Continental uvádí nový radar pro odbočování vpravo. Bude chránit ty nejzranitelnější

Již brzy to bude povinné. Nová technologie přichází takříkajíc za pět minut dvanáct.

V dílnách společnosti Continental se již nějakou dobu kuje inovativní výrobek, který se v dohledné době objeví v osobních a nákladních automobilech. Nový typ radaru s krátkým dosahem se totiž stará o odbočování vpravo.

Už i motorky budou umět samy brzdit. Jak zajistí, aby řidič neupadnul?

Už i motorky budou umět samy brzdit. Jak zajistí, aby řidič neupadnul?

Takzvaný Right-Turn Assist reaguje na jednu z nejčastějších příčin nehod - odbočování. Zatímco se většina výrobců zaměřovala na odbočování vlevo, odbočování vpravo bylo tak nějak ve stínu. Přitom tady jsou ti nejzranitelnější účastníci silničního provozu - chodci a cyklisté.

V českém zákoně sice máte napsáno, že při odbočování vpravo musíte dát přednost i vpravo jedoucímu cyklistovi, ale nehody se bohužel stále stávají. Je to způsobeno i tím, že cyklisté a chodci se často neuvědomují, jak snadno se dostanou do slepého úhlu a navíc se dokážou chovat bezohledně a nepředvídatelně.

Ještě chytřejší palubní asistent. BMW a Microsoft spolupracují na novém systému

Ještě chytřejší palubní asistent. BMW a Microsoft spolupracují na novém systému

Právě proto se Continental zaměřil na celý radarový kruh okolo auta. Pro vyšší rozlišení a přesnost se přešlo z 24GHz radarů na frekvenci 77 GHz. S použitím této technologie, jsou asistenti třeba pro změnu jízdního pruhu nebo pro hlídání slepého úhlu mnohem přesnější, stejně jako rychlost účinku nouzového brzdění.

Continental se tak připravil na požadavky organizace Euro NCAP pro rok 2022. V tento rok se totiž výrazně zpřísní ochrana chodců a cyklistů. Důležitější je ale upozornit na fakt, že tento systém bude muset být v povinné výbavě všech nákladních automobilů prodaných v EU již od příštího roku.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

včera | Jan Mička | 76 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 22 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků