Continental přichází s konceptem Conti GreenConcept, který je nejen ekologický, ale zároveň může uživatelům poskytnout zajímavé benefity. Zdroj: Continental

Continental přichází s konceptem Conti GreenConcept, který je nejen ekologický, ale zároveň může uživatelům poskytnout zajímavé benefity. | Zdroj: Continental

Pneumatika je z 35 procent vyrobena z obnovitelných přírodních materiálů – kaučuku z pampelišek, křemičitanů z popela z rýžových slupek a také přírodních olejů a pryskyřic. Zdroj: Continental

Pneumatika je z 35 procent vyrobena z obnovitelných přírodních materiálů – kaučuku z pampelišek, křemičitanů z popela z rýžových slupek a také přírodních olejů a pryskyřic. | Zdroj: Continental

Dalších 17 procent eko materiálů dodají recykláty – ocel, guma z opotřebených pneumatik nebo recyklované PET lahve. Zdroj: Continental

Dalších 17 procent eko materiálů dodají recykláty – ocel, guma z opotřebených pneumatik nebo recyklované PET lahve. | Zdroj: Continental

Běhoun pneumatiky je pak vyroben ze stoprocentního přírodního kaučuku a dá se několikrát vyměnit, pokud nejsou bočnice a kordová vrstva poškozeny. Zdroj: Continental

Běhoun pneumatiky je pak vyroben ze stoprocentního přírodního kaučuku a dá se několikrát vyměnit, pokud nejsou bočnice a kordová vrstva poškozeny. | Zdroj: Continental

ento nový typ pneumatiky váží jen 7,5 kilogramu (výrobce ovšem neuvádí rozměr, ale dle fotek to třináctka nebude) a nabízí o 25 procent nižší valivý odpor. Zdroj: Continental

ento nový typ pneumatiky váží jen 7,5 kilogramu (výrobce ovšem neuvádí rozměr, ale dle fotek to třináctka nebude) a nabízí o 25 procent nižší valivý odpor. | Zdroj: Continental

Kdy by se mohla podobná technika objevit na běžných silnicích, zatím není jasné. Zdroj: Continental

Kdy by se mohla podobná technika objevit na běžných silnicích, zatím není jasné. | Zdroj: Continental

Continental Conti GreenConcept Zdroj: Continental

Continental Conti GreenConcept | Zdroj: Continental

Pneumatika je z 35 procent vyrobena z obnovitelných přírodních materiálů – kaučuku z pampelišek, křemičitanů z popela z rýžových slupek a také přírodních olejů a pryskyřic. Zdroj: Continental
Dalších 17 procent eko materiálů dodají recykláty – ocel, guma z opotřebených pneumatik nebo recyklované PET lahve. Zdroj: Continental
Běhoun pneumatiky je pak vyroben ze stoprocentního přírodního kaučuku a dá se několikrát vyměnit, pokud nejsou bočnice a kordová vrstva poškozeny. Zdroj: Continental
ento nový typ pneumatiky váží jen 7,5 kilogramu (výrobce ovšem neuvádí rozměr, ale dle fotek to třináctka nebude) a nabízí o 25 procent nižší valivý odpor. Zdroj: Continental
7
Fotogalerie

Continental ukázal protektory z pampelišek a rýže. Jsou o 40 % lehčí než klasická guma

Odklon od ropných produktů zažívá nejen výroba aut, ale také produkce obutí. Německý výrobce pneumatik vymyslel novinku bez nevýhod.

Inovace v pneumatikářském průmyslu nejsou v popředí zájmu motoristů, ale probíhají neustále a mohou řidičům přinést zajímavé výhody. Continental přichází s konceptem Conti GreenConcept, který je nejen ekologický, ale zároveň může uživatelům poskytnout zajímavé benefity. Pneumatika je z 35 % vyrobena z obnovitelných přírodních materiálů – kaučuku z pampelišek, křemičitanů z popela z rýžových slupek a také přírodních olejů a pryskyřic. Dalších 17 % eko materiálů dodají recykláty – ocel, guma z opotřebených pneumatik nebo recyklované PET lahve.

Z těch je možné získat polyester, na výrobu jedné sady pneumatik stačí 60 lahví. Běhoun pneumatiky je pak vyroben ze stoprocentního přírodního kaučuku a dá se několikrát vyměnit, pokud nejsou bočnice a kordová vrstva poškozeny. Tento nový typ pneumatiky váží jen 7,5 kilogramu (výrobce ovšem neuvádí rozměr, ale dle fotek to třináctka nebude) a nabízí o 25 procent nižší valivý odpor, než současné pneumatiky nejvyšší třídy A.

Kdy by se mohla podobná technika objevit na běžných silnicích, zatím není jasné, nicméně Continental tvrdí, že se chce stát nejprogresivnějším výrobcem pneumatik po stránce environmentální a společenské odpovědnosti už v roce 2030. Takže se necháme překvapit.

Doporučujeme

Články odjinud