Continental uvádí nový radar pro odbočování vpravo. Bude chránit ty nejzranitelnější

Již brzy to bude povinné. Nová technologie přichází takříkajíc za pět minut dvanáct.

V dílnách společnosti Continental se již nějakou dobu kuje inovativní výrobek, který se v dohledné době objeví v osobních a nákladních automobilech. Nový typ radaru s krátkým dosahem se totiž stará o odbočování vpravo.

Už i motorky budou umět samy brzdit. Jak zajistí, aby řidič neupadnul?

Už i motorky budou umět samy brzdit. Jak zajistí, aby řidič neupadnul?

Takzvaný Right-Turn Assist reaguje na jednu z nejčastějších příčin nehod - odbočování. Zatímco se většina výrobců zaměřovala na odbočování vlevo, odbočování vpravo bylo tak nějak ve stínu. Přitom tady jsou ti nejzranitelnější účastníci silničního provozu - chodci a cyklisté.

V českém zákoně sice máte napsáno, že při odbočování vpravo musíte dát přednost i vpravo jedoucímu cyklistovi, ale nehody se bohužel stále stávají. Je to způsobeno i tím, že cyklisté a chodci se často neuvědomují, jak snadno se dostanou do slepého úhlu a navíc se dokážou chovat bezohledně a nepředvídatelně.

Ještě chytřejší palubní asistent. BMW a Microsoft spolupracují na novém systému

Ještě chytřejší palubní asistent. BMW a Microsoft spolupracují na novém systému

Právě proto se Continental zaměřil na celý radarový kruh okolo auta. Pro vyšší rozlišení a přesnost se přešlo z 24GHz radarů na frekvenci 77 GHz. S použitím této technologie, jsou asistenti třeba pro změnu jízdního pruhu nebo pro hlídání slepého úhlu mnohem přesnější, stejně jako rychlost účinku nouzového brzdění.

Continental se tak připravil na požadavky organizace Euro NCAP pro rok 2022. V tento rok se totiž výrazně zpřísní ochrana chodců a cyklistů. Důležitější je ale upozornit na fakt, že tento systém bude muset být v povinné výbavě všech nákladních automobilů prodaných v EU již od příštího roku.

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků