Corvette C6 Kompressor: rychlejší než Z06

Sportovní vůz s nápisem Corvette patří hlavě ve Spojených státech k oblíbeným cílům úpravců vozů. Bezpočet nejrůznějších úprav od podvozku až po výkony za solidní cenu přináší často bestiální výsledky. Nyní přišla ke slovu i evropská tuningová scéna a nemá se za co stydět.
Corvette C6 Kompressor: rychlejší než Z06

Německý úpravce vozů Geiger Car si vzal do parády poslední model americké legendy Chevrolet Corvette. Do své dílny zavezl základní model C6, který dává sériový výkon 297 kW (404 k). Tunerovi to ovšem očividně nestačilo, a tak do tohoto modelu "našrouboval" kompresor. Díky tomuto komponentu, vyladění pomocí nového software, novému kitu sání, sportovnímu výfukovému systému vč. svodů a dalším úpravách vzrostl výkon na 385 kW (524 k) a točivý moment dosáhl hodnoty 627 Nm. Výkonem se tak tento model dostal nad úroveň nejsilnější sériové verze Z06.

Díky nárůstu výkonu došlo pochopitelně i ke zlepšení dynamiky. SC 524, jak se model značí, zvládá sprint na stovku za 3,7 s (o 0,2 s méně, než Z06) a dosahuje maximální rychlosti 325 km/h (o 5 km/h více, než Z06).

Neméně důležitá je i cena. Ta se za tuto přestavbu vyšplhala na 23 400 eur (přibližně 700 000 Kč) což je poměrně dost, na druhou stranu získáte rychlejší a silnější verzi než Z06 a celková suma je na stejné úrovni jako za model Z06. Pokud ovšem nedisponujete takovou sumou, můžete si nechat vyladit svou "Vette" pouze na 362 kW (493 k) a zaplatíte "jen" 17 400 eur (přibližně 500 000 Kč). Dalšími příplatky jsou 20" kola z lehké slitiny, ty vás přijdou na 7 000 eur (cca 200 000 Kč) a nový výkonnější brzdný systém na 3 600 eur (cca 103 000 Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Corvette SC 524

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků