Co všechno vydrží závodní auto? Češi bourali ve 180 km/h, odešli po svých

Jak k těžké nehodě posádky týmu South Racing CE došlo, vám nejlépe ukáže přiložené video. Je až s podivem, že česká posádka odešla od nehody po svých.

Tomáš Ouředníček a David Křípal se na 2500 kilometrů dlouhý závod Morocco Desert Challenge vydali ve Fordu Range, se kterým absolvovali také obávanou Rallye Dakar. Právě závody v Africe, Španělsku, nebo třeba v Maďarsku, jsou přípravou a zároveň testováním na nejtěžší vytrvalostní závod světa, přičemž co se Maroka týče, nevyvíjela se situace pro dvojici Čechů vůbec špatně. Stačil však okamžik a aktuálně nejrychlejší stroj na trati se proměnil v hromadu šrotu.

Raritní Mitsubishi Pajero Evo hezky zblízka. Vzniklo pro Dakar, teď může být vaše

Raritní Mitsubishi Pajero Evo hezky zblízka. Vzniklo pro Dakar, teď může být vaše

K těžké nehodě, jejíž celý průběh můžete vidět v přiloženém videu, došlo pouhých 200 metrů před cílem první etapy Morocco Desert Challenge. Range Dakar se startovním číslem 301 to pálil rychlostí 180 km/h po pobřeží, když tu se před ním objevila velká díra a řidič už neměl šanci zasáhnout. Přišel náraz, auto skončilo v kotrmelcích a dopadlo zničené na levý bok.

„Do posledního momentu nebyla díra vůbec vidět. Podle palubní kamery jsme se přetočili devětkrát, než jsme se zastavili na levém boku. Naštěstí Ford Ranger vydržel takový nápor a zachránil nás, jako zázrakem nebyl vnitřní ochranný rám ani poničený. Organizátoři byli v mžiku u nás a sportovní ředitel Jean-Claude Kaket nás odvedl k lékaři na zevrubnou prohlídku. Díra nebyla v roadbooku označená, nebyla to ani jezdecká ani navigační chyba,“ řekl Tomáš Ouředníček, pilot závodního Rangeru.

Škoda Kodiaq pojede Rallye Dakar. Ve zcela sériovém stavu!

Škoda Kodiaq pojede Rallye Dakar. Ve zcela sériovém stavu!

Je jenom těžko uvěřitelné, že posádka vyvázla z nehody bez zranění. Ve videu můžete také vidět, jak to během nehody vypadalo uvnitř. Přirovnání k bubnu pračky při ždímání asi nebude úplně přehnané. „Jsem moc rád, že jsme z auta vylezli živí! Teď se s Tomem dáme dohromady a doufám, že budeme v závodění pokračovat,“ řekl David Křípal.

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

včera | AutoRevue.cz | 4 příspěvky
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků