Co tři kola plechovka piva: Takové závody motokár jste zřejmě ještě neviděli

Alkohol samozřejmě za volant nepatří. Pokud se ale jedná o vesnický závod Budlight 500 kdesi v americkém Marylandu, vyzunknout řadu piv je přímou součástí pravidel.

Závod mezi partou motokárových nadšenců z Marylandu se zaručeně nesnaží poukázat na hrozivé následky řízení pod vlivem alkoholu. Místo toho zřejmě uvádí novou vlnu extrémního motorsportu, kde je zvyšování hladinky v krvi hlavním pilířem vytrvalostního závodění.

Vezměte šotolinový ovál na soukromé louce, několik motokár, oddané piloty/pijáky, zásobu nejdostupnějšího piva v USA a vznikne vám amatérský pohár s názvem Budlight 500, který svým pojmenováním odkazuje právě na značku piva Bud Light.

Koncept Galileo: Stíhačka na kolech čeká 60 let na dokončení. Dočká se?

Koncept Galileo: Stíhačka na kolech čeká 60 let na dokončení. Dočká se?

Pravidla závodu jsou jednoduchá. Kromě soubojů mezi sebou musí závodníci vždy po třech ujetých kolech zastavit „v boxech“, vypít jednu celou plechovku piva a pokračovat dále, dokud tímto způsobem nezkonzumují celé balení šesti piv (six pack). Vítězem se stává pilot, který šestici piv vypije jako první, a to bez pozvracení. Zvracení totiž znamená diskvalifikaci.

Jak lze vidět na videu níže, tempo závodu je opravdu vražedné, trať je poměrně krátká a závodníci plní své povinnosti s opravdovým nasazením (někdy pijí i častěji). Komunikace pilotů s podavači piva v boxech funguje na profesionální úrovni a divákům tuhne krev v žilách, pokud se zrovna také neposilňují alkoholem.

Lze jednoduše očekávat, že o tomto noblesním motorsportu z Marylandu ještě uslyšíme. Tradice se pomalu rozjíždí. Záběry pochází z již druhého ročníku!

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků