Corvette C6 2008: svěží dech a ZR1

Ikona amerických sportovních aut nedostala pro letošní modelový rok jen superostrou verzi ZR1, ale prošla i omlazovací kúrou.

A je to vhodná příležitost připomenout si její specifika. Corvette C6 Coupé je pro rok 2008 vozem s nejnižším odporem vzduchu, jaký kdy Corvette měla, index odporu vzduchu je pouze 0,28. Další optimalizace v aerodynamickém tunelu vedla ke zvýšení přítlaku ve vyšších rychlostech se záměrem zlepšit jízdní vlastnosti. Pod společným krytem spočívají v přídi dva páry pevně vestavěných reflektorů, zvlášť pro potkávací a dálková světla. Potkávací obsahují xenonové výbojky, ta dálková konvenční halogenové žárovky.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 Šestá generace stále drží kontinuitu slavné generace, jejíž kořeny sahají do počátku padesátých let. C6 Coupé na délku měří 4 435 mm a na šířku 1 844 mm, což jsou hodnoty nižší než u většiny předchozích generací. Rozvor je však delší a nová Corvette nabízí mezi sportovními vozy nadprůměrné hodnoty prostoru pro oba cestující i jejich zavazadla. Málokterý jiný „sporťák“ ve svém kufru přepraví dvě sady golfových holí. Ačkoli si současná Corvette snaží zachovat tvář do značné míry spartánského sportovního auta pro celé muže, při její konstrukci byly samozřejmě využívány nejmodernější technologie. Coupé i Convertible se tak vyznačují velmi tuhou, přitom však lehkou karosérií. Pro letošní rok přichází s litými koly se zdvojenými pěticemi paprsků a průměrem 18“ vpředu a 19“ vzadu. Mohou být lakovány stříbrně, nebo šedě. K dispozici jsou dva nové metalizované laky v odstínech Jetstream Blue a Crystal Red, které nahrazují dosavadní barvy Le Mans Blue a Monterey Red.   

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
Interiér nového modelu si zachovává symetricky dělenou palubní desku, ale byl dále vylepšen. Do prvků příplatkové výbavy přibyl například paket Custom Leather-Wrapped Interior, jenž se vyznačuje dvojtónovým koženým čalouněním sedadel, palubní desky a dveří. Na hlavových opěrkách je vylisován tradiční symbol dvou překřížených vlajek. Středový panel je obložen jedním velkým kusem plastu se symetrickými výřezy pro řadicí páku a držák nápojů. Bezklíčové ovládání Keyless Access je doplněn startovacím tlačítkem, standardní výbavou je rádio s přehrávačem CD a MP3, anténa je integrována do rámu čelního okna. Mezi prvky příplatkové výbavy figurují navigační systém s dotykovým displejem a v USA poměrně běžný head-up displej, promítající na čelní sklo aktuální rychlost a další zásadní údaje. Přepínat lze mezi dvěma přednastavenými režimy Street a Track, jež obsahují řadu informací včetně aktuálních hodnot přetížení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 

Motor pro C6 byl převrtán z šesti na 6,2 litru a přeznačen z LS2 na LS3. Dosahuje s ním výkonu 430 koní a točivého momentu 575 N.m. Pokud vám to nestačí, je pro letošní rok připravena také ostrá verze Corvette ZR1 se zcela novým přeplňovaným osmiválcem LS9 (ovšemže s rozvodem OHV a dvěma ventily na válec), jenž dává při shodném objemu a měrném výkonu přes 100 koní na litr nejvyšší výkon 620 koní a točivý moment vrcholící hodnotou 823 N.m.

Tip: Detailní představení Corvette ZR1.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 

 
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků