Confederate P51 Combat Fighter si s jiným motocyklem opravdu nespletete.

Confederate P51 Combat Fighter si s jiným motocyklem opravdu nespletete.

Srdcem stroje je celohliníkový vidlicový dvouválec 2,1 l o výkonu „přes 200 koní“

Srdcem stroje je celohliníkový vidlicový dvouválec 2,1 l o výkonu „přes 200 koní“

Světlému provedení (výrobce ho označuje jako „blonde“) dává barvu hlavní použitý materiál – hliníková slitina 6061

Světlému provedení (výrobce ho označuje jako „blonde“) dává barvu hlavní použitý materiál – hliníková slitina 6061

Zadní pneumatika má šířku 240 mm

Zadní pneumatika má šířku 240 mm

Úlohu rámu přebírají celky jako airbox, palivová nádrž i samotný motor, které jsou spojené mosty vyrobenými obráběním z velkých hliníkových ingotů

Úlohu rámu přebírají celky jako airbox, palivová nádrž i samotný motor, které jsou spojené mosty vyrobenými obráběním z velkých hliníkových ingotů

Ceny P51 na domácím americkém trhu začínají v přepočtu na 2,66 milionu korun, černé provedení je ještě dražší

Ceny P51 na domácím americkém trhu začínají v přepočtu na 2,66 milionu korun, černé provedení je ještě dražší

Srdcem stroje je celohliníkový vidlicový dvouválec 2,1 l o výkonu „přes 200 koní“
Světlému provedení (výrobce ho označuje jako „blonde“) dává barvu hlavní použitý materiál – hliníková slitina 6061
Zadní pneumatika má šířku 240 mm
Úlohu rámu přebírají celky jako airbox, palivová nádrž i samotný motor, které jsou spojené mosty vyrobenými obráběním z velkých hliníkových ingotů
6
Fotogalerie

Confederate P51 Combat Fighter: Sen Šíleného Maxe

To, co vidíte na titulním obrázku, není jen odvážná vize příliš volnomyšlenářského designéra, ale skutečný motocykl, který si lze koupit.

Confederate Motorcycles je americký výrobce unikátních jednostopých strojů s výjimečným designem, technikou i cenovkou. Firma se sídlem v Birminghamu (v Alabamě, nikoliv v Anglii) nyní představuje druhou generaci stroje poeticky nazvaného P51 Combat Fighter. 

p51-black-flag-fighter-fl-1024x1024-1.jpgp51-black-flag-fighter-fr-1024x1024-1.jpg
Motor, kola, exotická přední vidlice… a téměř nic dalšího. P51 Combat Fighter ztělesňuje představu futuristického jednostopého dragsteru

Základem motocyklu je konstrukce CX4, vyrobená kompletně z hliníkové slitiny s příměsí hoříčku a křemíku. Z tohoto materiálu je nejen kompletní motor, ale i rám – respektive jednotlivé nosné komponenty, které dohromady spojují přední a zadní kolo. Rám v tradičním smyslu P51 nemá. Přední i zadní vidlice se vyrábějí obráběním z obrovského slitinového ingotu. Pružící jednotky jsou kompletně nastavitelné.

Přední pneumatika o relativně konvenčním rozměru 120/70 ZR19 i zadní válec 240/45 ZR17 jsou nazuté na karbonových kolech. 

p51-fighter-combat-rs-1024x1024-1.jpgp51-fighter-combat-lr-1024x1024-1.jpg
Vedle 30 černých vznikne také 31 světlých P51, které jsou o něco levnější

Vidlicový dvouválec s úhlem rozevření válců 56° má čtvercovou konstrukci (vrtání je rovno zdvihu) a zdvihový objem 2,1 l. Podle výrobce dosahuje výkonu „přes 200 koní“ a točivého momentu přes 230 Nm.

Confederate vyrobí pouze 61 kusů P51 Combat Fighteru, 31 ve světlém (nelakovaná obrobená slitina) a 30 v anodizovaném černém provedení. To bude o něco dražší – výrobce si za něj naúčtuje 119 500 USD (v přepočtu asi 2,80 milionu korun), zatímco verze „blonde“ vyjde jen na 113 900 USD (2,66 milionu).

p51-fighter-combat-left-1024x1024-1.jpgp51-fighter-combat-lf-1024x1024-1.jpg

Doporučujeme

Články odjinud