Corvette s drobnými změnami pro rok 2009

Kultovní sportovní vůz pokračujev modelovém roce 2009 v proměnách snů v realitu. A to i zde v Evropě.

Je jisté, že šestá generace je v Evropě obchodně nejúspěšnější ze všech dosavadních Corvette. Představena zde byla před čtyřmi lety na ženevském autosalonu a od té doby se tu prodalo již více než 6 000 kusů. Koncept Corvetty C6 je jasný: vynikající jízdní výkony, švihácký vzhled, ale praktické využití v každodenním provozu. K tomu by měly přispět i drobné změny,připravené pro modelový rok 2009. Jen namátkou, nové vozy přicházejí s řízením s proměnným převodem a zlepšenou citlivostí při větším natočení volantu nebo vylepšeným nastavením protiblokovacích a protiprokluzových systémů. Změny se nedotkly vrcholného provedení ZR1, jež v Evropě slavilo premiéru letos v březnu na autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Corvette ZR 1

Provedení kupé lze získat s proskleným, odnímatelným střešním panelem zhotoveným z jednoho kusu materiálu, který zajišťuje zachování znamenitého součinitele odporu vzduchu s koeficientem 0,28. Tvarování povrchových dílů karosérie rovněž přispívá ke snížení aerodynamického vztlaku, což přispívá ke stabilitě při vyšších rychlostech. Otevřená verze je vybavena elektricky ovládanou střechou s jednotlačítkovým ovládání, jež se sklopí, nebo uzavře během pouhých 18 sekund.  

Paket Luxury, standardní pro Convertible a příplatkový pro C6 Coupe, zahrnuje paměti pro nastavení vyhřívaných sedadel, elektrické nastavování sloupku volantu, projekci údajů včetně aktuálního přetížení na čelní sklo, sedmireproduktorovou audiosoustavu Bose nebo automaticky stmívaná zpětná zrcátka. Novým odstínem laku je Cyber Gray a litá kola lze obdržet v barvě Competition Gray.

Představení většího a silnějšího motoru 6,2 LS3 V8 na počátku letošního roku podpořilo výkony modelu Corvette C6 jak na silnici, tak v ohledu jeho popularity. Tento small block je naladěn na výkon 437 koní a točivý moment dosahuje 586 Nm, což vozu umožňuje dosáhnout rychlosti 306 km/h. Dostupný je v obou karosářských variantách, tedy jako kupé i kabrio, a s jednou ze šestustupňových převodovek: manuální a automatické s možností sekvenčního řazení páčkami pod volantem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Corvette Z06 2009 

Provedení Corvette Z06, jehož vývoj probíhal souběžně s přípravou závodní verze C6.R, nese lví podíl na oblibě Corvetty šesté generace u evropských zákazníků. Pod jeho dlouhou kapotou pracuje sedmilitrový osmiválec LS7 s výkonem 512 koní při 6 300 ot./min. a točivým momentem 637 Nm při 4 800 ot./min. Při pohotovostní hmotnosti 1 418 kg vůz zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,9 s, a to na první převodový stupeň, a dosáhne rychlosti 320 km/h. Úpravy mechaniky pro modelový rok 2009 se v případě typu Z06 omezily prakticky pouze na zvýšení olejové náplně z 9,1 na 11,9 litru při zachování suché klikové skříně. Mezi dostupnými odstíny laku přibyly Blade Silver a Cyber Gray a desetipaprsková litá kola s průměrem 18 palců vpředu a 19 palců vzadu. V interiéru se toho mnoho nezměnilo. Přesto zůstává verze Z06 v modelové nabídce Corvette jedinečnou díky své konstrukci karosérie a podvozku, jež se liší od běžného provedení C6.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Corvette C6.R
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 30 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků