Corsa narychlo přesedlala na platformu PSA, podle Opelu to vývoj nezdrží

Poté co skupina PSA Group převzala automobilku Opel, rozhodlo se francouzské vedení na poslední chvíli vyměnit původní platformu od koncernu GM za své vlastní šasi EMP1.
Corsa narychlo přesedlala na platformu PSA, podle Opelu to vývoj nezdrží | Zdroj: autodealer.co.za

Připravovaná generace Corsy byla v podobě testovací muly spatřena už poměrně dávno. Špionážní fotografové ji zaregistrovali v době, kdy byl Opel ještě součástí koncernu General Motors, takže když došlo na jeho odprodej francouzsko-čínské skupině PSA Group, mělo se za to, že vývoj auta pojede podle původních plánů a Corsa skončí na modifikované platformě Astry. Pokud můžeme věřit kolegům z britského Autocaru, realita je nakonec poněkud složitější.

Opel ukázal Corsu GSi. Nezapomněl ale na něco?

Opel ukázal Corsu GSi. Nezapomněl ale na něco?

V PSA věděli, že budou musel koncernu GM platit za platformu licenční poplatky, což by ve výsledku auto prodražilo a vedlo k nižším ziskům Opelu i celého mateřského uskupení. A podle všeho to nebyla zanedbatelná částka. Podrobnosti o tom, kolik to dělá, se asi nikdy nedozvíme, každopádně ve francouzské centrále spočítali, že bude výhodnější provést na poslední chvíli radikální a hodně neočekávanou.

Ta spočívala ve výměně původní platformy za podlahovou plošinu EMP1, kterou využívají kromě jiného Peugeot 208 a Citroën C3. Šéf Opelu Michael Lohscheller trval na tom, že tato komplikace nebude překážkou úspěchu nové Corsy a navíc nesmí nijak významně prodloužit termín uvedení auta na trh.

Opel Corsa dostal motor 1.4 Turbo s výkonem 150 koní

Opel Corsa dostal motor 1.4 Turbo s výkonem 150 koní

Ač se zdálo být téměř neuvěřitelné takovou výzvu zvládnout, Opel ve spolupráci s PSA to má do příštího roku stihnout. Novinka má být představena už v příštím roce, tedy pět let po uvedení aktuální Corsy E na trh a její výroba bude probíhat ve španělské továrně v Zaragoze, odkud Corsy sjíždějí z produkční linky již od roku 1982.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků