Co to je, když se řekne Challenge Bibendum?

Soutěž Challenge Bibendum, jejíž už jedenáctý ročník se konal v Berlíně, je bohulibou akcí. Jejím cílem je představit nejzajímavější novinky v oblasti alternativních pohonů a vůbec udržitelné mobility. Jako chytrý reklamní tah ji vymysleli v roce 1998 u Michelinu. Poslední ročník se konal pod názvem Safe, Clean, Connected a zúčastnilo se ho na 120 vozů.

Krátce jsem popátral po úplných výsledcích letošního ročníku a nenašel zatím nic moc. Něco jen zveřejnil koncern PSA a Scania (tedy VW), jejichž účast byla oceněna. Proto místo komentáře k poslednímu ročníku mi zatím dovolte jen vzpomínku, která trochu „oilustruje“, jak Challenge Bibendum také fungoval.

Jako jeden ze dvou českých novinářů jsem měl možnost zúčastnit se šestého ročníku soutěže v roce 2004. Tehdy se poprvé uskutečnila na asijském kontinentě, v čínské Šanghaji. A byl to trapas. Ne že by ve faktickém srdci explodujícího hospodářského gigantu nebyly k vidění zajímavé věci. Naopak. Jen to mělo háček řekněme v nastavení priorit…

Příklad: moc jsem se snažil vnutit k řidiči čínského experimentálního vozítka poháněného peroxidem vodíku. Což, jak uznáte, je záležitost pro unikátní reportáž. Jenomže smůla – přednost dostal šanghajský stranický funkcionář; na místě vedle řidiče ho pak vystřídal jiný šanghajský funkcionář, následován dalším a dalším…
 
Ale čínský splín je už dávno fuč, podstatné je, že už před sedmi lety bylo z celé akce evidentní, že hlavním tématem budoucnosti pro auta bude technologie palivových článků na vodík a městské elektromobily.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Hvězdou letošního Challlenge Bibendum byl Survolt, koncept od Citroënu se 100% elektrickým pohonem. Citroën Survolt se dvěma elektrickými motory o společném výkonu 300k dosahuje výjimečných výkonů s maximální rychlostí 260 km/hod. Díky hmotnosti 1,15 t dokáže zrychlit z 0 na 100 km/hod do 5 vteřin a při pevném startu překoná 1000 m za méně než 22 vteřin.
Klepněte pro větší obrázek
V silné konkurenci 120 vozů prosadilo také Audi A3 TCNG.  Na snímku úspěšný tým při slavnostním vyhlašování.
 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků