Continental chystá pneumatiku, která bude umět měnit svoji šířku

Dvě technologie, které přinesou malou revoluci v oblasti pneumatik, představil německý koncern Continental na frankfurtském autosalonu.
Continental chystá pneumatiku, která bude umět měnit svoji šířku

Jestliže při jízdě dojde k proražení pláště, řidič dostane okamžitou informaci. Nikoli až tehdy, když poklesne tlak vzduchu, jako se to děje dnes. Nová technologie firmy Continental, představená na frankfurtském autosalonu, totiž využívá novou elektricky vodivou směs. Jakmile se stane defekt, uzavře se elektrický obvod v pneumatice a informace ihned putuje k řidiči.

Systém ContiSense, jak se nazývá, ovšem umožňuje také přenos elektrických impulzů od vysílače v plášti k přijímači ve voze. Čidla na bázi pryže průběžně sledují hloubku dezénu a jeho teplotu. V budoucnosti přibydou další čidla s novými funkcemi. Například budou umět "číst" povrch vozovky a informovat o teplotě povrchu nebo přítomnosti sněhu.

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Ještě zajímavější je podle nás další technologie s označením ContiAdapt. Tady už ale nejde jen o pneumatiku, která bude mít uvnitř mikroprocesory schopné upravovat tlak vzduchu, ale i o ráfek s proměnlivou šířkou.

Díky tomu by vozidlo mělo ve čtyřech různých situacích jezdit na různě širokých a "nafouknutých" pneumatikách. Continental připravil jinou kombinaci pro jízdu na mokru, nezpevněné cestě, na kluzké a suché vozovce.

7 otázek a odpovědí kolem pneumatik. Víte, jak prodloužit jejich životnost?

7 otázek a odpovědí kolem pneumatik. Víte, jak prodloužit jejich životnost?

V praxi to bude vypadat tak, že pokud senzory shledají, že auto jede na kvalitní suché vozovce, zmenší se styčná plocha pneumatiky a současně zvýší tlak. Bude tedy menší valivý odpor a v důsledku toho i spotřeba.

Naopak kombinace širší kontaktní plochy s nízkým tlakem je ideální na kluzké cesty. Systém také umožňuje snížit tlak dokonce pod hranici 1 baru pro případ vyproštění z hlubokého sněhu nebo průjezd nebezpečného úseku s takzvaným černým ledem.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

včera | Miro Mihálik | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Škoda Slavia mohla být jiná, ale nastala krize. Řídili jsme ji poprvé a asi naposled

Škoda Slavia 1.5 TSI DSG

Naposledy vyráběla Škodovka kabriolet v 60. letech. Že by se tento fakt měl změnit, dávají jasně najevo studenti Středního odborného učiliště Škoda Auto, kteří postavili už sedmý koncept. Počtvrté jde o otevřený vůz, nazvaný Škoda Slavia.

28.  7.  2020 | Michal Dokoupil | 17 příspěvků