Co udělá Volkswagen se svými diesely v USA? Možná půjdou do šrotu

Co udělá Volkswagen se svými diesely v USA? Možná půjdou do šrotu

Inkvizice proti naftovým vozům koncernu Volkswagen, které švindlovaly s plněním emisních norem, ještě zdaleka nekončí. Je tomu již skoro rok, co celý skandál pracovně nazývaný jako aféra Dieselgate propukl naplno. Všechno to začalo v USA, kde se několik bývalých manažerů VW přiznalo, že vědělo o obcházení emisních norem.

Právě v USA se situace pro VW nevyvíjí tak snadno jako v Evropě. Zatímco v EU už běží svolávací akce a vozy koncernu Volkswagen, jejichž motory podváděly s (ne)plněním emisní normy Euro 5, procházejí dodatečnými úpravami, v USA s odlišným právním systémem (a také odlišnými emisními normami) se pořád řeší, co vlastně s auty bude.

To, že Volkswagen šidil emise, bylo „veřejné tajemství“, tvrdí Volvo

To, že Volkswagen šidil emise, bylo „veřejné tajemství“, tvrdí Volvo

Volkswagen navrhoval několik různých modifikací motorů 2.0 TDI a 3.0 TDI V6. To jsou vlastně jediné jednotky, kterých se problém týká. Zákazníci je kupovali v modelech značek Volkswagen, Audi a Porsche. Jenže americké úřady všechny navrhované úpravy motorů zamítly s tím, že nejsou dostatečné.

Volkswagen tak vlastně nemůže auta svolat k servisním prohlídkám, aby je opravil nebo upravil. A reálné možnosti, jak upravit řízení emisí NOx u aut bez systému SCR, docházejí. Německému koncernu tak možná skutečně nezbude nic jiného, než všechny neupravitelné vozy od zákazníků vykoupit. A co s nimi? Možná skončí ve šrotu.

Chevrolet cílí v USA na zákazníky naftových VW. Nabídne jim vlastní diesel

Chevrolet cílí v USA na zákazníky naftových VW. Nabídne jim vlastní diesel

Zřejmě vás napadá, že je to holý nesmysl, ale v historii by to nebylo poprvé, kdy se něco takového stalo. V roce 1994 byl Nissan nucený svolat k opravám desítky tisíc aut kvůli riziku požáru. Ovšem ani jedna z celkem čtyř svolávacích akcí nepřinesla uspokojivý výsledek a japonská automobilka byla nucena vozy vykoupit a fyzicky zlikvidovat.

Celkem se nucená destrukce dotkla asi 33 000 aut značky Nissan, přežilo jich jen pár. V případě Volkswagenu by se ale něco podobného týkalo 475 000 vozů. Není tedy divu, že se automobilka stále snaží najít řešení. Tím, že se Volkswagen dohodl na mimosoudním vyrovnání, ještě všechno zdaleka neskončilo.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků