Continental vyvíjí novou, samoopravitelnou pneumatiku

13 komentářů

_Teddy_
11. února • 8:06

Tak sa mi zda ze pani vyvojari v Continental-e asi zaspali dobu, lebo tato uzasna prevratna novinka je uz na trhu peknych par rokov: cez ventil sa specialnym adapterom natlaci do pneumatiky akysi mazlavy sajrajt, a ten sa potom odstredivou silou rozlezie po vnutornej strane behuna. Pri defekte je natlaceny do vzniknuteho otvoru, kde pri kontakte so vzduchom vytvrdne. Kdesi som videl aj video zo skusania (tusim adac to robil), kde auto s takto upravenymi pneumatikami nechali prejst cez dosku v ktorej boli nabite klince, a dokonca to fungovalo...

ABC
11. února • 9:47

Buď si nepochopil nebo rychlejí píšeš než myslíš. Mluvíš o koze a v článku je psáno o voze.

branoza
11. února • 12:33

ide na tom aj opera? B-]

chef
12. února • 14:54

Bez opery to ani nenafuknes ;)

Radek Ondrášík
11. února • 8:11

Zaspali dobu? Která pneumatika na trhu má tuto vrstvu, resp. technologii od výroby? Ne tak, že někdě něco testovali tím, že tam přes ventilek něco nastříkali. Jednoduše - produkční pneu s touto technologií.

MLASKAC
11. února • 18:44

nemyslim si ze jsme nejakej vyjimecnej ale toto krome me muselo napadnout tisice lidi. jeste lepsi by bylo kdyby to byla kombinace jako s bublinkovou folii a te tekutiny tam bylo opravdu hodne.

Miro
11. února • 18:15

Která pneumatika na trhu má tuto vrstvu, resp. technologii od výroby?
Goodyear Omnitrack MSS - http://www.goodyear.com/truck/whatsnew/howItWorks.html...že někdě něco testovali...
http://www.goodyear.com/truck/pdf/dseal_tests.pdfIde sice o technologiu pouzivanu na truckovych gumach, to ale nemeni nic na fakte, ze rozhodne nejde o novinku ;-)

_Teddy_
11. února • 16:00

A to je akoze "novinka" len preto, ze to bude mat od vyroby? Aby toto mohli aplikovat, budu musiet uz tie pneumatiky predavat na diskoch, pretoze na vzduchu ten sajrajt vytvrdzuje. To je aj hlavny dovod, preco sa zatial pneumatiky nedodavaju uz naplnene tymto pripravkom, lebo drviva vacsina ludi kupuje pneumatiky bez disku. Napokon, disk (ci zliatinovy, alebo plechovy) vydrzi podstatne viac ako jedna sada pneumatik...Ze niekoho napadne taka genialna myslienka predavat pneu + disk + tento pripravok ako jeden produkt, tak preto to nazveme "vyvoj novej pneumatiky"??? Tak to jo, to je asi taka "inovacia" ako predavat toaletny papier v spolocnom baleni s hygienickymi vreckovkami...

Danny
11. února • 21:14

Synku,a nenapadlo tě třeba,že to rádoby lepidlo je uzavřeno v ochranné atmosféře,která doléhá na vnitřní stranu běhounu a má na sobě kdejakési těsnění?Ale stejně,voni asi inženýři z Continental nejsou chytřejší než ty kluku.Nebo se mílím?:-D

neodhalitelny
11. února • 16:22

myslim ze Helmut neni tak naivni, ze by to fungovalo jak popisujes... Spis me napada varianta ze ona vrstva se nanese ihned po vulkanizaci na horkou pneumatiku a na to nejakou ochranou vrstvu jeste....

Marcus_A
11. února • 10:35

Otazocka, nejaky suvis s Moose rally systemom?

jirka
11. února • 11:09

Můžeš napsat o co jde, nebo dát nějaký odkaz? Díky

Martin Stanislav
12. února • 1:14 • Computer Press

http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=3420

Doporučujeme

Články odjinud