Consumer Reports: Největšími žrouty oleje jsou nová Audi a BMW

Zajímalo vás, která auta mají největší spotřebu oleje? Jsou to nová BMW a Audi.
Seznam kapitol
  1. Vozy s největší spotřebou oleje
  2. Fotogalerie: Vozy s největší spotřebou oleje

Magazín Consumer Reports, který se profiluje jako obhájce a rádce spotřebitele, si posvítil na spotřebu oleje u nových aut na americkém trhu. A zjistil, že u některých výrobců není, tedy aspoň podle jeho názoru, akceptovatelná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Do desítky nejhorších se dostala čtyři Audi, dvě Porsche a čtyři BMW. Trojice BMW pak obsadila stupně „vítězů“. Největší starosti dělá motor 4,4 l V8 BiTurbo právě od BMW

Sestavil proto seznam aut z roku výroby 2010 až 2014, která se projevují největší mírou spotřeby oleje. Zajímavé je, že třicítku největších hříšníků obsadily ze dvou třetin modely značek Audi a BMW. Ale došlo i na Porsche, Subaru nebo třeba Volvo. Nejproblémovějšími motory jsou jednotky 2.0 TFSI Audi a osmiválce od BMW, především pak přeplňovaný motor 4,4 l.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Consumer Reports sebral data od 498 000 majitelů aut vyrobených v letech 2010 až 2014 a zjistil, že jen 2 % z nich musela dolít olej před plánovanou výměnou. Ta je u většiny aut na americkém trhu stanovena na 7500 až 10 000 mil.

Podívejte se, jak vypadá motor Audi TT po 135 000 km bez výměny oleje

Podívejte se, jak vypadá motor Audi TT po 135 000 km bez výměny oleje

Ale i dvě procenta, jak uvádí Consumer Reports, je celkem asi 1,5 milionu nových aut prodaných na americkém trhu. V následující tabulce uvádíme seznam třiceti největších hříšníků, kteří potřebovali mezi pravidelnými výměnami oleje dolít alespoň jeden litr.

% aut, která potřebovala mezi výměnami oleje dolít aspoň 1 litr
Pořadí Model 2010 2011 2012 2013 2014
1 BMW řady 5 V8 * 43 33 36 15
2 BMW řady 7 38 34 35 37 11
3 BMW řady 6 18 18 38 11
4 Porsche Panamera 61 39 20 22 5
5 BMW X5 V8 * 29 23 10 11
6 Audi A4 2.0T 58 48 9 4 2
7 Audi A5 52 34 10 3 2
8 Audi Q5 2.0T 24 55 11 7 0
9 Porsche Cayenne 26 23 21 7 2
10 Audi A6 V6 20 17 22 3 2
11 Audi S4 37 19 11 3 0
12 Audi A3 2.0T 9 13 11 6
13 Subaru Outback B6 14 17 13 3 2
14 Audi S5 26 11 8 4 1
15 Audi Q7 10 7 15 5 3
16 BMW X1 R6 7 2
17 Subaru Legacy B6 19 15 13 2 0
18 BMW 335i 8 5 9 9 3
19 Audi A7 V6 17 3 0
20 BMW řady 5 R6 8 8 8 8 2
21 BMW 335Ci 14 3 7 2
22 Porsche Boxster 5 7 * 1 5
23 Audi Q5 V6 11 7 3 4 2
24 Audi A6 2.0T 5 4 2
25 Subaru Forester 4 8 5 4 2
26 Subaru Impreza 2 1 13 3 1
27 Mercedes třídy E V8 3 4 7 4 2
28 Volvo XC60 6 13 2 1 2
29 Volvo XC70 13 10 2 2 0
30 Chevrolet Spark 3 2
* data nejsou k dispozici
— model se ten rok nevyráběl

Jak máte staré auto a kolik oleje musíte dolévat před plánovanou výměnou, pokud tedy vůbec dolévat musíte? Napište nám do komentářů pod článkem.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vozy s největší spotřebou oleje
  2. Fotogalerie: Vozy s největší spotřebou oleje

bazar

Audi A5 2
Rok výroby: 2013
Stav: 114 111 km
Cena: 600 000 Kč
Audi A3 1,9
Rok výroby: 2010
Stav: 57 337 km
Cena: 276 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2014
Stav: 97 986 km
Cena: 530 000 Kč
Audi A2 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 146 656 km
Cena: 76 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 211 026 km
Cena: 250 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2008
Stav: 228 872 km
Cena: 250 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků