Nejmenovaný sběratel Bugatti si nechal vyrobit zvláště delikátní vůz nazvaný Golden Era.

Nejmenovaný sběratel Bugatti si nechal vyrobit zvláště delikátní vůz nazvaný Golden Era.

Jelikož si stejně jako automobilka váží historie značky, na svém Chironu si nechal ztvárnit odkazy na nejdůležitější modely v historii.

Jelikož si stejně jako automobilka váží historie značky, na svém Chironu si nechal ztvárnit odkazy na nejdůležitější modely v historii.

Na levé straně je vyobrazeno 19 moderních vozů. Najdeme zde Bugatti EB110, Veyron a Chiron, který doplňuje typický šestnáctiválec.

Na levé straně je vyobrazeno 19 moderních vozů. Najdeme zde Bugatti EB110, Veyron a Chiron, který doplňuje typický šestnáctiválec.

Ještě než jej majitel uloží do garáže, ukáže se na Monterey Car Week.

Ještě než jej majitel uloží do garáže, ukáže se na Monterey Car Week.

Matně zlatý lak se proto stal podkladovým plátnem pro mistrovské dílo výtvarníků z Molsheimu.

Matně zlatý lak se proto stal podkladovým plátnem pro mistrovské dílo výtvarníků z Molsheimu.

Na spolujezdcových dveřích poznáváme Bugatti Type 35, Type 41 Royal, Type 57 SC Atlantic a 23 dalších.

Na spolujezdcových dveřích poznáváme Bugatti Type 35, Type 41 Royal, Type 57 SC Atlantic a 23 dalších.

Ve srovnání s tím bylo lakování specifických částí karoserie černým odstínem Nocturne a tvorba nápisů Golden Era v barvě Dore vysloveně za odměnu.

Ve srovnání s tím bylo lakování specifických částí karoserie černým odstínem Nocturne a tvorba nápisů Golden Era v barvě Dore vysloveně za odměnu.

Tvůrci přiznávají, že šlo o nejsložitější a nejnáročnější projekt, který zatím zakázkové oddělení realizovalo.

Tvůrci přiznávají, že šlo o nejsložitější a nejnáročnější projekt, který zatím zakázkové oddělení realizovalo.

Jenže fascinace pokračuje také v interiéru.

Jenže fascinace pokračuje také v interiéru.

Ano, levou výplň dveří zdobí opět ručně zhotovené skice modelů EB110, Veyron a Chiron.

Ano, levou výplň dveří zdobí opět ručně zhotovené skice modelů EB110, Veyron a Chiron.

Ten je samozřejmě barevně sladěný, plný hnědé kůže a karbonu, ale už prahové lišty odkazující na historická období naznačují, že dílo pokračuje i zde.

Ten je samozřejmě barevně sladěný, plný hnědé kůže a karbonu, ale už prahové lišty odkazující na historická období naznačují, že dílo pokračuje i zde.

Na druhé straně se do panelů otiskla Bugatti Type 35, Type 57 SC Atlantic a Type 41 Royale.

Na druhé straně se do panelů otiskla Bugatti Type 35, Type 57 SC Atlantic a Type 41 Royale.

Opěrky hlavy připomínají název edice Golden Era.

Opěrky hlavy připomínají název edice Golden Era.

Nápis „One-of-One“ na karbonové destičce mezi sedadly připomíná, že takový Chiron je jeden jediný.

Nápis „One-of-One“ na karbonové destičce mezi sedadly připomíná, že takový Chiron je jeden jediný.

Umělcům práce zabrala 400 hodin.

Umělcům práce zabrala 400 hodin.

 | Bugatti Bolide v LeMans Foto: Bugatti

 | Bugatti Bolide v LeMans | Foto: Bugatti

 | Bugatti Bolide v LeMans Foto: Bugatti

 | Bugatti Bolide v LeMans | Foto: Bugatti

 | Bugatti Bolide v LeMans Foto: Bugatti

 | Bugatti Bolide v LeMans | Foto: Bugatti

 | Bugatti Bolide v LeMans Foto: Bugatti

 | Bugatti Bolide v LeMans | Foto: Bugatti

 | Bugatti Bolide v LeMans Foto: Bugatti

 | Bugatti Bolide v LeMans | Foto: Bugatti

 | Bugatti Bolide v LeMans Foto: Bugatti

 | Bugatti Bolide v LeMans | Foto: Bugatti

 | Bugatti Bolide v LeMans Foto: Bugatti

 | Bugatti Bolide v LeMans | Foto: Bugatti

 | Bugatti Bolide v LeMans Foto: Bugatti

 | Bugatti Bolide v LeMans | Foto: Bugatti

 Zdroj: Bugatti

| Zdroj: Bugatti

Nejmenovaný sběratel Bugatti si nechal vyrobit zvláště delikátní vůz nazvaný Golden Era.
Jelikož si stejně jako automobilka váží historie značky, na svém Chironu si nechal ztvárnit odkazy na nejdůležitější modely v historii.
27
Fotogalerie

Co víme o motoru pro nové Bugatti? Bude to obr s 16 válci a bez turbodmychadel

Nástupce Chironu dostane pohon, který nemá na světě obdoby. Ze střípků informací si už můžeme udělat reálnou představu co nabídne.

Stále jde o výkladní skříň automobilové techniky, ale čas plyne a od dob premiéry zatím posledního Bugatti Chiron již uplynulo osm let. Značka samozřejmě pracuje na nástupci – původně však měl vývoj nabrat zcela jiný směr. Šéf automobilky Mate Rimac v jednom z nedávných rozhovorů prozradil, že v plánu bylo elektrické SUV s tvary kupé, ještě před třemi lety v době téměř fanatického elektro-optimismu. Podařilo se mu ale přesvědčit ty správné lidi a nyní vzniká opět sportovní vůz, v duchu značky nesrovnatelný s čímkoliv na trhu.

V únoru Bugatti poprvé ukázalo snímky nového motoru – nepůjde o evoluci jednotky W16, ale zcela nový vidlicový šestnáctiválec, na němž se údajně podíleli i britští specialisté Cosworth. Spekuluje se o objemu 8,3 litru, co je ale jisté: Nebude mít přeplňování.

„Výkonu, který nám dává V16, se dá dosáhnout i s hodně přeplňovanou V8, ale chtěli jsme, aby motor budil emoce,“ vysvětluje Rimac. „Musí vám přijít výjimečný, protože pokud snese srovnání, není to Bugatti,“ dodává. Jednotka tedy místo turbodmychadel dostane elektrickou asistenci, podobně jako například Lamborghini Revuelto.

Německý magazín Auto Motor und Sport tvrdí, že bude točit až 9000 otáček a díky triu elektromotorů dosáhne výkonu přes 1300 kW. Na nedávné konferenci v Londýně šéf značky také prozradil, že motor má na délku jeden metr, bude tak o 40 centimetrů delší, než W16 z Chironu. Premiéra nového Bugatti by měla proběhnout již v příštím měsíci.

Doporučujeme

Články odjinud