Co udělá Volkswagen se svými diesely v USA? Možná půjdou do šrotu

Co udělá Volkswagen se svými diesely v USA? Možná půjdou do šrotu

Inkvizice proti naftovým vozům koncernu Volkswagen, které švindlovaly s plněním emisních norem, ještě zdaleka nekončí. Je tomu již skoro rok, co celý skandál pracovně nazývaný jako aféra Dieselgate propukl naplno. Všechno to začalo v USA, kde se několik bývalých manažerů VW přiznalo, že vědělo o obcházení emisních norem.

Právě v USA se situace pro VW nevyvíjí tak snadno jako v Evropě. Zatímco v EU už běží svolávací akce a vozy koncernu Volkswagen, jejichž motory podváděly s (ne)plněním emisní normy Euro 5, procházejí dodatečnými úpravami, v USA s odlišným právním systémem (a také odlišnými emisními normami) se pořád řeší, co vlastně s auty bude.

To, že Volkswagen šidil emise, bylo „veřejné tajemství“, tvrdí Volvo

To, že Volkswagen šidil emise, bylo „veřejné tajemství“, tvrdí Volvo

Volkswagen navrhoval několik různých modifikací motorů 2.0 TDI a 3.0 TDI V6. To jsou vlastně jediné jednotky, kterých se problém týká. Zákazníci je kupovali v modelech značek Volkswagen, Audi a Porsche. Jenže americké úřady všechny navrhované úpravy motorů zamítly s tím, že nejsou dostatečné.

Volkswagen tak vlastně nemůže auta svolat k servisním prohlídkám, aby je opravil nebo upravil. A reálné možnosti, jak upravit řízení emisí NOx u aut bez systému SCR, docházejí. Německému koncernu tak možná skutečně nezbude nic jiného, než všechny neupravitelné vozy od zákazníků vykoupit. A co s nimi? Možná skončí ve šrotu.

Chevrolet cílí v USA na zákazníky naftových VW. Nabídne jim vlastní diesel

Chevrolet cílí v USA na zákazníky naftových VW. Nabídne jim vlastní diesel

Zřejmě vás napadá, že je to holý nesmysl, ale v historii by to nebylo poprvé, kdy se něco takového stalo. V roce 1994 byl Nissan nucený svolat k opravám desítky tisíc aut kvůli riziku požáru. Ovšem ani jedna z celkem čtyř svolávacích akcí nepřinesla uspokojivý výsledek a japonská automobilka byla nucena vozy vykoupit a fyzicky zlikvidovat.

Celkem se nucená destrukce dotkla asi 33 000 aut značky Nissan, přežilo jich jen pár. V případě Volkswagenu by se ale něco podobného týkalo 475 000 vozů. Není tedy divu, že se automobilka stále snaží najít řešení. Tím, že se Volkswagen dohodl na mimosoudním vyrovnání, ještě všechno zdaleka neskončilo.

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

dnes | Radek Pecák
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků