Connaught Type-D GT Syracuse: 2,0 V10 turbo a 300 koní

Nové kupé koncepce 2+2 od malé britské firmy Connaught má pod kapotou vidlicový desetiválec a s pomocí turbodmychadla disponuje výkonem 221 kW (300 k). Při celkové hmotnosti pouhých 750 kg zvládne stovku pod 5 s.
Connaught Type-D GT Syracuse: 2,0 V10 turbo a 300 koní

Malý výrobce automobilů z Velké Británie, firma Connaught, zveřejnila v předpremiéře pár informací o svém novém modelu: Type-D GT Syracuse. Connaught vytvořil nové kupé s koncepcí sedadel 2+2 k 50. výročí historické výhry Tonyho Brookse v Grand Prix Syrakůs v roce 1955.

Type-D GT má pod kapotou turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový desetiválec o objemu 2,0 l (ano, čtete správně, desetiválcový dvoulitr) s výkonem 221 kW (300 k), maximální kroutící moment činí 373 Nm. O přenos síly se stará pětistupňová manuální převodovka a pohání zadní nápravu.

Základní nosná konstrukce je z vysokopevnostních ocelových trubek a hliníkových panelů, které mají na sobě karoserii v podobě karbonových kompozitů. Celková hmotnost je pouhých 750 kg, díky tomu akceleruje Type-D GT z nuly na stovku pod 5 s a maximální rychlost se vyšplhá na 272 km/h.

Connaught Syracuse bude představen veřejnosti v lednu roku 2006 na autosalonu Autosport International, se sériovou produkcí se počítá od května. Předběžná cena se odhaduje na 60-80 tis. liber.


Connaught Type-D GT Syracuse
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků