Covini C6W: šestikolové monstrum do výroby

Covini C6W není ničím zcela novým, s tímto šestikolovým monstrem jste se mohli setkat již dříve. Nyní však míří do ulic.

Model Covini C6W, jeho jméno je zkratkou pro Covini 6 Wheeler, je italským dvoumístným supersportovním automobilem s odnímatelnou pevnou střechou. Ve skutečnosti není žádnou konstrukční novinkou. S jeho vývojem začal Ferruccio Covini již před třemi desetiletími, ale celý projekt koncem osmdesátých let uložil k ledu. Zvláštností tohoto vozu jsou dvě nátáčecí nápravy vpředu. Teprve roku 2004 se objevil prototyp C6W na autosalonu v Ženevě, Covini zde oznámil brzký začátek sériové výroby a my jsme o něm v té době psali na tomto místě. Poté se po tomto stroji i jeho vůdci slehla zem, ale nyní se daly věci do pohybu. Teprve nyní se totiž Covinimu týmu podařilo dovést systém hydropneumatického pérování do stádia, kdy jím vybavený vůz údajně vyhovuje různým provozním podmínkám. Právě mimořádně nákladný systém pružení byl prý hlavním důvodem zaseknutí celého vývoje.

Podivný supersport Covini C6W se však má konečně dožít své malosériové výroby, a to již během příštího roku. Je jasné, že jeho hlavní zvláštnost spočívá právě v šesti kolech. Zatímco záď vozu vypadá podobně jako „běžný“ supersportovní automobil a v širokých blatnících hostí robustní kola s pětipaprskovými ráfky o průměru 20 palců, mají přední blatníky na každé straně po dvou výřezech pro dva páry menších kol s průměrem jen 16 palců. Čtenáře bude nejspíše zajímat, jaké že má toto řešení přednosti. Ferruccio Covini tvrdí, že jeho vůz je především lépe chráněn při defektu pneumatiky a velká adhezní plocha mu umožňuje lepší přilnavost k vozovce, díky níž je vůz stabilnější a vykazuje lepší parametry při brzdění. Údajně je také odolnější vůči aquaplaningu a jízda s ním je pohodlnější. Instalace dodatečné nápravy přitom nepřinesla přílišné navýšení hmotnosti, pohotovostní hmotnost tak dosahuje přijatelných 1 150 kg, díky čemuž má vůz překračovat hranici 300 km/h.

Předpokládá se, že malosériové provedení bude pod svojí kapotou hostit stejnou jednotku, jako čtyři roky starý prototyp ze Ženevy. Půjde tedy o vidlicový osmiválec Audi 4,2 l, který přenáší nejvyšší výkon 380 koní a točivý moment až 450 Nm k zadním kolům skrze šestistupňovou převodovku s manuálním řazením. Model C6W spočívá na prostorovém rámu z ocelových trubek, vyztuženém tvarovanými komponenty z kompozitních materiálů. Zdá se, že do současného, poměrně unifikovaného proudu supersportovních automobilů záhy přibude technologicky velmi zajímavá novinka. Ale nechme se překvapit, možná se po této prapodivné šestikolce opět slehne zem...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Covini C6W

 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků