Co všechno vydrží závodní auto? Češi bourali ve 180 km/h, odešli po svých

Jak k těžké nehodě posádky týmu South Racing CE došlo, vám nejlépe ukáže přiložené video. Je až s podivem, že česká posádka odešla od nehody po svých.

Tomáš Ouředníček a David Křípal se na 2500 kilometrů dlouhý závod Morocco Desert Challenge vydali ve Fordu Range, se kterým absolvovali také obávanou Rallye Dakar. Právě závody v Africe, Španělsku, nebo třeba v Maďarsku, jsou přípravou a zároveň testováním na nejtěžší vytrvalostní závod světa, přičemž co se Maroka týče, nevyvíjela se situace pro dvojici Čechů vůbec špatně. Stačil však okamžik a aktuálně nejrychlejší stroj na trati se proměnil v hromadu šrotu.

Raritní Mitsubishi Pajero Evo hezky zblízka. Vzniklo pro Dakar, teď může být vaše

Raritní Mitsubishi Pajero Evo hezky zblízka. Vzniklo pro Dakar, teď může být vaše

K těžké nehodě, jejíž celý průběh můžete vidět v přiloženém videu, došlo pouhých 200 metrů před cílem první etapy Morocco Desert Challenge. Range Dakar se startovním číslem 301 to pálil rychlostí 180 km/h po pobřeží, když tu se před ním objevila velká díra a řidič už neměl šanci zasáhnout. Přišel náraz, auto skončilo v kotrmelcích a dopadlo zničené na levý bok.

„Do posledního momentu nebyla díra vůbec vidět. Podle palubní kamery jsme se přetočili devětkrát, než jsme se zastavili na levém boku. Naštěstí Ford Ranger vydržel takový nápor a zachránil nás, jako zázrakem nebyl vnitřní ochranný rám ani poničený. Organizátoři byli v mžiku u nás a sportovní ředitel Jean-Claude Kaket nás odvedl k lékaři na zevrubnou prohlídku. Díra nebyla v roadbooku označená, nebyla to ani jezdecká ani navigační chyba,“ řekl Tomáš Ouředníček, pilot závodního Rangeru.

Škoda Kodiaq pojede Rallye Dakar. Ve zcela sériovém stavu!

Škoda Kodiaq pojede Rallye Dakar. Ve zcela sériovém stavu!

Je jenom těžko uvěřitelné, že posádka vyvázla z nehody bez zranění. Ve videu můžete také vidět, jak to během nehody vypadalo uvnitř. Přirovnání k bubnu pračky při ždímání asi nebude úplně přehnané. „Jsem moc rád, že jsme z auta vylezli živí! Teď se s Tomem dáme dohromady a doufám, že budeme v závodění pokračovat,“ řekl David Křípal.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků