Continental začal jako první vyrábět celohliníkové turbodmychadlo

Continental začal jako první vyrábět celohliníkové turbodmychadlo

Společnost Continental začala jako první na světě s velkosériovou výrobou hliníkového turbodmychadla. Dostane ho 100kW benzínový tříválec 1,5 l automobilky BMW, která ho montuje například do nové generace Mini. Pokud se technologie osvědčí, určitě se velmi rychle rozšíří i na další motory a k jiným výrobcům.

Audi RS5 vyměnilo benzínovou V8 za TDI s elektrickým turbem

Audi RS5 vyměnilo benzínovou V8 za TDI s elektrickým turbem

Nový systém je součástí výfukových svodů tříválcového motoru a využívá také vodní chladící okruh pohonné jednotky. Hliníkové turbo je rovněž o 30 % lehčí (o 1,2 kg) a výhodou je i jeho nižší výrobní cena.

Nové vodou chlazené hliníkové turbodmychadlo by mělo být odolnější vůči většímu zatížení a také má snížit tepelné namáhání katalyzátoru, což má pomoci k jeho delší životnosti a hlavně správné funkci.

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků