Continental začal jako první vyrábět celohliníkové turbodmychadlo

Continental začal jako první vyrábět celohliníkové turbodmychadlo

Společnost Continental začala jako první na světě s velkosériovou výrobou hliníkového turbodmychadla. Dostane ho 100kW benzínový tříválec 1,5 l automobilky BMW, která ho montuje například do nové generace Mini. Pokud se technologie osvědčí, určitě se velmi rychle rozšíří i na další motory a k jiným výrobcům.

Audi RS5 vyměnilo benzínovou V8 za TDI s elektrickým turbem

Audi RS5 vyměnilo benzínovou V8 za TDI s elektrickým turbem

Nový systém je součástí výfukových svodů tříválcového motoru a využívá také vodní chladící okruh pohonné jednotky. Hliníkové turbo je rovněž o 30 % lehčí (o 1,2 kg) a výhodou je i jeho nižší výrobní cena.

Nové vodou chlazené hliníkové turbodmychadlo by mělo být odolnější vůči většímu zatížení a také má snížit tepelné namáhání katalyzátoru, což má pomoci k jeho delší životnosti a hlavně správné funkci.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků