Continental uvádí nový radar pro odbočování vpravo. Bude chránit ty nejzranitelnější

Již brzy to bude povinné. Nová technologie přichází takříkajíc za pět minut dvanáct.

V dílnách společnosti Continental se již nějakou dobu kuje inovativní výrobek, který se v dohledné době objeví v osobních a nákladních automobilech. Nový typ radaru s krátkým dosahem se totiž stará o odbočování vpravo.

Už i motorky budou umět samy brzdit. Jak zajistí, aby řidič neupadnul?

Už i motorky budou umět samy brzdit. Jak zajistí, aby řidič neupadnul?

Takzvaný Right-Turn Assist reaguje na jednu z nejčastějších příčin nehod - odbočování. Zatímco se většina výrobců zaměřovala na odbočování vlevo, odbočování vpravo bylo tak nějak ve stínu. Přitom tady jsou ti nejzranitelnější účastníci silničního provozu - chodci a cyklisté.

V českém zákoně sice máte napsáno, že při odbočování vpravo musíte dát přednost i vpravo jedoucímu cyklistovi, ale nehody se bohužel stále stávají. Je to způsobeno i tím, že cyklisté a chodci se často neuvědomují, jak snadno se dostanou do slepého úhlu a navíc se dokážou chovat bezohledně a nepředvídatelně.

Ještě chytřejší palubní asistent. BMW a Microsoft spolupracují na novém systému

Ještě chytřejší palubní asistent. BMW a Microsoft spolupracují na novém systému

Právě proto se Continental zaměřil na celý radarový kruh okolo auta. Pro vyšší rozlišení a přesnost se přešlo z 24GHz radarů na frekvenci 77 GHz. S použitím této technologie, jsou asistenti třeba pro změnu jízdního pruhu nebo pro hlídání slepého úhlu mnohem přesnější, stejně jako rychlost účinku nouzového brzdění.

Continental se tak připravil na požadavky organizace Euro NCAP pro rok 2022. V tento rok se totiž výrazně zpřísní ochrana chodců a cyklistů. Důležitější je ale upozornit na fakt, že tento systém bude muset být v povinné výbavě všech nákladních automobilů prodaných v EU již od příštího roku.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 61 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků