Trvám si na svém.Za podvod výrobce potrestat jak to jen jde. Ale proč trestat přírodu a jednou vyrobené a fungující věci šrotovat. Jaká je uhlíková stopa výrobního procesu?! A vše by šlo vniveč...Nezlobte se na mě, ale tšrotování nemá opravdu PRANIC společného s ekologií.
Jenže ta věc právě nefunguje, alespoň v souladu s právním řádem.Můžete provozovat auto, které nesplní STK? Ne. Musí na opravu. A když nejde opravit? Nesmí na cestu. A co s autem, které nesmí na cestu?
Prosím Vás jak nefunguje? Nejezdí snad? Smradu vypouští stejně nebo spíše míň než každá první americká kára. Nefunguje s právním řádem to ano. Ale jde mi o to, že si lidi hrají na ochránce přírody a pak takto nebetyčně plýtvají.
Když se na to podíváme s nadhledem a selským rozumem. Tak jestli vozy opravdu skončí ve šrotu, je takové řešení prostě velice stupidní a opravdu neekologické (narozdíl od motorů), ostatně jako celý americký národ. Ano VW udělal chybu a podváděl, ale tohle není nic jinýho, než snaha potrestat evropskou automobilku které se daří za každou cenu. Tady nejde o emise nebo o zdraví občanů, tady jde hlavně o peníze...
Mírně řečeno - nesouhlas. Vozy VW nesplňují emisní limity. Takže pokud díky úpravě nezačnou limity plnit (které jsou 6x náročnější než v EU), tak nemají co na cestách dělat. Pokud po úpravě budou plnit limity, ale motory budou líné (což se dá předpokládat) nebo bude úprava velmi drahá, je jednodušší a zřejmě levnější auta sešrotovat.
Váš předřečník zřejmě narážel na zákaz automobily vyvézt do země, kde emisní limity splňují. Nesplnění US norem ospravedlňuje zákaz provozu v US, zákaz provozu jinde na světě už zavání trestem.
Jde o vozy vyrobené pro USA. Takže je nutná homologace. Pak doprava není zadarmo. Nějaký ten servis, jde o ojetiny. Když si to posčítám, asi nejlevnější je opravdu sešrotování.
To je docela dobře možné. Do toho, co s auty volkswagen učiní poté, co je vykoupí a stáhne z US trhu americkým úřadům nic není, pokud to ovšem není součást "trestu", který tak vehementně popíráte.
Trest to není. A USA určitě VW nepředepisují, co má dělat s odkoupenými auty, tedy auty ve vlastnictví VW.
Oni je vykoupí a prodají hloupým Evropanům. Ten skandál je bude stát tolik, že to vyvolává dojem bankrotu VW. Proto se v Evropě tak vehementně brání, to by ani Andula je nezachránila. Oni totiž nevědí co s tím problémem vůbec nyní dělat. A vykoupit 11,5 mil aut ??? To už vůbec né, ale snad prohrají onen soud i v Evropě a konečně dostanou za vyučenou a vrátí se k pokoře. Jinak pouze oblbují majitele těchto vozů, sniží jim výkon motoru a zvýší přitom spotřebu...
Já si klidně nějaký vemu. Mě žádný bubak hlupaku ohledně podvádění nevadí
Když budeš jezdit s hadicí nataženou od výfuku do kabiny, nemám s tím problém.
Přesně, každýmu páníčkovi dehtovýho zázraku polovinu toho "zdraví neškodného výfuku" do kabiny a pak s tím taky nemám problém :-D
Je to samozřejmě sviňárna, dieselgate.... Ale ani u nás lidi, kteří si kupovali většinou za dlouhodobě našetřené peníze nějakého díesela, tak jako já, nemůže za to, co na něj ušili u VW. A když si myslíš, že ty můžeš jezdit s benzínem s hadici od výfuku nataženým do kabiny, rád bych teda viděl, kdo vydrží v tom uzavřeným autě déle řídit, emise benzínu nebo díesela. Nezlob se na mě, ale tady se probírá, kdo udělal podraz na kupujících zákaznících a né urážet lidi co si pořídili auto s dieselovým motorem.
Diesely jsou z principu škodlivější než benzíny. A lidévto nechtěli slyšet, protože přece méně žere... Mě nafta do baráku nikdy nesměla. I když jsem měl a mám trochu vyšší spotřebu.
mínusy:-), asi chemici. Saze z těla, z plic nejde dostat. Plyny ano.V USA mají limity na NOx 6x přísnější než v EU. Proto se tam diesely moc nechytají. Ona ta EU zas tak ekoteroristická není. Ale pro zdraví plic je jednoznačně lepší politika USA.
Skvělá argumentace. TO by ty přímovstřikované US Ecoboosty nesmely v provozu produkovat více sazí než TDI s DPF. :-D
To, co začali dělat s benzíny přímovstřiky, je nepochopitelné. Sice pořád to není škodlivém jako diesely, ale obsah svinstev se zvýšil. Já prostě preferuji a jezdím atmosférou s nepřímým vstřikem. Je to podstatně spolehlivější řešení.
Pokud se stejne budou chovat i ridici benzinaku, proc ne. Ty se udusi take po prvnich kilometrech, nez se ohreje katalyzator.
Je rozdíl mezi tím, co jde z benzínu před ohřátím katu a co jde z dieselu.
Tak tomu říkám ekologie.Na jednu stranu amíkům vadí podvod při emisích a na stranu druhou klidně nechají sešrotovat plně funkční vozy. Je to totální pokritectví a jako milovníku přírody i aut je mi z podobného jedná naprosto k BLITÍ.AMERIKO třikrát fuj!!!!!!!
Pokrytecký a ne pokritecký. USA si zaslouží pochvalu, v EU by na to nikdo neměl koule.
Co mají asi udělat s vozidly, která nesplňují podmínky homologace k provozu na silnicích? Říci "ono se vlastně zase tak moc nestalo" a dát výjimku? A pak další, a další a další výjimky, až nakonec budou zákony jen cár papíru?Ale notak...
To je všechno hezký ale myslím že tyto auta udělají jen zlomek škody než ty jejich vojenský auta atd.co se roztahujou po světě a to jim a nikomu jinýmu nevadí a ani nesmí vadit protože je to jen a jen vojenský stát myslete co chcete ,ale Amerika žije hlavně z válek a dezorientace obyvatelstva vždit američan vám bude tvrdit jak je třeba Florida super a nikdy tam nebyl a co si budeme namlouvat je tam jen samej žralok ,krokodýl a ohnivej mravenec
Jenže jim jde o princip. Navíc si ochraňuji na rozdíl od Evropy své občany, kterým nestačí nabulíkovat v servisu, že je po přehrání softwaru problém vyřešený :-/ Proč nezavedli tento software rovnou, když jim prý problém s emisemi řeší? Proč podváděli, když za minimálních nákladů podvádět nemuseli???
Jo, a Amíci své občany ochranují natolik, že v nákladní a těžké dopravě mají jejich diesely mnohem benevolentnější normy než v Evropě. :-D
Ochraňují své občany jako zákazníky podvádějící firmy. To, jestli ochraňují i životní prostředí můj příspěvek neřeší...:-)
Vy skutečně věříte že USA ochraňuje své občany? A to se jako rozhodli uplatňovat to pouze u dieselových aut? V případě potravin, kosmetiky, zdravotnictví, domácích potřeb, služeb, tam jim je občan u naprosto lhostejný.
Školivou kosmetiku nebo domácí potřeby kupovat nemusím, ale pokud mi zasr.anej dehťák smrdí pod okny, tak ty rakovinotvorný mikrosaze dýchám a nevyberu si.
Presne a pokud tam nekdo nastartuje benzinak, tak ten sajrajt, navic vetsinou se studenym katem bez jakekoliv regulace, musim take dychat. Takze zakazat oboji, jinak ses pokrytec.
S politikou táhni na novinky.
Ze to rikas zrovna ty
se to vyveze sem žádný do šrotu co se dá jinak očekávat
Na téhle "aféře" je bezesporu zajímavá jedna věc:VW vyrábí pravděpodobně "nejčistší" diesely na světě. Dle měření z reálného provozu je VAG jediná automobilka, která dokáže splnit EURO6 a to ještě pouze v případě varianty TDI SCR. motory bez AdBlue ji neplní, přesto jsou na tom v průměru lépe než konkurence. Úplně největší sajrat vypouští japonci a francouzi.http://equa.emissionsanalytics.com/equa-air-quality-index/... V česku bude evidentně potřeba minimálně ukončit daňové zvýhodnění nafty, čmoudům omezit vjezd do měst, přihodit příslušnou ekologickou daň, a experty s vykuchaným DPF odměnit okamžitým zabavením vozidla a jeho sešrotováním na náklady majitele.
Díval jsem se na žebříček a jaksi se závěry nesouhlasím. Jednak na chvostě jsou evropská auta a sem tak Korejec nebo Japonec a dá se tam najít od VW. Pak tam nejsou např. hondí diesely. Je pravdou, že pár míst včele má koncern, ale i níže.
Navštivte očního;-)Návod - zvolte:Fuel type: DieselRegulatory Stage: Euro 6Show: AllSeřaďte dle: Equa Aq index.Prohlédněte si to znovu. Mezi aktuálně vyráběnými motory (norma EURO 6) dosáhly hodnocení A (tzn. splňuje limity EURO 6 v reálném provozu) pouze automobily VAG (celkem 8) a jedno BMW. Jedná se o koncernové motorizace s SCR. Nikdo jiný tuto normu neplní.Mazda nebo Peugeot se pohybují například v kategorii D-F (tzn. Euro 4 až totání hnůj), korejci jsou F (totální hnůj) a Renault úplně na chvostu H. VAG motory bez SCR jsou převážně C (splní limity Euro 5) ojediněle horší. Všechno to jsou motory s nálepkou EURO 6.
Problém jakéhokoli testování v "reálném" provozu je až trestuhodně snadná manipulovatelnost.
Irelevantní argument. Aktuálně máme laboratorní testy a hrubě s nimi manipulují všichni. A je úplně jedno, jestli díky skulině v legislativě, nebo jejím obcházením za hranou.
Jen bych chtěl k tomu všemu podotknout jak funguje spravedlnost... v USA se přišlo na to, že někdo lhal při prodeji nějakého produktu, prasklo to, lhář nyní musí vykoupit svůj šmejd a zaplatit ošizenýmu dvojnásobek kupní ceny.... a v EU? ošizený nedostane nic a ještě bude muset do servisu a z 5 mu udělají 4 emisní normu, takže bude ošizenej dvakrát, protože zaplatil při koupi víc peněz za EU5....???? hmmm, co dodat
To proto že vv jsou německá auta a v Evropě velí Merklová.
V EU lžou všichni, protože EURO 6 reálně splňuje jen pár modelů (vesměs paradoxně od VW). Koho by tedy měli odškodnit? Všechny majitele dieselových aut? Že je reálná spotřeba a reálné emise úplně jinde než tvrdí norma je veřejné tajemství, přesto to evropané kupují. Zákazníkům s dehtem je to totiž fuk. Mnozí si ještě vykuchají DPF. Těm byst chtěl něco vyplácet?
Tak na ně na šmejdy jedny zlodějský!!!
Úchvatný zjištění. Akorát že ta věc je mnohem komplikovanější a scénář je naprosto jasné daný už skoro dva měsíce http://goo.gl/yC4h7e... Není jiných cest, spekulovat nemá smysl. A odvolání na případ Nissanu, který byl o něčem úplně jiným, je taky zbytečný.
Teoreticky by šly přestavět na benzín, pokud jsou montážní úchyty v karoserii stejné. Ale to je asi blbost.
Reexport..Tady se o ně poperou...
To, že by ta auta skončila ve šrotu, rozhodně nehrozí. I kdyby je koncern musel vykoupit, tak je potom lacino prodá v Evropě, hlavně v té východní, protože tam se za výhodnou cenu o ně zájemci poperou.:-D
V USA specifikaci těžkoB-]
upravit specifikaci pro jinou krajinu je otazka zhruha 1 tisice eur, v takovem poctu by se to snizilo klidne i na polovinu te sumy
Nemožný. Znovu viz http://goo.gl/yC4h7e... Dávno zakázaný.
Nemožné? Ono se na Ukrajině či jinde po bývalém CCCP požadovala pravidla a předpisy na kterých USA nebo EU bazíruje?Kupodivu oni na EUROEncapy, nebo EURO u motoru kašlou a co zde přihlásit nejde, od xxxKm na východ již ano. Kam myslíte, že třeba ze šrotovacího divadla v Německu nebo Francii ty auta šla? Myslíte, že je recyklovali aby ulehčili výrobu nových? Nikoliv končili třeba v severní Africe , na Balkánu, nebo v Rusku. O to víc je to divadlo s bezpečností a ekologičností směšný pokud EU a USA si hrají na něco, na co víc než polovina okolního světa, který je obklopuje kašle.
Jenže to jsou USA. Tam se na divadélka nehraje. Pokud se VW s USA dohodne na sešrotování aut z kauzy dieselgate, tak prostě půl milionu aut skončí v amerických vysokých pecích.
Bylo by potřeba, podívat se na zoubek americkým značkám, které se prodávají v Evropě. Ty jejich přerostlé Pick upy, Jeepy, těžko budou vypouštět nízké emise ...Mám pocit, že celá tahle kauza vznikla proto, že na vlastním území americkým výrobcům klesaly prodeje a tak "Amíci" museli nutně něco udělat. VW byl na špici prodeje, tak proč to nevybalit na něj... Je otázkou času kdy si vyšlápnou na dalšího výrobce..., aby mohly prodávat ty jejich "bedny" s obsahem nad 4L.. Jako protiopatření přestat dodávat motory Jeepu a ostatním pro Evropu a okolí...
V USA dlouhodobě platí přísnější emisní limity než v Evropě. V 80. letech mělo každé v USA prodávané auto katalyzátor, zatímco v Evropě to byla rarita. Americká norma Tier 2 z roku 2004 je přísnější než evropská Euro 6 z roku 2014. Osmiválcový Ford Mustang proleze evropskýma emisema s prstem v nose, protože musí plnit přísnější americké normy.
Tak trochu demagogie ne? Musel byste specifikovat v čem. Např. limity pro CO2 i toxický CO mají vyšší než EU, takže tvrzení a splnění s prstem v nose je poněkud úsměvné.https://longtailpipe.com/2015/10/02/differences-in... ... Zvlášť když v Evropě tyhle velké motory prakticky zmizely, protože nebyly schopny plnit normu.Mimo to, nákladní a těžká doprava v USA má mírnější limity než EU, prakticky jsou několik let pozadu, takže si ty smradlavé diesely vyberou někde jinde docela dost.
Euro 6 a Tier 2 se týkají emisí jedovatých látek a tudíž nestanovují žádný limit na CO2.Co se týče CO, tak ano, u něj jsou mírnější. NOx, pevné částice, uhlovodíky, u toho všeho je americká norma z roku 2004 přísnější. Tier 2 stanovuje normu i na formaldehyd, který v evropských normách není. K tomu je potřeba dodat, že americké normy mají přísnější metodiku.U těžké nákladní dopravy je to zhruba vyrovnané, v USA opět více restrikcí k NOx a více benevolence k CO.
Premejslim co z toho je vetsi demagogie, protoze vypichovat CO2 kdyz se bavime o emisich je totez v blede modrem.
Ani jedno. Tvrdit, ze V8 Mustang splni Evropske normy levou zadni je nesmysl, at uz si o CO2 myslite co chcete. V tech normach je proste obsazen, a prolez tim musi. A jen pro vasi informaci CO je prudce toxicky.
Euro X (1,2,3,4,5,6,v budoucnu 6b) stanovují normy pro emise CO, NOx, uhlovodíků a pevných částic. Nestanovují žádné normy pro CO2. Tzv. emise CO2 jsou v EU regulovány úplně jinými předpisem a principiálně jiným způsobem (jako flotilový průměr pro celou automobilku v závislosti na průměrné hmotnosti flotily, přičemž průměr lze legálně překročit, když automobilka zaplatí "výpalné").Ano, CO je toxický. Ale NOx nebo formaldehyd jsou ještě toxičtější. NOx navíc způsobuje tzv. fotosmog a formaldehyd při dlouhodobém působení rakovinu.
Ja jen ze jeden z vas nerika "A" a druhy zase "B".
Á, pán to ještě nepochopil, že? To je s podivem po takové době.Ono totiž i ten U.S. 6L v benzínu vypouští x-krát míň mikrosazí než litrová mr.ka od xindlwagenu.
Ano a x krat vice nespalenych aromatickych uhlovodiku. Vse je škodlivé.
Problém je především ve stupidní EURO normě. Kdyby odpovídala reálnému provozu, diesely by v evropě u osobních aut prakticky neexistovaly. Totéž platí o nesmyslné honbě za snižováním relativně neškodného CO2 na úkor zvýšení emisí toxických látek.
...jeden by som aj odkupil. Zn.vyhodne. ;-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.