Continental vyvíjí novou, samoopravitelnou pneumatiku

Nové technologie se neustále vyvíjejí i v oblasti pneumatik. Na trhu dnes najdeme všechno možné včetně pneumatik v různých barvách nebo dokonce takových, které emitují barevný kouř při burnoutech. Z těch smysluplnějších můžeme jmenovat různé systémy, snažící se eliminovat následky defektu. Nejznámější je dnes řešení známé jako Run Flat, které má ale spoustu nevýhod. Zejména čeští majitelé BMW by mohli vyprávět o tom, co kombinace špatné silnice a tohoto typu pneumatiky udělá s jízdními vlastnostmi či jízdním komfortem. Svět evidentně čeká na jiné řešení a jedno z možných nabídla společnost Continental.

Ta oznámila, že pracuje na pneumatice, která se dokáže po defektu sama opravit. Z vnitřní strany běhounu je totiž použitý lepivý viskózní nátěr, který dokáže ucpat díru ihned po jejím vzniknutí. Tato technologie má fungovat na defekty do průměru 5 mm, což je poměrně dost. Výhodou je, že tato „samooprava“ si nežádá žádné jiné zásahy, je v podstatě trvalá a řidič o ní ani nemusí vědět. A co více, tato vlastnost pneumatiky nijak zásadně neovlivňuje její funkční vlastnosti, což se v případě runflatů říci nedá.

Dalším plusem je možnost absence čidla monitorujícího tlak v pneumatice a možnost použití téměř u všech běžně používaných rozměrů. Je tedy dost možné, že tato technologie brzy nahradí tvrdé runflaty a poslouží díky klasické bočnici a nenutnosti údržby ještě lépe.

Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků