Corvette C8 s motorem uprostřed již testuje na Ringu. Zní pořád skvěle

Testování nového Chevroletu Corvette generace C8 se přesunulo z amerických silnic na německý Nürburgring. Očekávaná Vette s motorem uprostřed se nám tak konečně ukazuje v pořádném nasazení.

Stále kamuflovaný prototyp nové Corvetty natočil při testech na Severní smyčce Nürburgringu britský Autocar. Maskovaní vozu je stále poměrně rafinované, záběry nám však konečně ukazují chystaný supersport od Chevroletu v akci, samozřejmě s brukotem jeho osmiválce uprostřed.

O Corvettě s motorem uloženým uprostřed se mluvilo snad celé věky a konečně je za dveřmi. Nová generace C8 ovšem nemá být plnohodnotným nástupcem současného modelu. Dosavadní C7 s klasickou koncepcí bude totiž v modernizované podobě nejspíše vyráběna po boku supersportovní novinky jakožto dostupnější varianta.

Corvette s motorem uprostřed není novinka. Prototyp žil už v 60. letech

Corvette s motorem uprostřed není novinka. Prototyp žil už v 60. letech

Zájemci tak budou mít na výběr ze dvou koncepcí amerického sporťáku. Právě novinka s motorem před zadní nápravou ale bude zastávat místo vůbec nejrychlejšího Chevroletu v nabídce. Takto ostatně vůz dříve nazývaly jisté zdroje z koncernu General Motors.

O technice se nadále vedou spekulace, nicméně již delší dobu zaznívají domněnky o nabídce celkem trojice motorizací. Základní verzi supersportu by tak poháněl zřejmě přepracovaný osmiválec LT1 o objemu 6,2 litru a výkonu kolem 368 kW (500 koní). Mluví se ale rovněž o výkonnější verzi se zbrusu novým 4,2litrovým osmiválcem, nabízeným v přeplňované i atmosférické formě, který by mohl produkovat až 555 kW (754 koní).

Skutečný Chevrolet Corvette na dálkové ovládání je realitou. Bez omezení

Skutečný Chevrolet Corvette na dálkové ovládání je realitou. Bez omezení

Nakonec se vedou řeči také o hybridní verzi, u níž by dodatečný elektromotor na přední nápravě mohl zajistit až kombinovanou tisícovku koní (735 kW). U všech motorizací se počítá s využitím nové dvouspojkové automatické převodovky a kromě zmíněného hybridu si Corvette C8 zachová pohon zadních kol.

Datum premiéry nového Chevroletu ještě neznáme. S testováním na Nürburgringu a skromnějším maskováním se ale představení očekává již na konec letošního či začátek příštího roku. Prodeje by mohly odstartovat na podzim 2019.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

dnes | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků