Corvette Z06 od Romeo Ferraris: černý přízrak

Italská ladičská společnost Romeo Ferraris tentokrát zalovila v amerických vodách. Výsledkem je benefice 677 černých koní.

Jméno automobilového fandy, ladiče a příležitostného závodníka Romea Ferrarise je již od šedesátých let spojeno s rychlými vozy. Romeo a jeho kolegové pracují především na strojích italských značek, ale průběžně připravují též specificky upravené vozy BMW určené pro silniční i závodní nasazení.

Po delší odmlce je Romeo Ferraris zpět. Pro zájemce o americký sportovní vůz upravený v italském stylu připravil vylepšenou verzi stroje Chevrolet Corvette Z06 se skromným doplňkovým označením RF.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod jeho kapotou se skrývá standardní vidlicový osmiválec LS7 s objemem 7,0 l, ovšem dopovaný mechanickým přeplňováním. Sada Vortech obsahuje odstředivý kompresor, hliníkový chladič vzduch - vzduch a větší vstřikovače. Hodnoty standardního výkonu verze Z06 ve výši 512 koní (377 kW) a točivého momentu 637 Nm tím poskočily na 677 koní (498 kW), resp. 823 Nm.

Na tomto citelném zlepšení má svoji zásluhu také nový výfukový systém, na uzdě pak Corvette Z06 RF drží výkonná brzdová soustava s kotouči o průměru 380 mm vpředu a 345 mm vzadu a šesti, resp. čtyřpístkovými brzdiči. Na přední nápravě jsou ráfky s průměrem 19 a na zadní pak 20 palců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také parametry jízdních výkonů jsou působivé. Corvette Z06 RF zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,3 s a na 200 km/h za 10 s a dosáhne rychlosti 340 km/h.

Do sady úprav Romeo Ferraris zahrnul také několik vizuálních úprav. Matně černý exteriér zřejmě netřeba zmiňovat, nový je ale i upravený interiér, jenž do amerického vozu přináší dotyk Evropy. Všimneme si specifického sportovního volantu Commando, sedadel Recaro Sportster a kožených obkladů některých plastových doplňků.

Cena celé úpravy se nezdá být veřejnou informací, lidé od Romea Ferrarise vám ale jistě rádi řeknou více i na toto téma.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Corvette Z06 od Romeo Ferraris
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků