Continental ukázal chytrou pneumatiku, která řeší jednu z největších chyb řidičů

Také v oblasti pneumatik je stále co vylepšovat. Continental tedy představil vizi pneumatiky, která je plná chytré elektroniky.

Zda se podobná technika dostane časem do produkce, to se teprve ukáže. Nejnovější představa společnosti Continental na poli pneumatik však ukazuje, jakým směrem by se mohlo toto odvětví automobilového průmyslu ubírat. Označení „chytrá guma“ totiž není v případě projektu Conti C.A.R.E. vůbec daleko od pravdy.

Continental uvádí nový radar pro odbočování vpravo. Bude chránit ty nejzranitelnější

Continental uvádí nový radar pro odbočování vpravo. Bude chránit ty nejzranitelnější

Velkým tématem za vytvořením chytré pneumatiky bylo snížení spotřeby paliva vozu, které přímo závisí na správném nahuštění jeho pneumatik. Podle studií Continentalu má na silnicích jezdit přes 25 % aut s podhuštěnými pneumatikami – problém, jenž negativně ovlivňuje jak spotřebu, tak samozřejmě produkci škodlivých emisí.

Tuto záležitost novinka Conti C.A.R.E. řeší přímo za jízdy. Nejenže totiž umí pneumatika kontrolovat svůj tlak, ale součástí speciálního disku pneumatiky je i odstředivá pumpa, která umí průběžně za jízdy upravovat nahuštění na ideální úroveň pro co nejekonomičtější jízdu. Kromě toho je samotná konstrukce pneumatiky vybavena řadou senzorů, které rovněž hlídají hloubku vzorku a rovněž stáří a integritu celé gumy.

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Využití technologie Conti C.A.R.E. vidí společnost rovněž u budoucích flotil autonomních vozů, u nichž již řidiči nebudou zodpovědní za stav vozu. Firmy vlastnící tyto vozy tak budou moci kontrolovat stav obutí svých vozů na dálku, k systému pneumatiky se lze totiž připojit přes Wi-Fi nebo Bluetooth.

Ačkoliv jde zatím o představu možné budoucí technologie, Continental bude určitě pilně pracovat na tom, aby se alespoň některé součásti této vize dostaly do produkce a zájmu automobilek co nejdříve.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek