Confederate P51 Combat Fighter: Sen Šíleného Maxe

To, co vidíte na titulním obrázku, není jen odvážná vize příliš volnomyšlenářského designéra, ale skutečný motocykl, který si lze koupit.

Confederate Motorcycles je americký výrobce unikátních jednostopých strojů s výjimečným designem, technikou i cenovkou. Firma se sídlem v Birminghamu (v Alabamě, nikoliv v Anglii) nyní představuje druhou generaci stroje poeticky nazvaného P51 Combat Fighter. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor, kola, exotická přední vidlice… a téměř nic dalšího. P51 Combat Fighter ztělesňuje představu futuristického jednostopého dragsteru

Základem motocyklu je konstrukce CX4, vyrobená kompletně z hliníkové slitiny s příměsí hoříčku a křemíku. Z tohoto materiálu je nejen kompletní motor, ale i rám – respektive jednotlivé nosné komponenty, které dohromady spojují přední a zadní kolo. Rám v tradičním smyslu P51 nemá. Přední i zadní vidlice se vyrábějí obráběním z obrovského slitinového ingotu. Pružící jednotky jsou kompletně nastavitelné.

Honda prodává silniční verzi závoďáku z MotoGP, stojí 5,1 milionu

Honda prodává silniční verzi závoďáku z MotoGP, stojí 5,1 milionu

Přední pneumatika o relativně konvenčním rozměru 120/70 ZR19 i zadní válec 240/45 ZR17 jsou nazuté na karbonových kolech. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vedle 30 černých vznikne také 31 světlých P51, které jsou o něco levnější

Vidlicový dvouválec s úhlem rozevření válců 56° má čtvercovou konstrukci (vrtání je rovno zdvihu) a zdvihový objem 2,1 l. Podle výrobce dosahuje výkonu „přes 200 koní“ a točivého momentu přes 230 Nm.

Harley-Davidson 2016: Prohlédněte si novou modelovou řadu

Harley-Davidson 2016: Prohlédněte si novou modelovou řadu

Confederate vyrobí pouze 61 kusů P51 Combat Fighteru, 31 ve světlém (nelakovaná obrobená slitina) a 30 v anodizovaném černém provedení. To bude o něco dražší – výrobce si za něj naúčtuje 119 500 USD (v přepočtu asi 2,80 milionu korun), zatímco verze „blonde“ vyjde jen na 113 900 USD (2,66 milionu).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků