Corsa narychlo přesedlala na platformu PSA, podle Opelu to vývoj nezdrží

Poté co skupina PSA Group převzala automobilku Opel, rozhodlo se francouzské vedení na poslední chvíli vyměnit původní platformu od koncernu GM za své vlastní šasi EMP1.
Corsa narychlo přesedlala na platformu PSA, podle Opelu to vývoj nezdrží | Zdroj: autodealer.co.za

Připravovaná generace Corsy byla v podobě testovací muly spatřena už poměrně dávno. Špionážní fotografové ji zaregistrovali v době, kdy byl Opel ještě součástí koncernu General Motors, takže když došlo na jeho odprodej francouzsko-čínské skupině PSA Group, mělo se za to, že vývoj auta pojede podle původních plánů a Corsa skončí na modifikované platformě Astry. Pokud můžeme věřit kolegům z britského Autocaru, realita je nakonec poněkud složitější.

Opel ukázal Corsu GSi. Nezapomněl ale na něco?

Opel ukázal Corsu GSi. Nezapomněl ale na něco?

V PSA věděli, že budou musel koncernu GM platit za platformu licenční poplatky, což by ve výsledku auto prodražilo a vedlo k nižším ziskům Opelu i celého mateřského uskupení. A podle všeho to nebyla zanedbatelná částka. Podrobnosti o tom, kolik to dělá, se asi nikdy nedozvíme, každopádně ve francouzské centrále spočítali, že bude výhodnější provést na poslední chvíli radikální a hodně neočekávanou.

Ta spočívala ve výměně původní platformy za podlahovou plošinu EMP1, kterou využívají kromě jiného Peugeot 208 a Citroën C3. Šéf Opelu Michael Lohscheller trval na tom, že tato komplikace nebude překážkou úspěchu nové Corsy a navíc nesmí nijak významně prodloužit termín uvedení auta na trh.

Opel Corsa dostal motor 1.4 Turbo s výkonem 150 koní

Opel Corsa dostal motor 1.4 Turbo s výkonem 150 koní

Ač se zdálo být téměř neuvěřitelné takovou výzvu zvládnout, Opel ve spolupráci s PSA to má do příštího roku stihnout. Novinka má být představena už v příštím roce, tedy pět let po uvedení aktuální Corsy E na trh a její výroba bude probíhat ve španělské továrně v Zaragoze, odkud Corsy sjíždějí z produkční linky již od roku 1982.

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků