Corvette Indy 500: pět set speciálních kousků

Corvette působí jako zaváděcí vůz na závodu Indy 500 již dlouhá léta. Chcete mít takový pace car doma? Není problém, tedy skoro.

Ať už chcete nebo ne, Corvette se stala legendou. Americký sporťák se vryl do paměti mnoha motoristickým příznivcům, a tak není divu, že Chevrolet se začal objevovat na těch nejprestižnějších závodech světa. Jedním z nich je také 500 mil Indianapolis, kde Corvette bude mít opět roli zaváděcího vozu. Při této příležitosti se automobilka rozhodla postavit limitovanou sérii 500 kusů odkazujících právě na tuto skutečnost.

Doposud byly zaváděcí vozy příliš obyčejné, od sériových se prakticky vůbec nelišily. Jenomže to se nyní změní. Pro rok 2008 připravil Chevrolet dva kousky, přičemž každý z nich je něčím speciální. Za volant první z nich usedne dvojnásobný vítěz Indy 500 Emerson Fittipaldi. Nepůjde ale o nic obyčejného – Corvette se může pyšnit tím, že nebude poháněna benzínem, ale alternativním Etanolem E85. To jen dokazuje, že Chevrolet bere ohled (ať původně chtěl nebo ne) na životní prostředí. Modifikace vozu si vyžádaly nový palivový systém a přeprogramování řídící jednotky. Tento vůz je ovšem koncept, k zákazníkům se prozatím nedostane.

Druhý zaváděcí vůz v podobě kabria bude odkazovat na třicetiletou historii působení Corvette na Indy 500. Černo-stříbrné provedení bude podobné tomu, kdy zde Corvette působila poprvé. Její interiér je vyveden v odstínech dvou barev, uvnitř najdete také loga Indy 500 a bude dostupná jako coupé i cabrio. Každý z vyrobených vozů bude očíslován a podepsán Fittipaldim, chybět nebudou ani speciální chromová kola. Všechny vozy bude pohánět osmiválec LS3 s výkonem 320 kW/436 koní a k dispozici bude jak šestistupňový manuál tak pětistupňový automat. Prozatím ale nevíme, o kolik si Chevrolet za speciální edici nechá připlatit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Corvette Indy 500 limited edition

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků