Co vydrží VW Passat CC? V Praze byl nalisován mezi tramvaj a zábradlí

O minulém víkendu si nepozorný řidič vyzkoušel nedobrovolný střet s tramvají. Z vozu ho musela vyprošťovat těžká technika, auto však alespoň na první pohled ustálo náraz těžkého kolejového stroje se ctí.

Uvedená dopravní nehoda se stala předminulou sobotu kolem poledne. Řidič Passatu CC jedoucí od Nákladového nádraží na Žižkově po Olšanské ulici se mezi dvěma tramvajovými zastávkami pokusil přejet na druhou stranu. Svůj záměr si nicméně načasoval tak nešťastně, že vjel rovnou pod právě projíždějící tramvaj číslo 9.

Test ojetiny Volkswagen Passat CC: Nepraktický, nudný, ale docela dobrý

Test ojetiny Volkswagen Passat CC: Nepraktický, nudný, ale docela dobrý

Jaká byla rychlost nárazu kolejového vozidla městské hromadné dopravy do Passatu CC, zasahující záchranné složky ani policejní záznamy nepopisují, auto však skončilo asi deset metrů od přejezdu zatlačené v kolejišti, takže rozhodně nelze mluvit o lehkém střetu. Karoserie osobního auta navíc dostala ránu z druhé strany od bezpečnostního zábradlí.

V momentě srážky seděla ve Volkswagenu dvoučlenná posádka. Ještě před příchodem jednotek integrovaného záchranného systému se svědkům podařilo z vozu vytáhnout spolujezdkyni, řidiče však museli vyprostit pomocí hydraulických nástrojů až přivolaní hasiči a podle dostupných informací bylo nutné řezat i zábradlí.

Test Volkswagen CC Blue TDI: Passat trochu jinak

Test Volkswagen CC Blue TDI: Passat trochu jinak

Jak by dopadl Passat CC vyráběný Volkswagenem v letech 2008 až 2012, respektive jeho cestující po nárazu klasické tramvaje Tatra T3 ze 60. let, která má vpředu přípojné zařízení vyčnívající přes standardní půdorys kolejového vozu, nechceme raději ani předjímat. Příjemný pohled by to asi nebyl. Každopádně tady podle všeho zafungovaly deformační zóny pasivní ochrany auta přímo ukázkově.

Volkswagen CC: první jízdní dojmy

Volkswagen CC: první jízdní dojmy

Tato konkrétní nízkopodlažní tramvaj Škoda 15Tf s domovskou vozovnou v Motole byla vyrobená v roce 2016, má délku 33,416 metru, najeto skoro 147 tisíc kilometrů a provozní hmotnost i s klimatizační jednotkou 44,3 tuny. Maximální povolená hmotnost činí až 63,7 tuny. Co všechno bude nutné opravit, přesně nevíme, ale podle fotografií to vypadá, že bude stačit vyměnit přední panely. Nerozbila se dokonce ani světla.

Passat CC dopadl o poznání hůře, každopádně na to, že dostal ránu od dopravního prostředku o hmotnosti někde mezi 44 a 63 tunami, jeho karoserie nepůsobí tak špatně. Pochopitelně záleží od rychlosti a je zřejmé, že rozjetá tramvaj nezastaví na fleku, každopádně tohle není špatná vizitka osobního auta.

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků