Nástupce Chironu dostane pohon, který nemá na světě obdoby. Ze střípků informací si už můžeme udělat reálnou představu co nabídne.
Stále jde o výkladní skříň automobilové techniky, ale čas plyne a od dob premiéry zatím posledního Bugatti Chiron již uplynulo osm let. Značka samozřejmě pracuje na nástupci – původně však měl vývoj nabrat zcela jiný směr. Šéf automobilky Mate Rimac v jednom z nedávných rozhovorů prozradil, že v plánu bylo elektrické SUV s tvary kupé, ještě před třemi lety v době téměř fanatického elektro-optimismu. Podařilo se mu ale přesvědčit ty správné lidi a nyní vzniká opět sportovní vůz, v duchu značky nesrovnatelný s čímkoliv na trhu.
V únoru Bugatti poprvé ukázalo snímky nového motoru – nepůjde o evoluci jednotky W16, ale zcela nový vidlicový šestnáctiválec, na němž se údajně podíleli i britští specialisté Cosworth. Spekuluje se o objemu 8,3 litru, co je ale jisté: Nebude mít přeplňování.
„Výkonu, který nám dává V16, se dá dosáhnout i s hodně přeplňovanou V8, ale chtěli jsme, aby motor budil emoce,“ vysvětluje Rimac. „Musí vám přijít výjimečný, protože pokud snese srovnání, není to Bugatti,“ dodává. Jednotka tedy místo turbodmychadel dostane elektrickou asistenci, podobně jako například Lamborghini Revuelto.
Německý magazín Auto Motor und Sport tvrdí, že bude točit až 9000 otáček a díky triu elektromotorů dosáhne výkonu přes 1300 kW. Na nedávné konferenci v Londýně šéf značky také prozradil, že motor má na délku jeden metr, bude tak o 40 centimetrů delší, než W16 z Chironu. Premiéra nového Bugatti by měla proběhnout již v příštím měsíci.