Co vydrží VW Passat CC? V Praze byl nalisován mezi tramvaj a zábradlí

O minulém víkendu si nepozorný řidič vyzkoušel nedobrovolný střet s tramvají. Z vozu ho musela vyprošťovat těžká technika, auto však alespoň na první pohled ustálo náraz těžkého kolejového stroje se ctí.

Uvedená dopravní nehoda se stala předminulou sobotu kolem poledne. Řidič Passatu CC jedoucí od Nákladového nádraží na Žižkově po Olšanské ulici se mezi dvěma tramvajovými zastávkami pokusil přejet na druhou stranu. Svůj záměr si nicméně načasoval tak nešťastně, že vjel rovnou pod právě projíždějící tramvaj číslo 9.

Test ojetiny Volkswagen Passat CC: Nepraktický, nudný, ale docela dobrý

Test ojetiny Volkswagen Passat CC: Nepraktický, nudný, ale docela dobrý

Jaká byla rychlost nárazu kolejového vozidla městské hromadné dopravy do Passatu CC, zasahující záchranné složky ani policejní záznamy nepopisují, auto však skončilo asi deset metrů od přejezdu zatlačené v kolejišti, takže rozhodně nelze mluvit o lehkém střetu. Karoserie osobního auta navíc dostala ránu z druhé strany od bezpečnostního zábradlí.

V momentě srážky seděla ve Volkswagenu dvoučlenná posádka. Ještě před příchodem jednotek integrovaného záchranného systému se svědkům podařilo z vozu vytáhnout spolujezdkyni, řidiče však museli vyprostit pomocí hydraulických nástrojů až přivolaní hasiči a podle dostupných informací bylo nutné řezat i zábradlí.

Test Volkswagen CC Blue TDI: Passat trochu jinak

Test Volkswagen CC Blue TDI: Passat trochu jinak

Jak by dopadl Passat CC vyráběný Volkswagenem v letech 2008 až 2012, respektive jeho cestující po nárazu klasické tramvaje Tatra T3 ze 60. let, která má vpředu přípojné zařízení vyčnívající přes standardní půdorys kolejového vozu, nechceme raději ani předjímat. Příjemný pohled by to asi nebyl. Každopádně tady podle všeho zafungovaly deformační zóny pasivní ochrany auta přímo ukázkově.

Volkswagen CC: první jízdní dojmy

Volkswagen CC: první jízdní dojmy

Tato konkrétní nízkopodlažní tramvaj Škoda 15Tf s domovskou vozovnou v Motole byla vyrobená v roce 2016, má délku 33,416 metru, najeto skoro 147 tisíc kilometrů a provozní hmotnost i s klimatizační jednotkou 44,3 tuny. Maximální povolená hmotnost činí až 63,7 tuny. Co všechno bude nutné opravit, přesně nevíme, ale podle fotografií to vypadá, že bude stačit vyměnit přední panely. Nerozbila se dokonce ani světla.

Passat CC dopadl o poznání hůře, každopádně na to, že dostal ránu od dopravního prostředku o hmotnosti někde mezi 44 a 63 tunami, jeho karoserie nepůsobí tak špatně. Pochopitelně záleží od rychlosti a je zřejmé, že rozjetá tramvaj nezastaví na fleku, každopádně tohle není špatná vizitka osobního auta.

 

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

8.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků