Corvette Z06 od Romeo Ferraris: černý přízrak

Italská ladičská společnost Romeo Ferraris tentokrát zalovila v amerických vodách. Výsledkem je benefice 677 černých koní.

Jméno automobilového fandy, ladiče a příležitostného závodníka Romea Ferrarise je již od šedesátých let spojeno s rychlými vozy. Romeo a jeho kolegové pracují především na strojích italských značek, ale průběžně připravují též specificky upravené vozy BMW určené pro silniční i závodní nasazení.

Po delší odmlce je Romeo Ferraris zpět. Pro zájemce o americký sportovní vůz upravený v italském stylu připravil vylepšenou verzi stroje Chevrolet Corvette Z06 se skromným doplňkovým označením RF.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod jeho kapotou se skrývá standardní vidlicový osmiválec LS7 s objemem 7,0 l, ovšem dopovaný mechanickým přeplňováním. Sada Vortech obsahuje odstředivý kompresor, hliníkový chladič vzduch - vzduch a větší vstřikovače. Hodnoty standardního výkonu verze Z06 ve výši 512 koní (377 kW) a točivého momentu 637 Nm tím poskočily na 677 koní (498 kW), resp. 823 Nm.

Na tomto citelném zlepšení má svoji zásluhu také nový výfukový systém, na uzdě pak Corvette Z06 RF drží výkonná brzdová soustava s kotouči o průměru 380 mm vpředu a 345 mm vzadu a šesti, resp. čtyřpístkovými brzdiči. Na přední nápravě jsou ráfky s průměrem 19 a na zadní pak 20 palců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také parametry jízdních výkonů jsou působivé. Corvette Z06 RF zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,3 s a na 200 km/h za 10 s a dosáhne rychlosti 340 km/h.

Do sady úprav Romeo Ferraris zahrnul také několik vizuálních úprav. Matně černý exteriér zřejmě netřeba zmiňovat, nový je ale i upravený interiér, jenž do amerického vozu přináší dotyk Evropy. Všimneme si specifického sportovního volantu Commando, sedadel Recaro Sportster a kožených obkladů některých plastových doplňků.

Cena celé úpravy se nezdá být veřejnou informací, lidé od Romea Ferrarise vám ale jistě rádi řeknou více i na toto téma.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Corvette Z06 od Romeo Ferraris
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků