Confederate P51 Combat Fighter: Sen Šíleného Maxe

To, co vidíte na titulním obrázku, není jen odvážná vize příliš volnomyšlenářského designéra, ale skutečný motocykl, který si lze koupit.

Confederate Motorcycles je americký výrobce unikátních jednostopých strojů s výjimečným designem, technikou i cenovkou. Firma se sídlem v Birminghamu (v Alabamě, nikoliv v Anglii) nyní představuje druhou generaci stroje poeticky nazvaného P51 Combat Fighter. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor, kola, exotická přední vidlice… a téměř nic dalšího. P51 Combat Fighter ztělesňuje představu futuristického jednostopého dragsteru

Základem motocyklu je konstrukce CX4, vyrobená kompletně z hliníkové slitiny s příměsí hoříčku a křemíku. Z tohoto materiálu je nejen kompletní motor, ale i rám – respektive jednotlivé nosné komponenty, které dohromady spojují přední a zadní kolo. Rám v tradičním smyslu P51 nemá. Přední i zadní vidlice se vyrábějí obráběním z obrovského slitinového ingotu. Pružící jednotky jsou kompletně nastavitelné.

Honda prodává silniční verzi závoďáku z MotoGP, stojí 5,1 milionu

Honda prodává silniční verzi závoďáku z MotoGP, stojí 5,1 milionu

Přední pneumatika o relativně konvenčním rozměru 120/70 ZR19 i zadní válec 240/45 ZR17 jsou nazuté na karbonových kolech. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vedle 30 černých vznikne také 31 světlých P51, které jsou o něco levnější

Vidlicový dvouválec s úhlem rozevření válců 56° má čtvercovou konstrukci (vrtání je rovno zdvihu) a zdvihový objem 2,1 l. Podle výrobce dosahuje výkonu „přes 200 koní“ a točivého momentu přes 230 Nm.

Harley-Davidson 2016: Prohlédněte si novou modelovou řadu

Harley-Davidson 2016: Prohlédněte si novou modelovou řadu

Confederate vyrobí pouze 61 kusů P51 Combat Fighteru, 31 ve světlém (nelakovaná obrobená slitina) a 30 v anodizovaném černém provedení. To bude o něco dražší – výrobce si za něj naúčtuje 119 500 USD (v přepočtu asi 2,80 milionu korun), zatímco verze „blonde“ vyjde jen na 113 900 USD (2,66 milionu).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

dnes | Radek Pecák | 4 příspěvky
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků