Continental AG vyzývá k lepší kontrole klasifikace na EU štítcích pneumatik

Mezinárodní výrobce pneumatik Continental AG v návaznosti na zjištění německého autoklubu volá po zlepšení systému kontroly evropského trhu. Nejnovější test zimních pneumatik provedený ADAC a spotřebitelským institutem Stiftung Warentest totiž opět potvrzuje nedostatek účinné kontroly v dodržování právních předpisů Evropské komise ze strany členských států Evropské unie.

Při testu přilnavosti na mokrém povrchu v kategorii menších pneumatik v rozměru 165/70 R 14 byla nejlepší zimní pneumatikou ContiWinterContact TS 850, která má na štítku EU klasifikaci C a z rychlosti 80 km/h dokáže vůz zastavit na vzdálenosti 36,2 m. Nejhoršího výsledku dosáhla pneumatika asijského výrobce, rovněž s klasifikací C, jež ovšem k zastavení vozu potřebovala 49,6 m.

„Tento extrémní příklad, rozdíl více než 13 metrů v rámci jedné klasifikace přilnavosti na mokrém povrchu na štítku EU, není v pneumatikářském průmyslu prvním případem svého druhu," říká Christian Koetz, vedoucí divize pneumatik pro osobní a lehké užitkové vozy ve společnosti Continental AG pro region EMEA a předseda asociace evropských výrobců pneumatik ETRMA. „Je nejvyšší čas, aby byly z těchto alarmujících neshod vyvozeny přiměřené, ale svým způsobem odstrašující sankce. V opačném případě by byl evropský pneumatikářský průmysl kvůli evropským zákonům v podstatné nevýhodě, což nemůže být v zájmu zákonodárců."

Continental AG opět co nejdůrazněji požaduje, aby se místo neustálého schvalování nových předpisů Evropská komise i členské státy EU konečně zavázaly k vytvoření účinných systémů kontroly trhu. „Také v ostatních zemích a regionech existuje stále více a více předpisů," dodává Koetz. „Jejich porušení se tam ovšem setkává s výraznými sankcemi, takže výrobci mají stálou motivaci hrát podle pravidel."

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků