Continental se hájí. Jeho software pro motor 1.6 TDI je prý v pořádku

Continental se hájí. Jeho software pro motor 1.6 TDI je prý v pořádku

Německá společnost Continental vydala v reakci na aféru Dieselgate prohlášení, podle kterého je její software pro motor 1.6 TDI koncernu Volkswagen v pořádku a nebyl cíleně vyvíjen tak, aby obcházel testy měření emisí nebo spotřeby.

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Continental k motoru 1.6 TDI dodal také vstřikování a palivové čerpadlo, píší Automotive News. Podle dodavatele ani nelze s řídící jednotkou manipulovat tak, aby testy obešla. Navíc za odladění motoru a řídící jednotky v autech je zodpovědná automobilka, v tomto případě Volkswagen.

Autonews také citují německý tisk. Zatímco motor 2.0 TDI prý půjde při případné svolávací akci „opravit“ pouze přehráním softwaru, jednotka 1.6 TDI bude podle deníku Bild vyžadovat i výměnu vstřikovačů, což bude velmi nákladné.

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Mluví se také o tom, že Volkswagen bude nucen u inkriminovaných aut (vyrobil jich až 11 milionů) nainstalovat systém selektivní katalytické redukce, což by ho mohlo stát okolo 10 000 korun na auto jen na materiálu.

Znovu připomínáme, že celý skandál s emisemi motorů TDI vypukl v USA, kde se Volkswagen přiznal, že manipuloval s řídící jednotkou motoru 2.0 TDI tak, aby uměla obejít měření emisí i bez SCR. V Evropě to ale ještě nikdo Volkswagenu nedokázal, navíc metodika měření emisí je tu odlišná a jsou jiné i emisní limity.

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků