Co vydrží VW Passat CC? V Praze byl nalisován mezi tramvaj a zábradlí

O minulém víkendu si nepozorný řidič vyzkoušel nedobrovolný střet s tramvají. Z vozu ho musela vyprošťovat těžká technika, auto však alespoň na první pohled ustálo náraz těžkého kolejového stroje se ctí.

Uvedená dopravní nehoda se stala předminulou sobotu kolem poledne. Řidič Passatu CC jedoucí od Nákladového nádraží na Žižkově po Olšanské ulici se mezi dvěma tramvajovými zastávkami pokusil přejet na druhou stranu. Svůj záměr si nicméně načasoval tak nešťastně, že vjel rovnou pod právě projíždějící tramvaj číslo 9.

Test ojetiny Volkswagen Passat CC: Nepraktický, nudný, ale docela dobrý

Test ojetiny Volkswagen Passat CC: Nepraktický, nudný, ale docela dobrý

Jaká byla rychlost nárazu kolejového vozidla městské hromadné dopravy do Passatu CC, zasahující záchranné složky ani policejní záznamy nepopisují, auto však skončilo asi deset metrů od přejezdu zatlačené v kolejišti, takže rozhodně nelze mluvit o lehkém střetu. Karoserie osobního auta navíc dostala ránu z druhé strany od bezpečnostního zábradlí.

V momentě srážky seděla ve Volkswagenu dvoučlenná posádka. Ještě před příchodem jednotek integrovaného záchranného systému se svědkům podařilo z vozu vytáhnout spolujezdkyni, řidiče však museli vyprostit pomocí hydraulických nástrojů až přivolaní hasiči a podle dostupných informací bylo nutné řezat i zábradlí.

Test Volkswagen CC Blue TDI: Passat trochu jinak

Test Volkswagen CC Blue TDI: Passat trochu jinak

Jak by dopadl Passat CC vyráběný Volkswagenem v letech 2008 až 2012, respektive jeho cestující po nárazu klasické tramvaje Tatra T3 ze 60. let, která má vpředu přípojné zařízení vyčnívající přes standardní půdorys kolejového vozu, nechceme raději ani předjímat. Příjemný pohled by to asi nebyl. Každopádně tady podle všeho zafungovaly deformační zóny pasivní ochrany auta přímo ukázkově.

Volkswagen CC: první jízdní dojmy

Volkswagen CC: první jízdní dojmy

Tato konkrétní nízkopodlažní tramvaj Škoda 15Tf s domovskou vozovnou v Motole byla vyrobená v roce 2016, má délku 33,416 metru, najeto skoro 147 tisíc kilometrů a provozní hmotnost i s klimatizační jednotkou 44,3 tuny. Maximální povolená hmotnost činí až 63,7 tuny. Co všechno bude nutné opravit, přesně nevíme, ale podle fotografií to vypadá, že bude stačit vyměnit přední panely. Nerozbila se dokonce ani světla.

Passat CC dopadl o poznání hůře, každopádně na to, že dostal ránu od dopravního prostředku o hmotnosti někde mezi 44 a 63 tunami, jeho karoserie nepůsobí tak špatně. Pochopitelně záleží od rychlosti a je zřejmé, že rozjetá tramvaj nezastaví na fleku, každopádně tohle není špatná vizitka osobního auta.

 

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků