Continental chystá pneumatiku, která bude umět měnit svoji šířku

Dvě technologie, které přinesou malou revoluci v oblasti pneumatik, představil německý koncern Continental na frankfurtském autosalonu.
Continental chystá pneumatiku, která bude umět měnit svoji šířku

Jestliže při jízdě dojde k proražení pláště, řidič dostane okamžitou informaci. Nikoli až tehdy, když poklesne tlak vzduchu, jako se to děje dnes. Nová technologie firmy Continental, představená na frankfurtském autosalonu, totiž využívá novou elektricky vodivou směs. Jakmile se stane defekt, uzavře se elektrický obvod v pneumatice a informace ihned putuje k řidiči.

Systém ContiSense, jak se nazývá, ovšem umožňuje také přenos elektrických impulzů od vysílače v plášti k přijímači ve voze. Čidla na bázi pryže průběžně sledují hloubku dezénu a jeho teplotu. V budoucnosti přibydou další čidla s novými funkcemi. Například budou umět "číst" povrch vozovky a informovat o teplotě povrchu nebo přítomnosti sněhu.

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Ještě zajímavější je podle nás další technologie s označením ContiAdapt. Tady už ale nejde jen o pneumatiku, která bude mít uvnitř mikroprocesory schopné upravovat tlak vzduchu, ale i o ráfek s proměnlivou šířkou.

Díky tomu by vozidlo mělo ve čtyřech různých situacích jezdit na různě širokých a "nafouknutých" pneumatikách. Continental připravil jinou kombinaci pro jízdu na mokru, nezpevněné cestě, na kluzké a suché vozovce.

7 otázek a odpovědí kolem pneumatik. Víte, jak prodloužit jejich životnost?

7 otázek a odpovědí kolem pneumatik. Víte, jak prodloužit jejich životnost?

V praxi to bude vypadat tak, že pokud senzory shledají, že auto jede na kvalitní suché vozovce, zmenší se styčná plocha pneumatiky a současně zvýší tlak. Bude tedy menší valivý odpor a v důsledku toho i spotřeba.

Naopak kombinace širší kontaktní plochy s nízkým tlakem je ideální na kluzké cesty. Systém také umožňuje snížit tlak dokonce pod hranici 1 baru pro případ vyproštění z hlubokého sněhu nebo průjezd nebezpečného úseku s takzvaným černým ledem.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků