Continental se hájí. Jeho software pro motor 1.6 TDI je prý v pořádku

Continental se hájí. Jeho software pro motor 1.6 TDI je prý v pořádku

Německá společnost Continental vydala v reakci na aféru Dieselgate prohlášení, podle kterého je její software pro motor 1.6 TDI koncernu Volkswagen v pořádku a nebyl cíleně vyvíjen tak, aby obcházel testy měření emisí nebo spotřeby.

Technika | Dieselgate | Názory

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Continental k motoru 1.6 TDI dodal také vstřikování a palivové čerpadlo, píší Automotive News. Podle dodavatele ani nelze s řídící jednotkou manipulovat tak, aby testy obešla. Navíc za odladění motoru a řídící jednotky v autech je zodpovědná automobilka, v tomto případě Volkswagen.

Autonews také citují německý tisk. Zatímco motor 2.0 TDI prý půjde při případné svolávací akci „opravit“ pouze přehráním softwaru, jednotka 1.6 TDI bude podle deníku Bild vyžadovat i výměnu vstřikovačů, což bude velmi nákladné.

Technika | Volkswagen | Dieselgate | Názory

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Mluví se také o tom, že Volkswagen bude nucen u inkriminovaných aut (vyrobil jich až 11 milionů) nainstalovat systém selektivní katalytické redukce, což by ho mohlo stát okolo 10 000 korun na auto jen na materiálu.

Znovu připomínáme, že celý skandál s emisemi motorů TDI vypukl v USA, kde se Volkswagen přiznal, že manipuloval s řídící jednotkou motoru 2.0 TDI tak, aby uměla obejít měření emisí i bez SCR. V Evropě to ale ještě nikdo Volkswagenu nedokázal, navíc metodika měření emisí je tu odlišná a jsou jiné i emisní limity.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků