Construct Safetronic CS1: zpátečka se zamyká sama

Světovou novinku, bezkontaktní automatické zabezpečení aut SAFETRONIC CS1, představují dvě ryze české společnosti CONSTRUCT A&D, a.s. a Secar Bohemia, a.s.. Unikátní, patentově chráněné zařízení nevyžaduje žádnou obsluhu ze strany řidiče a samo zamyká řadicí páku, případně volič rychlostí automatické převodovky. 

Zařízení Safetronic CS1, se kterým se bude moci veřejnost seznámit již tento týden na pražském veletrhu Autoshow 2004, zamyká řadicí páku v poloze zpátečky po vytažení klíčku ze zapalování. Pro jeho odblokování je třeba přiložit elektronický čip na určité místo v interiéru vozidla, pod nímž se skrývá identifikační modul. Ten vyhodnotí, zda se jedná o oprávněného uživatele, a okamžitě řazení odblokuje. Odpadá tak nutnost řidiče zařízení obsluhovat, z interiéru vozidla zmizí zámkové vložky a zlodějům se velmi výrazně ztíží možnost zaparkovaný automobil zcizit.

Vývoj Safetronicu trval tři roky a byl podroben velmi náročným provozním zkouškám. Skládá se z mechanické části, která je schopna dlouhodobě odolávat snahám o rozbití, odvrtání či zmrazení kapalným dusíkem, a z elektronické řídící jednotky. Ta je naprogramována tak, aby eliminovala všechny případné chyby řidiče při manipulaci, a to jak během jízdy, tak i při zastavení vozidla například na křižovatce. Safetronic CS1 je schopen pracovat při teplotách od -40 do 110°C. Provoz byl testován na sérii výrobků na 100 000 cyklech bezchybného chodu. Safetronic byl schválen do provozu ministerstvem dopravy.

Unikátní řešení, s kterým přicházejí dva největší evropští výrobci zabezpečení a následného vyhledávání odcizených vozidel společnosti Construct a Secar Bohemia, nemá zatím ve světě konkurenta. Samozřejmostí je, že Safetronic je plně kompatibilní se všemi typy systémů vyhledávání Sherlog společnosti Secar Bohemia. Pro uživatele tak bude jeden elektronický čip ovládat obě zařízení.

Safetronic žádným způsobem nenarušuje mechanickou ani elektronickou výbavu vozidla, jedná se o zcela autonomní systém. Safetronic je možno montovat do všech značek a typů aut. Jeho cena je stanovena na 15000 korun, přičemž pojišťovny budou při jeho používání poskytovat až 20% slevy z ceny pojistného, což může pro jeho majitele znamenat rychlou návratnost vynaložených investic. V současné době si můžete Safetronic pořídit v montážních centrech společností Construct A&D, a.s. a Secar Bohemia, a.s., v budoucnosti se počítá i s montáží u vyškolených prodejců aut jednotlivých značek.

Obě společnosti, které se spojily při vývoji Safetronic CS1, jsou ryze české. Na našem trhu se mechanické zabezpečení Construct poprvé objevilo v roce 1991 a od té doby je jedničkou na našem trhu. Společnost je jako jediná ve svém oboru certifikována podle ISO 9001 a letos získala jako jediná firma v ČR celosvětově uznávaný certifikát ISO/TS 16 949:2002. Společnost Secar Bohemia (systémy Sherlog) byla založena o rok později. V současnosti je největší evropskou firmou v oboru a díky 96% úspěšnosti ve vyhledávání ztracených aut se stala nejúspěšnější na světě. Obě společnosti trvale expandují na evropské trhy, v mnoha zemích mají své dceřiné společnosti nebo obchodní zastoupení.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků