Continental chystá pneumatiku, která bude umět měnit svoji šířku

Dvě technologie, které přinesou malou revoluci v oblasti pneumatik, představil německý koncern Continental na frankfurtském autosalonu.
Continental chystá pneumatiku, která bude umět měnit svoji šířku

Jestliže při jízdě dojde k proražení pláště, řidič dostane okamžitou informaci. Nikoli až tehdy, když poklesne tlak vzduchu, jako se to děje dnes. Nová technologie firmy Continental, představená na frankfurtském autosalonu, totiž využívá novou elektricky vodivou směs. Jakmile se stane defekt, uzavře se elektrický obvod v pneumatice a informace ihned putuje k řidiči.

Systém ContiSense, jak se nazývá, ovšem umožňuje také přenos elektrických impulzů od vysílače v plášti k přijímači ve voze. Čidla na bázi pryže průběžně sledují hloubku dezénu a jeho teplotu. V budoucnosti přibydou další čidla s novými funkcemi. Například budou umět "číst" povrch vozovky a informovat o teplotě povrchu nebo přítomnosti sněhu.

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Ještě zajímavější je podle nás další technologie s označením ContiAdapt. Tady už ale nejde jen o pneumatiku, která bude mít uvnitř mikroprocesory schopné upravovat tlak vzduchu, ale i o ráfek s proměnlivou šířkou.

Díky tomu by vozidlo mělo ve čtyřech různých situacích jezdit na různě širokých a "nafouknutých" pneumatikách. Continental připravil jinou kombinaci pro jízdu na mokru, nezpevněné cestě, na kluzké a suché vozovce.

7 otázek a odpovědí kolem pneumatik. Víte, jak prodloužit jejich životnost?

7 otázek a odpovědí kolem pneumatik. Víte, jak prodloužit jejich životnost?

V praxi to bude vypadat tak, že pokud senzory shledají, že auto jede na kvalitní suché vozovce, zmenší se styčná plocha pneumatiky a současně zvýší tlak. Bude tedy menší valivý odpor a v důsledku toho i spotřeba.

Naopak kombinace širší kontaktní plochy s nízkým tlakem je ideální na kluzké cesty. Systém také umožňuje snížit tlak dokonce pod hranici 1 baru pro případ vyproštění z hlubokého sněhu nebo průjezd nebezpečného úseku s takzvaným černým ledem.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků