Continental začal jako první vyrábět celohliníkové turbodmychadlo

Continental začal jako první vyrábět celohliníkové turbodmychadlo

Společnost Continental začala jako první na světě s velkosériovou výrobou hliníkového turbodmychadla. Dostane ho 100kW benzínový tříválec 1,5 l automobilky BMW, která ho montuje například do nové generace Mini. Pokud se technologie osvědčí, určitě se velmi rychle rozšíří i na další motory a k jiným výrobcům.

Audi RS5 vyměnilo benzínovou V8 za TDI s elektrickým turbem

Audi RS5 vyměnilo benzínovou V8 za TDI s elektrickým turbem

Nový systém je součástí výfukových svodů tříválcového motoru a využívá také vodní chladící okruh pohonné jednotky. Hliníkové turbo je rovněž o 30 % lehčí (o 1,2 kg) a výhodou je i jeho nižší výrobní cena.

Nové vodou chlazené hliníkové turbodmychadlo by mělo být odolnější vůči většímu zatížení a také má snížit tepelné namáhání katalyzátoru, což má pomoci k jeho delší životnosti a hlavně správné funkci.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 54 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků