Corvette Stingray: dáreček k padesátinám

Koncern General Motors studií Corvette Stingray naznačuje, jak by mohla vypadat nová sériová Corvette C7.

Letos uplynulo půl století od premiéry studie Corvette Stingray Racer, jež se zařadila do plejády populárních aut budoucnosti nabízejících veřejnosti pohled pod pokličku značek General Motors. Letos na autosalonu v Chicagu značka Chevrolet prvně představila zatím svoji poslední studii z této řady, jež interpretuje prvky někdejšího konceptu i sériových verzích Corvette Stingray ve světle moderního designérského jazyka.

Je to oslava jistě velkolepá, ačkoli zatím nic nenaznačuje tomu, že bychom mohli podobné stroje v dohledné době potkávat na silnicích. Studie Corvette Stingray Concept se objevila jakožto Sideswipe ve filmu Transformers: Revenge of the Fallen. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hlavním tématem při tvorbě zmíněného konceptu bylo zapracovat původní linie zadní části karosérie do futuristického a ryze moderního pojetí, což je patrné i z přiložených snímků. Ed Welburn, viceprezident ústředí General Motors pro design, k tomuto zajímavému stroji dodává: „Můj tvůrčí tým dostal plnou svobodu pro stavění aut budoucnosti, což nám pomohlo zbavit se jakýchkoli hranic a nahlížet jednotlivé studie z různých pohledů.“ Ačkoli se donedávna spekulovalo o tom, že se jedná o předobraz budoucí Corvette generace C7, General Motors to popírá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je ale více než pravděpodobné, že si nadcházející Corvette z této studie některé prvky vypůjčí. Mohlo by jít zejména o „lasturoidní“ křivky členité kapoty, vzhůru výklopné dveře, přísně anatomická sedadla, couvací kameru s vylepšením obrazu za snížené viditelnosti nebo vysokovýkonný hybridní pohonný systém. Posledně zmíněná soustava ve studii Crovette Stingray Concept je doplněna interaktivním ovládacím systémem, skrze který může řidič v reálném čase regulovat poměr mezi výkonem a hospodárností a ještě se tím díky vyspělé telematice a kameře v interiéru chlubit kamarádům sedícím u počítače. Právě hybridní soustava by měla být jedním z nejvýraznějších prvků nové Corvette C7...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Corvette Stingray
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků