Continental chystá pneumatiku, která bude umět měnit svoji šířku

Dvě technologie, které přinesou malou revoluci v oblasti pneumatik, představil německý koncern Continental na frankfurtském autosalonu.
Continental chystá pneumatiku, která bude umět měnit svoji šířku

Jestliže při jízdě dojde k proražení pláště, řidič dostane okamžitou informaci. Nikoli až tehdy, když poklesne tlak vzduchu, jako se to děje dnes. Nová technologie firmy Continental, představená na frankfurtském autosalonu, totiž využívá novou elektricky vodivou směs. Jakmile se stane defekt, uzavře se elektrický obvod v pneumatice a informace ihned putuje k řidiči.

Systém ContiSense, jak se nazývá, ovšem umožňuje také přenos elektrických impulzů od vysílače v plášti k přijímači ve voze. Čidla na bázi pryže průběžně sledují hloubku dezénu a jeho teplotu. V budoucnosti přibydou další čidla s novými funkcemi. Například budou umět "číst" povrch vozovky a informovat o teplotě povrchu nebo přítomnosti sněhu.

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Ještě zajímavější je podle nás další technologie s označením ContiAdapt. Tady už ale nejde jen o pneumatiku, která bude mít uvnitř mikroprocesory schopné upravovat tlak vzduchu, ale i o ráfek s proměnlivou šířkou.

Díky tomu by vozidlo mělo ve čtyřech různých situacích jezdit na různě širokých a "nafouknutých" pneumatikách. Continental připravil jinou kombinaci pro jízdu na mokru, nezpevněné cestě, na kluzké a suché vozovce.

7 otázek a odpovědí kolem pneumatik. Víte, jak prodloužit jejich životnost?

7 otázek a odpovědí kolem pneumatik. Víte, jak prodloužit jejich životnost?

V praxi to bude vypadat tak, že pokud senzory shledají, že auto jede na kvalitní suché vozovce, zmenší se styčná plocha pneumatiky a současně zvýší tlak. Bude tedy menší valivý odpor a v důsledku toho i spotřeba.

Naopak kombinace širší kontaktní plochy s nízkým tlakem je ideální na kluzké cesty. Systém také umožňuje snížit tlak dokonce pod hranici 1 baru pro případ vyproštění z hlubokého sněhu nebo průjezd nebezpečného úseku s takzvaným černým ledem.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků