Co to je, když se řekne Challenge Bibendum?

Soutěž Challenge Bibendum, jejíž už jedenáctý ročník se konal v Berlíně, je bohulibou akcí. Jejím cílem je představit nejzajímavější novinky v oblasti alternativních pohonů a vůbec udržitelné mobility. Jako chytrý reklamní tah ji vymysleli v roce 1998 u Michelinu. Poslední ročník se konal pod názvem Safe, Clean, Connected a zúčastnilo se ho na 120 vozů.

Krátce jsem popátral po úplných výsledcích letošního ročníku a nenašel zatím nic moc. Něco jen zveřejnil koncern PSA a Scania (tedy VW), jejichž účast byla oceněna. Proto místo komentáře k poslednímu ročníku mi zatím dovolte jen vzpomínku, která trochu „oilustruje“, jak Challenge Bibendum také fungoval.

Jako jeden ze dvou českých novinářů jsem měl možnost zúčastnit se šestého ročníku soutěže v roce 2004. Tehdy se poprvé uskutečnila na asijském kontinentě, v čínské Šanghaji. A byl to trapas. Ne že by ve faktickém srdci explodujícího hospodářského gigantu nebyly k vidění zajímavé věci. Naopak. Jen to mělo háček řekněme v nastavení priorit…

Příklad: moc jsem se snažil vnutit k řidiči čínského experimentálního vozítka poháněného peroxidem vodíku. Což, jak uznáte, je záležitost pro unikátní reportáž. Jenomže smůla – přednost dostal šanghajský stranický funkcionář; na místě vedle řidiče ho pak vystřídal jiný šanghajský funkcionář, následován dalším a dalším…
 
Ale čínský splín je už dávno fuč, podstatné je, že už před sedmi lety bylo z celé akce evidentní, že hlavním tématem budoucnosti pro auta bude technologie palivových článků na vodík a městské elektromobily.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Hvězdou letošního Challlenge Bibendum byl Survolt, koncept od Citroënu se 100% elektrickým pohonem. Citroën Survolt se dvěma elektrickými motory o společném výkonu 300k dosahuje výjimečných výkonů s maximální rychlostí 260 km/hod. Díky hmotnosti 1,15 t dokáže zrychlit z 0 na 100 km/hod do 5 vteřin a při pevném startu překoná 1000 m za méně než 22 vteřin.
Klepněte pro větší obrázek
V silné konkurenci 120 vozů prosadilo také Audi A3 TCNG.  Na snímku úspěšný tým při slavnostním vyhlašování.
 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

dnes | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků