Corsa narychlo přesedlala na platformu PSA, podle Opelu to vývoj nezdrží

Poté co skupina PSA Group převzala automobilku Opel, rozhodlo se francouzské vedení na poslední chvíli vyměnit původní platformu od koncernu GM za své vlastní šasi EMP1.
Corsa narychlo přesedlala na platformu PSA, podle Opelu to vývoj nezdrží | Zdroj: autodealer.co.za

Připravovaná generace Corsy byla v podobě testovací muly spatřena už poměrně dávno. Špionážní fotografové ji zaregistrovali v době, kdy byl Opel ještě součástí koncernu General Motors, takže když došlo na jeho odprodej francouzsko-čínské skupině PSA Group, mělo se za to, že vývoj auta pojede podle původních plánů a Corsa skončí na modifikované platformě Astry. Pokud můžeme věřit kolegům z britského Autocaru, realita je nakonec poněkud složitější.

Opel ukázal Corsu GSi. Nezapomněl ale na něco?

Opel ukázal Corsu GSi. Nezapomněl ale na něco?

V PSA věděli, že budou musel koncernu GM platit za platformu licenční poplatky, což by ve výsledku auto prodražilo a vedlo k nižším ziskům Opelu i celého mateřského uskupení. A podle všeho to nebyla zanedbatelná částka. Podrobnosti o tom, kolik to dělá, se asi nikdy nedozvíme, každopádně ve francouzské centrále spočítali, že bude výhodnější provést na poslední chvíli radikální a hodně neočekávanou.

Ta spočívala ve výměně původní platformy za podlahovou plošinu EMP1, kterou využívají kromě jiného Peugeot 208 a Citroën C3. Šéf Opelu Michael Lohscheller trval na tom, že tato komplikace nebude překážkou úspěchu nové Corsy a navíc nesmí nijak významně prodloužit termín uvedení auta na trh.

Opel Corsa dostal motor 1.4 Turbo s výkonem 150 koní

Opel Corsa dostal motor 1.4 Turbo s výkonem 150 koní

Ač se zdálo být téměř neuvěřitelné takovou výzvu zvládnout, Opel ve spolupráci s PSA to má do příštího roku stihnout. Novinka má být představena už v příštím roce, tedy pět let po uvedení aktuální Corsy E na trh a její výroba bude probíhat ve španělské továrně v Zaragoze, odkud Corsy sjíždějí z produkční linky již od roku 1982.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků