Corvette Z06 od Romeo Ferraris: černý přízrak

Italská ladičská společnost Romeo Ferraris tentokrát zalovila v amerických vodách. Výsledkem je benefice 677 černých koní.

Jméno automobilového fandy, ladiče a příležitostného závodníka Romea Ferrarise je již od šedesátých let spojeno s rychlými vozy. Romeo a jeho kolegové pracují především na strojích italských značek, ale průběžně připravují též specificky upravené vozy BMW určené pro silniční i závodní nasazení.

Po delší odmlce je Romeo Ferraris zpět. Pro zájemce o americký sportovní vůz upravený v italském stylu připravil vylepšenou verzi stroje Chevrolet Corvette Z06 se skromným doplňkovým označením RF.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod jeho kapotou se skrývá standardní vidlicový osmiválec LS7 s objemem 7,0 l, ovšem dopovaný mechanickým přeplňováním. Sada Vortech obsahuje odstředivý kompresor, hliníkový chladič vzduch - vzduch a větší vstřikovače. Hodnoty standardního výkonu verze Z06 ve výši 512 koní (377 kW) a točivého momentu 637 Nm tím poskočily na 677 koní (498 kW), resp. 823 Nm.

Na tomto citelném zlepšení má svoji zásluhu také nový výfukový systém, na uzdě pak Corvette Z06 RF drží výkonná brzdová soustava s kotouči o průměru 380 mm vpředu a 345 mm vzadu a šesti, resp. čtyřpístkovými brzdiči. Na přední nápravě jsou ráfky s průměrem 19 a na zadní pak 20 palců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také parametry jízdních výkonů jsou působivé. Corvette Z06 RF zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,3 s a na 200 km/h za 10 s a dosáhne rychlosti 340 km/h.

Do sady úprav Romeo Ferraris zahrnul také několik vizuálních úprav. Matně černý exteriér zřejmě netřeba zmiňovat, nový je ale i upravený interiér, jenž do amerického vozu přináší dotyk Evropy. Všimneme si specifického sportovního volantu Commando, sedadel Recaro Sportster a kožených obkladů některých plastových doplňků.

Cena celé úpravy se nezdá být veřejnou informací, lidé od Romea Ferrarise vám ale jistě rádi řeknou více i na toto téma.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Corvette Z06 od Romeo Ferraris
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků