Corvette C6 2008: svěží dech a ZR1

Ikona amerických sportovních aut nedostala pro letošní modelový rok jen superostrou verzi ZR1, ale prošla i omlazovací kúrou.

A je to vhodná příležitost připomenout si její specifika. Corvette C6 Coupé je pro rok 2008 vozem s nejnižším odporem vzduchu, jaký kdy Corvette měla, index odporu vzduchu je pouze 0,28. Další optimalizace v aerodynamickém tunelu vedla ke zvýšení přítlaku ve vyšších rychlostech se záměrem zlepšit jízdní vlastnosti. Pod společným krytem spočívají v přídi dva páry pevně vestavěných reflektorů, zvlášť pro potkávací a dálková světla. Potkávací obsahují xenonové výbojky, ta dálková konvenční halogenové žárovky.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 Šestá generace stále drží kontinuitu slavné generace, jejíž kořeny sahají do počátku padesátých let. C6 Coupé na délku měří 4 435 mm a na šířku 1 844 mm, což jsou hodnoty nižší než u většiny předchozích generací. Rozvor je však delší a nová Corvette nabízí mezi sportovními vozy nadprůměrné hodnoty prostoru pro oba cestující i jejich zavazadla. Málokterý jiný „sporťák“ ve svém kufru přepraví dvě sady golfových holí. Ačkoli si současná Corvette snaží zachovat tvář do značné míry spartánského sportovního auta pro celé muže, při její konstrukci byly samozřejmě využívány nejmodernější technologie. Coupé i Convertible se tak vyznačují velmi tuhou, přitom však lehkou karosérií. Pro letošní rok přichází s litými koly se zdvojenými pěticemi paprsků a průměrem 18“ vpředu a 19“ vzadu. Mohou být lakovány stříbrně, nebo šedě. K dispozici jsou dva nové metalizované laky v odstínech Jetstream Blue a Crystal Red, které nahrazují dosavadní barvy Le Mans Blue a Monterey Red.   

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
Interiér nového modelu si zachovává symetricky dělenou palubní desku, ale byl dále vylepšen. Do prvků příplatkové výbavy přibyl například paket Custom Leather-Wrapped Interior, jenž se vyznačuje dvojtónovým koženým čalouněním sedadel, palubní desky a dveří. Na hlavových opěrkách je vylisován tradiční symbol dvou překřížených vlajek. Středový panel je obložen jedním velkým kusem plastu se symetrickými výřezy pro řadicí páku a držák nápojů. Bezklíčové ovládání Keyless Access je doplněn startovacím tlačítkem, standardní výbavou je rádio s přehrávačem CD a MP3, anténa je integrována do rámu čelního okna. Mezi prvky příplatkové výbavy figurují navigační systém s dotykovým displejem a v USA poměrně běžný head-up displej, promítající na čelní sklo aktuální rychlost a další zásadní údaje. Přepínat lze mezi dvěma přednastavenými režimy Street a Track, jež obsahují řadu informací včetně aktuálních hodnot přetížení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 

Motor pro C6 byl převrtán z šesti na 6,2 litru a přeznačen z LS2 na LS3. Dosahuje s ním výkonu 430 koní a točivého momentu 575 N.m. Pokud vám to nestačí, je pro letošní rok připravena také ostrá verze Corvette ZR1 se zcela novým přeplňovaným osmiválcem LS9 (ovšemže s rozvodem OHV a dvěma ventily na válec), jenž dává při shodném objemu a měrném výkonu přes 100 koní na litr nejvyšší výkon 620 koní a točivý moment vrcholící hodnotou 823 N.m.

Tip: Detailní představení Corvette ZR1.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 

 

bazar

Chevrolet Cruze 1,8
Rok výroby: 2011
Stav: 56 781 km
Cena: 152 000 Kč
Chevrolet Cruze 2
Rok výroby: 2011
Stav: 81 629 km
Cena: 165 000 Kč
Chevrolet Captiva 2
Rok výroby: 2007
Stav: 75 051 km
Cena: 217 000 Kč
Chevrolet Cruze 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 795 km
Cena: 190 000 Kč
Chevrolet Orlando 1,8
Rok výroby: 2011
Stav: 96 725 km
Cena: 220 000 Kč
Chevrolet Captiva 2
Rok výroby: 2006
Stav: 81 521 km
Cena: 190 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků