Confederate P51 Combat Fighter: Sen Šíleného Maxe

To, co vidíte na titulním obrázku, není jen odvážná vize příliš volnomyšlenářského designéra, ale skutečný motocykl, který si lze koupit.

Confederate Motorcycles je americký výrobce unikátních jednostopých strojů s výjimečným designem, technikou i cenovkou. Firma se sídlem v Birminghamu (v Alabamě, nikoliv v Anglii) nyní představuje druhou generaci stroje poeticky nazvaného P51 Combat Fighter. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor, kola, exotická přední vidlice… a téměř nic dalšího. P51 Combat Fighter ztělesňuje představu futuristického jednostopého dragsteru

Základem motocyklu je konstrukce CX4, vyrobená kompletně z hliníkové slitiny s příměsí hoříčku a křemíku. Z tohoto materiálu je nejen kompletní motor, ale i rám – respektive jednotlivé nosné komponenty, které dohromady spojují přední a zadní kolo. Rám v tradičním smyslu P51 nemá. Přední i zadní vidlice se vyrábějí obráběním z obrovského slitinového ingotu. Pružící jednotky jsou kompletně nastavitelné.

Honda prodává silniční verzi závoďáku z MotoGP, stojí 5,1 milionu

Honda prodává silniční verzi závoďáku z MotoGP, stojí 5,1 milionu

Přední pneumatika o relativně konvenčním rozměru 120/70 ZR19 i zadní válec 240/45 ZR17 jsou nazuté na karbonových kolech. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vedle 30 černých vznikne také 31 světlých P51, které jsou o něco levnější

Vidlicový dvouválec s úhlem rozevření válců 56° má čtvercovou konstrukci (vrtání je rovno zdvihu) a zdvihový objem 2,1 l. Podle výrobce dosahuje výkonu „přes 200 koní“ a točivého momentu přes 230 Nm.

Harley-Davidson 2016: Prohlédněte si novou modelovou řadu

Harley-Davidson 2016: Prohlédněte si novou modelovou řadu

Confederate vyrobí pouze 61 kusů P51 Combat Fighteru, 31 ve světlém (nelakovaná obrobená slitina) a 30 v anodizovaném černém provedení. To bude o něco dražší – výrobce si za něj naúčtuje 119 500 USD (v přepočtu asi 2,80 milionu korun), zatímco verze „blonde“ vyjde jen na 113 900 USD (2,66 milionu).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků