Continental vyvíjí novou, samoopravitelnou pneumatiku

Nové technologie se neustále vyvíjejí i v oblasti pneumatik. Na trhu dnes najdeme všechno možné včetně pneumatik v různých barvách nebo dokonce takových, které emitují barevný kouř při burnoutech. Z těch smysluplnějších můžeme jmenovat různé systémy, snažící se eliminovat následky defektu. Nejznámější je dnes řešení známé jako Run Flat, které má ale spoustu nevýhod. Zejména čeští majitelé BMW by mohli vyprávět o tom, co kombinace špatné silnice a tohoto typu pneumatiky udělá s jízdními vlastnostmi či jízdním komfortem. Svět evidentně čeká na jiné řešení a jedno z možných nabídla společnost Continental.

Ta oznámila, že pracuje na pneumatice, která se dokáže po defektu sama opravit. Z vnitřní strany běhounu je totiž použitý lepivý viskózní nátěr, který dokáže ucpat díru ihned po jejím vzniknutí. Tato technologie má fungovat na defekty do průměru 5 mm, což je poměrně dost. Výhodou je, že tato „samooprava“ si nežádá žádné jiné zásahy, je v podstatě trvalá a řidič o ní ani nemusí vědět. A co více, tato vlastnost pneumatiky nijak zásadně neovlivňuje její funkční vlastnosti, což se v případě runflatů říci nedá.

Dalším plusem je možnost absence čidla monitorujícího tlak v pneumatice a možnost použití téměř u všech běžně používaných rozměrů. Je tedy dost možné, že tato technologie brzy nahradí tvrdé runflaty a poslouží díky klasické bočnici a nenutnosti údržby ještě lépe.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 24 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků