Co to je, když se řekne Challenge Bibendum?

Soutěž Challenge Bibendum, jejíž už jedenáctý ročník se konal v Berlíně, je bohulibou akcí. Jejím cílem je představit nejzajímavější novinky v oblasti alternativních pohonů a vůbec udržitelné mobility. Jako chytrý reklamní tah ji vymysleli v roce 1998 u Michelinu. Poslední ročník se konal pod názvem Safe, Clean, Connected a zúčastnilo se ho na 120 vozů.

Krátce jsem popátral po úplných výsledcích letošního ročníku a nenašel zatím nic moc. Něco jen zveřejnil koncern PSA a Scania (tedy VW), jejichž účast byla oceněna. Proto místo komentáře k poslednímu ročníku mi zatím dovolte jen vzpomínku, která trochu „oilustruje“, jak Challenge Bibendum také fungoval.

Jako jeden ze dvou českých novinářů jsem měl možnost zúčastnit se šestého ročníku soutěže v roce 2004. Tehdy se poprvé uskutečnila na asijském kontinentě, v čínské Šanghaji. A byl to trapas. Ne že by ve faktickém srdci explodujícího hospodářského gigantu nebyly k vidění zajímavé věci. Naopak. Jen to mělo háček řekněme v nastavení priorit…

Příklad: moc jsem se snažil vnutit k řidiči čínského experimentálního vozítka poháněného peroxidem vodíku. Což, jak uznáte, je záležitost pro unikátní reportáž. Jenomže smůla – přednost dostal šanghajský stranický funkcionář; na místě vedle řidiče ho pak vystřídal jiný šanghajský funkcionář, následován dalším a dalším…
 
Ale čínský splín je už dávno fuč, podstatné je, že už před sedmi lety bylo z celé akce evidentní, že hlavním tématem budoucnosti pro auta bude technologie palivových článků na vodík a městské elektromobily.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Hvězdou letošního Challlenge Bibendum byl Survolt, koncept od Citroënu se 100% elektrickým pohonem. Citroën Survolt se dvěma elektrickými motory o společném výkonu 300k dosahuje výjimečných výkonů s maximální rychlostí 260 km/hod. Díky hmotnosti 1,15 t dokáže zrychlit z 0 na 100 km/hod do 5 vteřin a při pevném startu překoná 1000 m za méně než 22 vteřin.
Klepněte pro větší obrázek
V silné konkurenci 120 vozů prosadilo také Audi A3 TCNG.  Na snímku úspěšný tým při slavnostním vyhlašování.
 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků