Covini C6W: šestikolka vyráží do ulic

A je to tady. Po letech slibů míří supersport Covini C6W konečně do ulic. Jeho největším specifikem přitom zůstává šest kol...

O tomto prapodivném italském stroji jsme psali již několikrát, již předloni jsme vás informovali o zahájení jeho výroby, k níž ale fakticky dochází teprve nyní. S jeho vývojem začal Ferruccio Covini již před třemi desetiletími, ale celý projekt koncem osmdesátých let uložil k ledu. Zvláštností tohoto vozu jsou dvě nátáčecí nápravy vpředu. Teprve roku 2004 se objevil prototyp C6W na autosalonu v Ženevě, v těchto dnech začíná výroba velmi omezené série. Kolik kusů nakonec bude čítat, to je zatím ve hvězdách, ani cena dosud stanovena nebyla.

Jde jistě o Coviniho životní dílo a při jeho konstrukci se nechal inspirovat jedinečným třínápravovým monopostem Tyrrell Formule 1 z půli sedmdesátých let. Během toku času procházel projekt Covini C6W průběžnými modernizacemi, vůz je vyroben především z kombinace uhlíkových kompozitů a laminátu, čímž se konstruktérům podařilo snížit jeho pohotovostní hmotnost na 1 150 kg. Covini C6W bude ve své sériové verzi dlouhé 4 180 mm, široké 1 990 mm a vysoké jen 1 090 mm. Interiér má příznivce rychlých superstrojů oslovit exkluzivním zpracováním, čalouněním dvoubarevnou kůží a chromovanými doplňky. 

Jak jsme předpokládali, o pohon „sériového“ provedení se postará podobná jednotka Audi, jakou jsme viděli před sedmi lety v Ženevě. Osmiválec s objemem 4,2 l však má být nakonec naladěn až na 440 koní (324 kW). Výkon bude přenášen na kola zadní nápravy skrze manuálně řazenou šestistupňovou převodovku, nejvyšší rychlost má přesahovat 300 km/h. Zadní kola mají dvacetipalcové ráfky, přední nápravy pak nesou ráfky patnáctipalcové obouvající pneumatiky s rozměrem 205/45. Inu, u běžných supersportů jsme zvyklí na poněkud jiné rozměry.

A proč je vůbec Covini C6W opatřeno dvěma předními nápravami? Podle výrobce toto řešení nabízí rychlejší brzdění, vyšší úroveň komfortu i stability a odolnost proti případnému aquaplaningu. Jsme zvědavi na fungování tohoto stroje v praxi...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Covini C6W
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 31 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků