Corvette s motorem uprostřed opět spatřena. Spolu s novou ZR1

O nové generaci Corvetty s motorem uprostřed se neustále mluví a maskované prototypy vozu se stále častěji objevují na amerických silnicích. Ve společnosti se současnou nejostřejší verzí ZR1 byl nyní jeden exemplář zachycen v Coloradu.

Nejnovější video zachycující Chevrolet Corvette nadcházející generace C8 vůz sice nezobrazuje kdovíjak do detailu, ale podobně jako v dřívějších záběrech ukazuje klasické proporce supersportu s motorem uprostřed.

Na testovací jízdě novinku doprovázela i současná Corvette ZR1 generace C7. A pokud jsou informace z automobilky pravdivé, Chevrolet chce klasickou koncepci nynější řady alespoň částečně ponechat ve výrobě i po uvedení nové C8. Zájemci tak budou mít na výběr ze dvou koncepcí amerického sporťáku. Právě novinka s motorem před zadní nápravou ale bude zastávat místo vůbec nejrychlejšího Chevroletu v nabídce.

Corvette s motorem uprostřed není novinka. Prototyp žil už v 60. letech

Corvette s motorem uprostřed není novinka. Prototyp žil už v 60. letech

O technice se nadále vedou spekulace, nicméně již delší dobu zaznívají domněnky o nabídce celkem trojice motorizací. Základní verzi supersportu by tak poháněl zřejmě přepracovaný osmiválec LT1 o objemu 6,2 litru a výkonu kolem 368 kW (500 koní).

Mluví se rovněž o výkonnější verzi se 4,2litrovým osmiválcem, dvěma turbodmychadly a výkonem asi 478 kW (650 koní). Nejsilnější variantou ale bude nejspíš dvakrát přeplňovaný 5,5litrový V8, který má produkovat až 625 kW (850 koní).

Ke všemu se vedou řeči také o hybridní verzi, u níž by dodatečný elektromotor na přední nápravě mohl zajistit až kombinovanou tisícovku koní (735 kW).

Skutečný Chevrolet Corvette na dálkové ovládání je realitou. Bez omezení

Skutečný Chevrolet Corvette na dálkové ovládání je realitou. Bez omezení

U všech motorizací se počítá s využitím nové dvouspojkové automatické převodovky a kromě zmíněného hybridu si Corvette C8 zachová pohon zadních kol.

Konstrukčně nejspíš dojde na hliníkový rám doplněný o karbonové a laminátové díly, nehledě na další součástky z hořčíku. Hmotnost auta ale přesto nemá být muší. Podle kolegů magazínu Car and Driver by se měla pohybovat kolem 1587 kg.

Stále není jasné, kdy se nová revoluční „Vette“ objeví. Zvýšený výskyt prototypů by ale mohl nasvědčovat představení již příští rok se začátkem prodeje kolem roku 2020. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Fiat 500 1.2 8v Collezione: Jen mu zkuste odolat!

Fiat 500 1.2 8v Collezione

Pětistovka oslavila v loňském roce šedesátiny. Fiat se ale výrobou nejrůznějších speciálních a limitovaných verzí vytrvale stará o to, aby novodobá generace nezestárla ani o den.

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 31 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků