Co všechno vydrží závodní auto? Češi bourali ve 180 km/h, odešli po svých

Jak k těžké nehodě posádky týmu South Racing CE došlo, vám nejlépe ukáže přiložené video. Je až s podivem, že česká posádka odešla od nehody po svých.

Tomáš Ouředníček a David Křípal se na 2500 kilometrů dlouhý závod Morocco Desert Challenge vydali ve Fordu Range, se kterým absolvovali také obávanou Rallye Dakar. Právě závody v Africe, Španělsku, nebo třeba v Maďarsku, jsou přípravou a zároveň testováním na nejtěžší vytrvalostní závod světa, přičemž co se Maroka týče, nevyvíjela se situace pro dvojici Čechů vůbec špatně. Stačil však okamžik a aktuálně nejrychlejší stroj na trati se proměnil v hromadu šrotu.

Raritní Mitsubishi Pajero Evo hezky zblízka. Vzniklo pro Dakar, teď může být vaše

Raritní Mitsubishi Pajero Evo hezky zblízka. Vzniklo pro Dakar, teď může být vaše

K těžké nehodě, jejíž celý průběh můžete vidět v přiloženém videu, došlo pouhých 200 metrů před cílem první etapy Morocco Desert Challenge. Range Dakar se startovním číslem 301 to pálil rychlostí 180 km/h po pobřeží, když tu se před ním objevila velká díra a řidič už neměl šanci zasáhnout. Přišel náraz, auto skončilo v kotrmelcích a dopadlo zničené na levý bok.

„Do posledního momentu nebyla díra vůbec vidět. Podle palubní kamery jsme se přetočili devětkrát, než jsme se zastavili na levém boku. Naštěstí Ford Ranger vydržel takový nápor a zachránil nás, jako zázrakem nebyl vnitřní ochranný rám ani poničený. Organizátoři byli v mžiku u nás a sportovní ředitel Jean-Claude Kaket nás odvedl k lékaři na zevrubnou prohlídku. Díra nebyla v roadbooku označená, nebyla to ani jezdecká ani navigační chyba,“ řekl Tomáš Ouředníček, pilot závodního Rangeru.

Škoda Kodiaq pojede Rallye Dakar. Ve zcela sériovém stavu!

Škoda Kodiaq pojede Rallye Dakar. Ve zcela sériovém stavu!

Je jenom těžko uvěřitelné, že posádka vyvázla z nehody bez zranění. Ve videu můžete také vidět, jak to během nehody vypadalo uvnitř. Přirovnání k bubnu pračky při ždímání asi nebude úplně přehnané. „Jsem moc rád, že jsme z auta vylezli živí! Teď se s Tomem dáme dohromady a doufám, že budeme v závodění pokračovat,“ řekl David Křípal.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků