Couvací kamery budou v USA povinné, mají chránit životy

Od května roku 2018 bude muset mít každé nové auto prodané v USA couvací kameru.
Couvací kamery budou v USA povinné, mají chránit životy

Po několika odkladech se zdá, že už známe definitivní termín, od nějž bude instalace couvací kamery patřit do povinné výbavy všech nových automobilů v USA. Půjde přitom o všechna dvoustopá vozidla s hmotností do 4,5 t, kam se vejdou i některé autobusy a nákladní vozy. Cílem je omezit počty zraněných a zabitých při nacouvání vozu do chodce, ročně je v USA údajně takto zraněno 15 000 lidí, z nichž 210 jich dokonce přijde o život.

Klepněte pro větší obrázek
Povinná instalace couvacích kamer má v USA ročně zachránit až 69 lidských životů 

NHTSA očekává, že by tato nová povinnost mohla každý rok zachránit 58 až 69 životů. Couvací kamery ve vozech všech značek a typů budou přitom podléhat společným pravidlům například na velikost displeje, reakční dobu nebo spolehlivost, navíc mají zobrazovat prostor asi 3 x 6 metrů přímo za vozem. NHTSA předpokládá, že u vozů již vybavených displejem bude zástavba kamery stát 43 až 45 dolarů a u vozů bez displeje zařízení vyjde na 132 až 142 dolarů.

Samočinné nouzové volání eCall bude v Evropě od roku 2015 povinné

Samočinné nouzové volání eCall bude v Evropě od roku 2015 povinné

 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků