Historie s moderními pohony očividně neumře. Důkazem je nejnovější projekt studia Forge Design. Tento restomod vycházející z Ferrari 250 GTO totiž chce jezdit na vodík!
Největší motivací pro stavbu replik nebo moderních kreací založených na ikonických modelech je cena. Originály historických vozů, které stály předlohou, si může dovolit jen pár vyvolených, pokud vůbec jsou na prodej. To je i případ Ferrari 250 GT Berlinetta SWB. Původně se představilo na pařížském autosalonu v roce 1959. Jedno takové prodala v roce 2019 aukční síň RM Sotheby's v přepočtu za 187.742.250 korun.
Londýnské studio Forge Design se zřejmě vzhlédlo v díle od RML, ovšem i přes stejný výběr základního modelu mají oba koncepty osobitý design. V případě prototypu Competizione Ventidue jde o ještě minimalističtěji pojatou karoserii údajně vycházející ze SEFAC hot rod verze, která vyhrála svou třídu v LeMans roku 1961. Designéři dále čerpali inspiraci z alba Milese Davise „Kind of Blue“ vydaném v roce 1959 a architektonickými prvky newyorského muzea Solomon R. Guggenheim, jehož stvořitelem je Frank Lloyd Wright.
Competizione Ventidue zatím existuje v digitální podobě a představách tvůrčího týmu, ale základní stavební kameny jsou jasně dané. Zatímco originál měl díly vyrobené z 1,1 milimetru silného hliníku, restomod spoléhá na kompozitní materiály. Díky tomu šlo snadněji karoserii přizpůsobit představám, kde převládají čisté linie, rozšířené blatníky a strmé převisy. Z aerodynamického pohledu zaujmou podběhy kol podobné původnímu konceptu od Scaglietti. S myšlenkou dát najevo snahu o co nejnižší hmotnost jsou na voze použité detaily jako řemínky, jediné zpětné zrcátko a polykarbonátové zadní okno.
Zajímavostí je záměr použít vidlicový dvanáctiválec spalující vodík ve snaze dosáhnout nulové emise na výstupu. Výkon ani objem 165kilového motoru nejsou známy, ale budeme doufat, že se Forge Design přiblíží alespoň výkonu 300 koní, jako měla původní závodní verze. Agregát bude usazen do podvozku vyrobeném z hliníku a karbonu. Pro obě nápravy je počítáno s nezávislým zavěšením a brzdami AP Racing. Hořčíková kola v klasickém stylu zajišťuje centrální matice.