Continental začal jako první vyrábět celohliníkové turbodmychadlo

Continental začal jako první vyrábět celohliníkové turbodmychadlo

Společnost Continental začala jako první na světě s velkosériovou výrobou hliníkového turbodmychadla. Dostane ho 100kW benzínový tříválec 1,5 l automobilky BMW, která ho montuje například do nové generace Mini. Pokud se technologie osvědčí, určitě se velmi rychle rozšíří i na další motory a k jiným výrobcům.

Audi RS5 vyměnilo benzínovou V8 za TDI s elektrickým turbem

Audi RS5 vyměnilo benzínovou V8 za TDI s elektrickým turbem

Nový systém je součástí výfukových svodů tříválcového motoru a využívá také vodní chladící okruh pohonné jednotky. Hliníkové turbo je rovněž o 30 % lehčí (o 1,2 kg) a výhodou je i jeho nižší výrobní cena.

Nové vodou chlazené hliníkové turbodmychadlo by mělo být odolnější vůči většímu zatížení a také má snížit tepelné namáhání katalyzátoru, což má pomoci k jeho delší životnosti a hlavně správné funkci.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků