Corvette Indy 500: pět set speciálních kousků

Corvette působí jako zaváděcí vůz na závodu Indy 500 již dlouhá léta. Chcete mít takový pace car doma? Není problém, tedy skoro.

Ať už chcete nebo ne, Corvette se stala legendou. Americký sporťák se vryl do paměti mnoha motoristickým příznivcům, a tak není divu, že Chevrolet se začal objevovat na těch nejprestižnějších závodech světa. Jedním z nich je také 500 mil Indianapolis, kde Corvette bude mít opět roli zaváděcího vozu. Při této příležitosti se automobilka rozhodla postavit limitovanou sérii 500 kusů odkazujících právě na tuto skutečnost.

Doposud byly zaváděcí vozy příliš obyčejné, od sériových se prakticky vůbec nelišily. Jenomže to se nyní změní. Pro rok 2008 připravil Chevrolet dva kousky, přičemž každý z nich je něčím speciální. Za volant první z nich usedne dvojnásobný vítěz Indy 500 Emerson Fittipaldi. Nepůjde ale o nic obyčejného – Corvette se může pyšnit tím, že nebude poháněna benzínem, ale alternativním Etanolem E85. To jen dokazuje, že Chevrolet bere ohled (ať původně chtěl nebo ne) na životní prostředí. Modifikace vozu si vyžádaly nový palivový systém a přeprogramování řídící jednotky. Tento vůz je ovšem koncept, k zákazníkům se prozatím nedostane.

Druhý zaváděcí vůz v podobě kabria bude odkazovat na třicetiletou historii působení Corvette na Indy 500. Černo-stříbrné provedení bude podobné tomu, kdy zde Corvette působila poprvé. Její interiér je vyveden v odstínech dvou barev, uvnitř najdete také loga Indy 500 a bude dostupná jako coupé i cabrio. Každý z vyrobených vozů bude očíslován a podepsán Fittipaldim, chybět nebudou ani speciální chromová kola. Všechny vozy bude pohánět osmiválec LS3 s výkonem 320 kW/436 koní a k dispozici bude jak šestistupňový manuál tak pětistupňový automat. Prozatím ale nevíme, o kolik si Chevrolet za speciální edici nechá připlatit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Corvette Indy 500 limited edition

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků