Confederate P51 Combat Fighter: Sen Šíleného Maxe

To, co vidíte na titulním obrázku, není jen odvážná vize příliš volnomyšlenářského designéra, ale skutečný motocykl, který si lze koupit.

Confederate Motorcycles je americký výrobce unikátních jednostopých strojů s výjimečným designem, technikou i cenovkou. Firma se sídlem v Birminghamu (v Alabamě, nikoliv v Anglii) nyní představuje druhou generaci stroje poeticky nazvaného P51 Combat Fighter. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor, kola, exotická přední vidlice… a téměř nic dalšího. P51 Combat Fighter ztělesňuje představu futuristického jednostopého dragsteru

Základem motocyklu je konstrukce CX4, vyrobená kompletně z hliníkové slitiny s příměsí hoříčku a křemíku. Z tohoto materiálu je nejen kompletní motor, ale i rám – respektive jednotlivé nosné komponenty, které dohromady spojují přední a zadní kolo. Rám v tradičním smyslu P51 nemá. Přední i zadní vidlice se vyrábějí obráběním z obrovského slitinového ingotu. Pružící jednotky jsou kompletně nastavitelné.

Honda prodává silniční verzi závoďáku z MotoGP, stojí 5,1 milionu

Honda prodává silniční verzi závoďáku z MotoGP, stojí 5,1 milionu

Přední pneumatika o relativně konvenčním rozměru 120/70 ZR19 i zadní válec 240/45 ZR17 jsou nazuté na karbonových kolech. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vedle 30 černých vznikne také 31 světlých P51, které jsou o něco levnější

Vidlicový dvouválec s úhlem rozevření válců 56° má čtvercovou konstrukci (vrtání je rovno zdvihu) a zdvihový objem 2,1 l. Podle výrobce dosahuje výkonu „přes 200 koní“ a točivého momentu přes 230 Nm.

Harley-Davidson 2016: Prohlédněte si novou modelovou řadu

Harley-Davidson 2016: Prohlédněte si novou modelovou řadu

Confederate vyrobí pouze 61 kusů P51 Combat Fighteru, 31 ve světlém (nelakovaná obrobená slitina) a 30 v anodizovaném černém provedení. To bude o něco dražší – výrobce si za něj naúčtuje 119 500 USD (v přepočtu asi 2,80 milionu korun), zatímco verze „blonde“ vyjde jen na 113 900 USD (2,66 milionu).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 150 530 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2005
Stav: 137 989 km
Cena: 56 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2009
Stav: 152 049 km
Cena: 203 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2009
Stav: 110 434 km
Cena: 300 000 Kč
Honda Accord 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 168 861 km
Cena: 150 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 218 782 km
Cena: 202 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků