Corvette C6 Kompressor: rychlejší než Z06

Sportovní vůz s nápisem Corvette patří hlavě ve Spojených státech k oblíbeným cílům úpravců vozů. Bezpočet nejrůznějších úprav od podvozku až po výkony za solidní cenu přináší často bestiální výsledky. Nyní přišla ke slovu i evropská tuningová scéna a nemá se za co stydět.
Corvette C6 Kompressor: rychlejší než Z06

Německý úpravce vozů Geiger Car si vzal do parády poslední model americké legendy Chevrolet Corvette. Do své dílny zavezl základní model C6, který dává sériový výkon 297 kW (404 k). Tunerovi to ovšem očividně nestačilo, a tak do tohoto modelu "našrouboval" kompresor. Díky tomuto komponentu, vyladění pomocí nového software, novému kitu sání, sportovnímu výfukovému systému vč. svodů a dalším úpravách vzrostl výkon na 385 kW (524 k) a točivý moment dosáhl hodnoty 627 Nm. Výkonem se tak tento model dostal nad úroveň nejsilnější sériové verze Z06.

Díky nárůstu výkonu došlo pochopitelně i ke zlepšení dynamiky. SC 524, jak se model značí, zvládá sprint na stovku za 3,7 s (o 0,2 s méně, než Z06) a dosahuje maximální rychlosti 325 km/h (o 5 km/h více, než Z06).

Neméně důležitá je i cena. Ta se za tuto přestavbu vyšplhala na 23 400 eur (přibližně 700 000 Kč) což je poměrně dost, na druhou stranu získáte rychlejší a silnější verzi než Z06 a celková suma je na stejné úrovni jako za model Z06. Pokud ovšem nedisponujete takovou sumou, můžete si nechat vyladit svou "Vette" pouze na 362 kW (493 k) a zaplatíte "jen" 17 400 eur (přibližně 500 000 Kč). Dalšími příplatky jsou 20" kola z lehké slitiny, ty vás přijdou na 7 000 eur (cca 200 000 Kč) a nový výkonnější brzdný systém na 3 600 eur (cca 103 000 Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Corvette SC 524

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

včera | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků