Corvette Z06 jako hybrid. Nebojte, má bezmála 800 koní

Společnost Quanta představila netradiční tuning pro předchozí generaci Corvette. Namísto obvyklých způsobů zvyšování výkonu spoléhá její řešení na elektřinu.
Corvette Z06 jako hybrid. Nebojte, má bezmála 800 koní

Hybridní hnací ústrojí a sportovní auto, to zatím nejde příliš dohromady. Na samotném vrcholu automobilového potravního řetězce se v nedávné době sice vynořily hybridní hypersporty Ferrari LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918, ale že byste přišli do obchodu a objednali si hybridní tuning, to je opravdu věc nevídaná. Zatím. 

Společnost Quanta, která se zabývá prodejem automobilových dílů, představila experimentální Corvette QHP770. Na pohled je to standardní ’Vette Z06 předchozí generace. Pod kapotou má běžný motor LS7. Konstruktéři firmy Quanta však do skříně diferenciálu integrovali dvojici axiálních elektromotorů Yasa 750, každý o výkonu 100 kW. 

Elektromotory jsou napájeny z lithium-polymerové baterie o kapacitě 11,3 kWh, kterou lze dobíjet rekuperací i ze zásuvky. 

Klepněte pro větší obrázek
Na pohled se QHP770 neliší od standardní Corvette Z06

Majitel firmy Quanta Gary Whiting tvrdí, že takto modifikovaná Corvette dosahuje celkového výkonu 781 koní a točivého momentu 2034 Nm. Zrychlení 0-96 km/h odhaduje na 3,3 sekundy, byť dynamickému měření se Corvette QHP770 zatím nepodrobila.

Video | Nissan

Shelby GT500 vs. Corvette Z06 vs. Nissan GT-R (video)

Whiting věří, že hybridní technologie má pro zvyšování výkonu sportovních aut značný potenciál. Prototyp vystavený na veletrhu SEMA v Las Vegas vznikl s cílem zmapovat reakce potenciálních zákazníků. Pokud bude odezva příznivá, chce firma z amerického Marylandu nabízet hybridní sady pro aktuální Corvette C7 i další sportovní auta nejrůznějších značek. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků