Competition Paket pro BMW M3 se vrací, ale jen do USA

Od chvíle, kdy se ve Frankfurtu v roce 2007 představilo BMW M3 generace E92, dychtí fanoušci značky po verzi s legendárním označením CSL (zkratka pro Coupé Sport Lightweight).

Zatím poslední model M3 CSL vycházel z generace E46 a byl v letech 2002 až 2004 vyroben v počtu 1 400 exemplářů. I mimo tuto velmi limitovanou edici bylo ale možné až do konce výroby M3 E46 vůz pořídit s tzv. Competition Paketem, který standardní M3 slavnému provedení CSL alespoň přibližoval. Vůz s ním disponoval řízením s ostřejším převodem, většími brzdami, trvdším zavěšením, odlehčenými 19" koly a několika vesměs vizuálními detaily v interiéru a exteriéru. Vše bylo převzaté právě z modelu CSL a podobnost s ním dále podpořilo označení tohoto provedení jako CS (Club Sport) používané na vybraných trzích.

Současná řada M3, a to je již jisté, se sice verze CSL nedočká, ale výrobce oznámil, že v USA nabídne v modelovém roce 2011 alespoň nový Competition Paket. Je zajímavé, že bude k dispozici pouze pro USA, kde se provedení CSL řady E46 vůbec nenabízelo. Jeho charakteristika bude ale pro mnohé zklamáním a nezdá se, že bychom v Evropě museli litovat. U vozu nejenže nedojde ke snížení hmotnosti či zvýšení výkonu čtyřlitrového osmiválcového motoru, který zůstane naladěn na 414 koní (303 kW), ale vůz s ním nedostane ani lepší brzdy nebo jiné řízení. Novinka se totiž bude vyznačovat pouze devatenáctipalcovými ráfky s větším odsazením pro lepší stabilitu danou širším rozchodem a upraveným podovzkem snižující světlou výšku o 10 mm.

I tak se má údajně jednat o nejlépe ovladatelný sériový vůz BMW M všech dob. To se nám ale příliš nezdá, buď nám o novém Competition Paketu zapomněli u BMW něco říci, nebo do něj něco zapomněli přidat, jiný podovzek a kola asi těžko celý vůz nějak dramaticky promění...

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků