Corvette s motorem uprostřed opět spatřena. Spolu s novou ZR1

O nové generaci Corvetty s motorem uprostřed se neustále mluví a maskované prototypy vozu se stále častěji objevují na amerických silnicích. Ve společnosti se současnou nejostřejší verzí ZR1 byl nyní jeden exemplář zachycen v Coloradu.

Nejnovější video zachycující Chevrolet Corvette nadcházející generace C8 vůz sice nezobrazuje kdovíjak do detailu, ale podobně jako v dřívějších záběrech ukazuje klasické proporce supersportu s motorem uprostřed.

Na testovací jízdě novinku doprovázela i současná Corvette ZR1 generace C7. A pokud jsou informace z automobilky pravdivé, Chevrolet chce klasickou koncepci nynější řady alespoň částečně ponechat ve výrobě i po uvedení nové C8. Zájemci tak budou mít na výběr ze dvou koncepcí amerického sporťáku. Právě novinka s motorem před zadní nápravou ale bude zastávat místo vůbec nejrychlejšího Chevroletu v nabídce.

Corvette s motorem uprostřed není novinka. Prototyp žil už v 60. letech

Corvette s motorem uprostřed není novinka. Prototyp žil už v 60. letech

O technice se nadále vedou spekulace, nicméně již delší dobu zaznívají domněnky o nabídce celkem trojice motorizací. Základní verzi supersportu by tak poháněl zřejmě přepracovaný osmiválec LT1 o objemu 6,2 litru a výkonu kolem 368 kW (500 koní).

Mluví se rovněž o výkonnější verzi se 4,2litrovým osmiválcem, dvěma turbodmychadly a výkonem asi 478 kW (650 koní). Nejsilnější variantou ale bude nejspíš dvakrát přeplňovaný 5,5litrový V8, který má produkovat až 625 kW (850 koní).

Ke všemu se vedou řeči také o hybridní verzi, u níž by dodatečný elektromotor na přední nápravě mohl zajistit až kombinovanou tisícovku koní (735 kW).

Skutečný Chevrolet Corvette na dálkové ovládání je realitou. Bez omezení

Skutečný Chevrolet Corvette na dálkové ovládání je realitou. Bez omezení

U všech motorizací se počítá s využitím nové dvouspojkové automatické převodovky a kromě zmíněného hybridu si Corvette C8 zachová pohon zadních kol.

Konstrukčně nejspíš dojde na hliníkový rám doplněný o karbonové a laminátové díly, nehledě na další součástky z hořčíku. Hmotnost auta ale přesto nemá být muší. Podle kolegů magazínu Car and Driver by se měla pohybovat kolem 1587 kg.

Stále není jasné, kdy se nová revoluční „Vette“ objeví. Zvýšený výskyt prototypů by ale mohl nasvědčovat představení již příští rok se začátkem prodeje kolem roku 2020. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků