Corvette Stingray umožní za příplatek efektní záznam jízdních dat

Pokud vás zajímá prostupování elektronických soustav do sportovních automobilů, jeden z prvků Corvette Stingray pro nadcházející modelový rok by neměl vaší pozornosti uniknout.

Nová Corvette Stingray (C7) v modelovém roce 2015 (prodeje naběhnout letos v létě) nabídne nejen osmistupňovou převodovku 8L90, ale také řadu dalších prvků včetně soustavy Performance Data Recorder (PDR). Automobilka Chevrolet ji představila na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas, kde mimochodem zazářily také laserové světlomety v konceptu Audi Quattro.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Systém PDR nabídne pohodlný a elegantně zpracovaný záznam jízdy

Záznamové zařízení PDR bylo navrženo ve spolupráci se společností Cosworth, a i když ve své podstatě nic dosud nevídaného nepřináší, nabízí komfortní ovládání, dokonalou synchronizaci všech vstupů i možnosti pohodlného sdílení záznamu i jeho důslednou analýzu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Analyzovat tento záznam lze nejen z dotykového monitoru, ...

Hlavními prvky soustavy PDR jsou kamera vestavěná v horní části čelního skla, mikrofon v interiéru a přijímač signálu GPS, jenž dle výrobce umožní určit přesnou aktuální polohu vozu až pětkrát rychleji, než u běžné navigace. Přes tento přijímač systém zaznamenává pohyb vozu a tvar fiktivní, nebo skutečné závodní trati.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
..., ale také podrobněji na počítači

Systém PDR se ovládá přímo z dotykového monitoru multimediální soustavy a lze v něm volit z řady režimů záznamu a zobrazování. PDR kromě signálu z kamery a mikrofonu shromažďuje jízdních údajů z jednotlivých skupin vozu (včetně míry sešlápnutí pedálů či úhlu natočení volantu) a shromažďuje je na SD kartě ve schránce před řidičem. Výsledný záznam pak můžete sledovat nejen přímo na monitoru, ale s použitím speciálního programu Cosworth také na svém počítači.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků