Continental AG vyzývá k lepší kontrole klasifikace na EU štítcích pneumatik

Mezinárodní výrobce pneumatik Continental AG v návaznosti na zjištění německého autoklubu volá po zlepšení systému kontroly evropského trhu. Nejnovější test zimních pneumatik provedený ADAC a spotřebitelským institutem Stiftung Warentest totiž opět potvrzuje nedostatek účinné kontroly v dodržování právních předpisů Evropské komise ze strany členských států Evropské unie.

Při testu přilnavosti na mokrém povrchu v kategorii menších pneumatik v rozměru 165/70 R 14 byla nejlepší zimní pneumatikou ContiWinterContact TS 850, která má na štítku EU klasifikaci C a z rychlosti 80 km/h dokáže vůz zastavit na vzdálenosti 36,2 m. Nejhoršího výsledku dosáhla pneumatika asijského výrobce, rovněž s klasifikací C, jež ovšem k zastavení vozu potřebovala 49,6 m.

„Tento extrémní příklad, rozdíl více než 13 metrů v rámci jedné klasifikace přilnavosti na mokrém povrchu na štítku EU, není v pneumatikářském průmyslu prvním případem svého druhu," říká Christian Koetz, vedoucí divize pneumatik pro osobní a lehké užitkové vozy ve společnosti Continental AG pro region EMEA a předseda asociace evropských výrobců pneumatik ETRMA. „Je nejvyšší čas, aby byly z těchto alarmujících neshod vyvozeny přiměřené, ale svým způsobem odstrašující sankce. V opačném případě by byl evropský pneumatikářský průmysl kvůli evropským zákonům v podstatné nevýhodě, což nemůže být v zájmu zákonodárců."

Continental AG opět co nejdůrazněji požaduje, aby se místo neustálého schvalování nových předpisů Evropská komise i členské státy EU konečně zavázaly k vytvoření účinných systémů kontroly trhu. „Také v ostatních zemích a regionech existuje stále více a více předpisů," dodává Koetz. „Jejich porušení se tam ovšem setkává s výraznými sankcemi, takže výrobci mají stálou motivaci hrát podle pravidel."

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků