Continental uvádí nový radar pro odbočování vpravo. Bude chránit ty nejzranitelnější

17 komentářů

petr r. (petrumr)
25. srpna • 18:03

na školení jsem vnesl otázku a školitel nedovedl to řádně vysvělit- na přechodě a 5m před, světelná křižovatka je zákaz předjíždění a otázka zněla může cyklista předjíždět? A to nepočítám boční odstup.:-|

Karel
26. srpna • 9:15

Cyklista může předjíždět i objíždět pomalujedoucí či stojící vozidla zprava. Při představě, že je někde tříhodinová zácpa a cyklisté by zůstaly stát někde před přechodem zároveň s auty, to jaksi nedává smysl. Bohužel velmi mnoho věcí v zákoně nebude nikdy doslova konkrétně a záleží pak na výkladu.

Exod
5. září • 10:13

Bohužel, je spousta míst, kde je potřebné přirazit doprava a cyklisty zablokovat, protože jejich přítomnost na pravé straně může tak akorát přinést průšvih, při tom, jak se jejich většina chová :(

petr r. (petrumr)
27. srpna • 15:44

a kdo bude na vinně, kdo předjížděl kde se nesmí?

Jarda
25. srpna • 17:02

...cyklisté a chodci .....a navíc se dokážou chovat bezohledně a a nepředvídatelně...
Ano, takže kvůli debilitě řady chodců nebo cyklistů další prodražení a další otravný asistent 3-[
Autem najezdím 5-6 tis. měsíčně, jsem vášnivý turista a cyklista, takže i pěkná porce nachozených a našlapaných kilometrů k tomu. A bývalý motorkář se slušným nájezdem i v zahraničí. Nikdo mě nemůže obvinit z bezohlednosti, naopak, znám perfektně provoz ze všech pohledů. A proto tvrdím, naopak, situace si volá po nekompromisní selekci! Dokud debily motající se s pohledem upřeným do mobilu, nebo peloton samolibých trotlů jedoucích po dvou-třech vedle sebe na kolech nebudeme moci povozit beztrestně na kapotě aby dostali rozum (těch pár šrámů na autě rád oželím, když budou pro dobrou věc), tak to bude na silnicích čím dál větší peklo. Opakuji, tvrdím to jako všestranný účastník provozu, ne jen jako automobilista!!! Kdo nemá rozum, musí dostat ránu!!!

bzzz
25. srpna • 22:26

Vidite a ja si myslim, ze kdo chce takto skolit a trestat resp. nekompromisne selektovat , musi dostat ranu - jedno kolik bezpecnych km za sebou ma ;-)

takyřidič
26. srpna • 11:30

Jsou chvíle, kdy by i ten nejklidnější řidič oželel pár škrábanců na kapotě.
https://www.youtube.com/watch...

mpolan
26. srpna • 14:33

Je otázka, zda v daném místě vůbec jde takovou výpravu dostat pohromadě přes tu hlavní silnici. Udělali sice kravinu, ale neudělali nic nebezpečného. Řidič nemusel prudce brzdit, nebo měnit směr jízdy. Akorát bylo pocucháno jeho točvolantské ego. A chápu, to musí strašně bolet.

takyřidič
26. srpna • 19:12

Jasně, sice vyignorovali předpisy, vystavili děcka nebezpečí, ale problém je točvolantovo ego. Tohle je totiž destilát cyklozmrdství, "já jedu a ty si polib prdel".Ostatně slyšíte to v tom videu od toho zhrzeného točvolanta."Jezdili jsme na táborech s kolama, ale tohle bych si nedovolil"...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
27. srpna • 12:04

Kdybych na kole vozil kameru, pak takových točvolantských zmrdstev mám za každou vyjížďku deset. Výjezdy z vedlejších silnic, kruhové objezdy, výjezdy z parkovišť či od domů... vše těsně před cyklistu, přeci nebude kvůli někomu takovému brzdit, ne?

bzzz
26. srpna • 12:46

Cykliste samozrejme zrali na pokuticku a pripadni majitele RO na prezkouseni. Ale z dalky viditelne a na prehlednem miste, ve meste, ohrozovali predevsim sami sebe... fura casu se pripravit a do prijezdu na krizovatku rozdychat. Nebojte, taky mam obcas nervy na pochodu a slovnik fuj fuj, ale fyzicka agrese...

takyřidič
26. srpna • 12:57

A o tom to je, chyba i následky na straně cyklistů, ale řešení se předpokládá od řidičů.

Net
25. srpna • 17:35

Tak trochu souhlasím, samozřejmě jsem proti účelovému srážení lidí, ale tahat řidiče po nekonečných soudech jestli mohl něco udělat s tím, když mu debil vlezl pod kola je také špatně.
Osobně jsem i proti vnucování asistentů státem z pozice síly. Důležitá je osvěta, ABS je vynikající věc, ale čím dál více se blížíme do stavu, kdy spousta lidí bude odsouzena k životu bez (moderního) auta, a budou muset jezdím starým (skoro) vrakem, který nebude mít prakticky žádné asistenty, nebo budou bez auta úplně a kvalitě jejich života to nepřidá.
Pokud někdo nepřizpůsobí jízdu svému vozu, jeho problém, ale proč nutit miliony asistentů a řešit legislativně každou prkotinu, když technologický vývoj je mnohem rychlejší než legislativní procesy? A lidé si mohou pořídit všemožné vychytávky dobrovolně. Vážně se těším, až se naplní utopistický sen o autonomních automobilech, které budou respektovat veškeré silniční předpisy, a politici se budou předhánět ve změnách značení, protože bude problém s legálním parkováním ve většině měst a zkolabuje zásobování:) Případně neprojedou opravovaným úsekem, kvůli špatně umístěným směrovým sloupkům... a mnoha kilometrové kolony, které nepředjedou cyklistu kvůli plné čáře... předpisy lidi neskutečně omezují a místo, aby se spíše "doporučovalo" něco ,co v 99% funguje, tak se nařizuje to, co občas fungovat nemusí... Kolik asistentů je dnes nařízeno mít u nových aut? A kolik z nich pomáhá bezpečnosti a kolik naopak plynulost dopravy sabotuje (start-stop) a kolik řidiče uvádí do falešného pocitu bezpečí?

mpolan
26. srpna • 8:10

Spíš se blížíme do doby, kdy spousta lidí bude odsouzena k životu bez auta, protože nové si nekoupí a staré nebude možno provozovat kvůli chybějícím nesmyslům. Začalo se ekologickými normami, tohle bude další fáze. Bohužel, je jednodušší nařídit takovou pitomost jako milión asistentů, než vychovat milión lidí k přemýšlení a zodpovědnosti. Komu se za volantem nestalo, že málem svezl na kapotě mobilního zombíka?
Ještě chvíli to půjde takhle, a v autě bude asistent asistentů, protože to lidi stejně budou ignorovat.
Naopak si myslím, že autonomní doprava to, co popisuješ, eliminuje. Autonomní auto ti nezastaví na vyhrazeném místě, nezůstane stát v půlce pruhu, nezablokuje ti tramvajový pás a podobně. Prostě ho k tomu nepřesvědčíš...

Net
26. srpna • 11:38

Právěže zásobování v centru města je často problém, tedy bez porušení předpisů.

mpolan
26. srpna • 14:30

Jen proto, že tam předpisy porušují už jiní.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Net
26. srpna • 15:39

Spíš proto, že chybí legální parkovací místa. Další specialitou jsou třeba návštěvy satelitů, které jsou celé jedna velká obytná zóna bez jediného parkovacího místa (přestože ulice jsou velmi široké a běžně se na nich parkuje).

Doporučujeme

Články odjinud