Continental se hájí. Jeho software pro motor 1.6 TDI je prý v pořádku

Continental se hájí. Jeho software pro motor 1.6 TDI je prý v pořádku

Německá společnost Continental vydala v reakci na aféru Dieselgate prohlášení, podle kterého je její software pro motor 1.6 TDI koncernu Volkswagen v pořádku a nebyl cíleně vyvíjen tak, aby obcházel testy měření emisí nebo spotřeby.

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Continental k motoru 1.6 TDI dodal také vstřikování a palivové čerpadlo, píší Automotive News. Podle dodavatele ani nelze s řídící jednotkou manipulovat tak, aby testy obešla. Navíc za odladění motoru a řídící jednotky v autech je zodpovědná automobilka, v tomto případě Volkswagen.

Autonews také citují německý tisk. Zatímco motor 2.0 TDI prý půjde při případné svolávací akci „opravit“ pouze přehráním softwaru, jednotka 1.6 TDI bude podle deníku Bild vyžadovat i výměnu vstřikovačů, což bude velmi nákladné.

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Mluví se také o tom, že Volkswagen bude nucen u inkriminovaných aut (vyrobil jich až 11 milionů) nainstalovat systém selektivní katalytické redukce, což by ho mohlo stát okolo 10 000 korun na auto jen na materiálu.

Znovu připomínáme, že celý skandál s emisemi motorů TDI vypukl v USA, kde se Volkswagen přiznal, že manipuloval s řídící jednotkou motoru 2.0 TDI tak, aby uměla obejít měření emisí i bez SCR. V Evropě to ale ještě nikdo Volkswagenu nedokázal, navíc metodika měření emisí je tu odlišná a jsou jiné i emisní limity.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků