Corvette C6 Kompressor: rychlejší než Z06

Sportovní vůz s nápisem Corvette patří hlavě ve Spojených státech k oblíbeným cílům úpravců vozů. Bezpočet nejrůznějších úprav od podvozku až po výkony za solidní cenu přináší často bestiální výsledky. Nyní přišla ke slovu i evropská tuningová scéna a nemá se za co stydět.
Corvette C6 Kompressor: rychlejší než Z06

Německý úpravce vozů Geiger Car si vzal do parády poslední model americké legendy Chevrolet Corvette. Do své dílny zavezl základní model C6, který dává sériový výkon 297 kW (404 k). Tunerovi to ovšem očividně nestačilo, a tak do tohoto modelu "našrouboval" kompresor. Díky tomuto komponentu, vyladění pomocí nového software, novému kitu sání, sportovnímu výfukovému systému vč. svodů a dalším úpravách vzrostl výkon na 385 kW (524 k) a točivý moment dosáhl hodnoty 627 Nm. Výkonem se tak tento model dostal nad úroveň nejsilnější sériové verze Z06.

Díky nárůstu výkonu došlo pochopitelně i ke zlepšení dynamiky. SC 524, jak se model značí, zvládá sprint na stovku za 3,7 s (o 0,2 s méně, než Z06) a dosahuje maximální rychlosti 325 km/h (o 5 km/h více, než Z06).

Neméně důležitá je i cena. Ta se za tuto přestavbu vyšplhala na 23 400 eur (přibližně 700 000 Kč) což je poměrně dost, na druhou stranu získáte rychlejší a silnější verzi než Z06 a celková suma je na stejné úrovni jako za model Z06. Pokud ovšem nedisponujete takovou sumou, můžete si nechat vyladit svou "Vette" pouze na 362 kW (493 k) a zaplatíte "jen" 17 400 eur (přibližně 500 000 Kč). Dalšími příplatky jsou 20" kola z lehké slitiny, ty vás přijdou na 7 000 eur (cca 200 000 Kč) a nový výkonnější brzdný systém na 3 600 eur (cca 103 000 Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Corvette SC 524

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků