Continental se hájí. Jeho software pro motor 1.6 TDI je prý v pořádku

Continental se hájí. Jeho software pro motor 1.6 TDI je prý v pořádku

Německá společnost Continental vydala v reakci na aféru Dieselgate prohlášení, podle kterého je její software pro motor 1.6 TDI koncernu Volkswagen v pořádku a nebyl cíleně vyvíjen tak, aby obcházel testy měření emisí nebo spotřeby.

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Continental k motoru 1.6 TDI dodal také vstřikování a palivové čerpadlo, píší Automotive News. Podle dodavatele ani nelze s řídící jednotkou manipulovat tak, aby testy obešla. Navíc za odladění motoru a řídící jednotky v autech je zodpovědná automobilka, v tomto případě Volkswagen.

Autonews také citují německý tisk. Zatímco motor 2.0 TDI prý půjde při případné svolávací akci „opravit“ pouze přehráním softwaru, jednotka 1.6 TDI bude podle deníku Bild vyžadovat i výměnu vstřikovačů, což bude velmi nákladné.

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Mluví se také o tom, že Volkswagen bude nucen u inkriminovaných aut (vyrobil jich až 11 milionů) nainstalovat systém selektivní katalytické redukce, což by ho mohlo stát okolo 10 000 korun na auto jen na materiálu.

Znovu připomínáme, že celý skandál s emisemi motorů TDI vypukl v USA, kde se Volkswagen přiznal, že manipuloval s řídící jednotkou motoru 2.0 TDI tak, aby uměla obejít měření emisí i bez SCR. V Evropě to ale ještě nikdo Volkswagenu nedokázal, navíc metodika měření emisí je tu odlišná a jsou jiné i emisní limity.

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

včera | Jan Mička | 27 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků
S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem

Čtyři dny v autě, skoro 1300 ujetých kilometrů a mraky různorodých zážitků, které bych jinak nepochytil za celý rok. Nějak takto by se dalo ve zkratce shrnout putování Marokem za volantem jednoho z nejlepších SUV dnešní doby.

6.  1.  2019 | Jan Mička | 43 příspěvků