Connaught Type-D GT Syracuse: 2,0 V10 turbo a 300 koní

Nové kupé koncepce 2+2 od malé britské firmy Connaught má pod kapotou vidlicový desetiválec a s pomocí turbodmychadla disponuje výkonem 221 kW (300 k). Při celkové hmotnosti pouhých 750 kg zvládne stovku pod 5 s.
Connaught Type-D GT Syracuse: 2,0 V10 turbo a 300 koní

Malý výrobce automobilů z Velké Británie, firma Connaught, zveřejnila v předpremiéře pár informací o svém novém modelu: Type-D GT Syracuse. Connaught vytvořil nové kupé s koncepcí sedadel 2+2 k 50. výročí historické výhry Tonyho Brookse v Grand Prix Syrakůs v roce 1955.

Type-D GT má pod kapotou turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový desetiválec o objemu 2,0 l (ano, čtete správně, desetiválcový dvoulitr) s výkonem 221 kW (300 k), maximální kroutící moment činí 373 Nm. O přenos síly se stará pětistupňová manuální převodovka a pohání zadní nápravu.

Základní nosná konstrukce je z vysokopevnostních ocelových trubek a hliníkových panelů, které mají na sobě karoserii v podobě karbonových kompozitů. Celková hmotnost je pouhých 750 kg, díky tomu akceleruje Type-D GT z nuly na stovku pod 5 s a maximální rychlost se vyšplhá na 272 km/h.

Connaught Syracuse bude představen veřejnosti v lednu roku 2006 na autosalonu Autosport International, se sériovou produkcí se počítá od května. Předběžná cena se odhaduje na 60-80 tis. liber.


Connaught Type-D GT Syracuse
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků