Construct Safetronic CS1: zpátečka se zamyká sama

Construct Safetronic CS1: zpátečka se zamyká sama

Světovou novinku, bezkontaktní automatické zabezpečení aut SAFETRONIC CS1, představují dvě ryze české společnosti CONSTRUCT A&D, a.s. a Secar Bohemia, a.s.. Unikátní, patentově chráněné zařízení nevyžaduje žádnou obsluhu ze strany řidiče a samo zamyká řadicí páku, případně volič rychlostí automatické převodovky. 

Zařízení Safetronic CS1, se kterým se bude moci veřejnost seznámit již tento týden na pražském veletrhu Autoshow 2004, zamyká řadicí páku v poloze zpátečky po vytažení klíčku ze zapalování. Pro jeho odblokování je třeba přiložit elektronický čip na určité místo v interiéru vozidla, pod nímž se skrývá identifikační modul. Ten vyhodnotí, zda se jedná o oprávněného uživatele, a okamžitě řazení odblokuje. Odpadá tak nutnost řidiče zařízení obsluhovat, z interiéru vozidla zmizí zámkové vložky a zlodějům se velmi výrazně ztíží možnost zaparkovaný automobil zcizit.

Vývoj Safetronicu trval tři roky a byl podroben velmi náročným provozním zkouškám. Skládá se z mechanické části, která je schopna dlouhodobě odolávat snahám o rozbití, odvrtání či zmrazení kapalným dusíkem, a z elektronické řídící jednotky. Ta je naprogramována tak, aby eliminovala všechny případné chyby řidiče při manipulaci, a to jak během jízdy, tak i při zastavení vozidla například na křižovatce. Safetronic CS1 je schopen pracovat při teplotách od -40 do 110°C. Provoz byl testován na sérii výrobků na 100 000 cyklech bezchybného chodu. Safetronic byl schválen do provozu ministerstvem dopravy.

Unikátní řešení, s kterým přicházejí dva největší evropští výrobci zabezpečení a následného vyhledávání odcizených vozidel společnosti Construct a Secar Bohemia, nemá zatím ve světě konkurenta. Samozřejmostí je, že Safetronic je plně kompatibilní se všemi typy systémů vyhledávání Sherlog společnosti Secar Bohemia. Pro uživatele tak bude jeden elektronický čip ovládat obě zařízení.

Safetronic žádným způsobem nenarušuje mechanickou ani elektronickou výbavu vozidla, jedná se o zcela autonomní systém. Safetronic je možno montovat do všech značek a typů aut. Jeho cena je stanovena na 15000 korun, přičemž pojišťovny budou při jeho používání poskytovat až 20% slevy z ceny pojistného, což může pro jeho majitele znamenat rychlou návratnost vynaložených investic. V současné době si můžete Safetronic pořídit v montážních centrech společností Construct A&D, a.s. a Secar Bohemia, a.s., v budoucnosti se počítá i s montáží u vyškolených prodejců aut jednotlivých značek.

Obě společnosti, které se spojily při vývoji Safetronic CS1, jsou ryze české. Na našem trhu se mechanické zabezpečení Construct poprvé objevilo v roce 1991 a od té doby je jedničkou na našem trhu. Společnost je jako jediná ve svém oboru certifikována podle ISO 9001 a letos získala jako jediná firma v ČR celosvětově uznávaný certifikát ISO/TS 16 949:2002. Společnost Secar Bohemia (systémy Sherlog) byla založena o rok později. V současnosti je největší evropskou firmou v oboru a díky 96% úspěšnosti ve vyhledávání ztracených aut se stala nejúspěšnější na světě. Obě společnosti trvale expandují na evropské trhy, v mnoha zemích mají své dceřiné společnosti nebo obchodní zastoupení.

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků