Connaught Type-D GT Syracuse: 2,0 V10 turbo a 300 koní

Nové kupé koncepce 2+2 od malé britské firmy Connaught má pod kapotou vidlicový desetiválec a s pomocí turbodmychadla disponuje výkonem 221 kW (300 k). Při celkové hmotnosti pouhých 750 kg zvládne stovku pod 5 s.
Connaught Type-D GT Syracuse: 2,0 V10 turbo a 300 koní

Malý výrobce automobilů z Velké Británie, firma Connaught, zveřejnila v předpremiéře pár informací o svém novém modelu: Type-D GT Syracuse. Connaught vytvořil nové kupé s koncepcí sedadel 2+2 k 50. výročí historické výhry Tonyho Brookse v Grand Prix Syrakůs v roce 1955.

Type-D GT má pod kapotou turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový desetiválec o objemu 2,0 l (ano, čtete správně, desetiválcový dvoulitr) s výkonem 221 kW (300 k), maximální kroutící moment činí 373 Nm. O přenos síly se stará pětistupňová manuální převodovka a pohání zadní nápravu.

Základní nosná konstrukce je z vysokopevnostních ocelových trubek a hliníkových panelů, které mají na sobě karoserii v podobě karbonových kompozitů. Celková hmotnost je pouhých 750 kg, díky tomu akceleruje Type-D GT z nuly na stovku pod 5 s a maximální rychlost se vyšplhá na 272 km/h.

Connaught Syracuse bude představen veřejnosti v lednu roku 2006 na autosalonu Autosport International, se sériovou produkcí se počítá od května. Předběžná cena se odhaduje na 60-80 tis. liber.


Connaught Type-D GT Syracuse
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků