Co tak najednou? Audi se konceptem PB18 distancuje od autonomních systémů

Vůbec poprvé na automobilovém týdnu v kalifornském Pebble Beach prezentuje Audi svůj koncept. Podobný supersport by mohl v budoucnu nahradit končící R8.

Zatímco klasické autosalony umírají, speciální akce typu Pebble Beach Automotive Week v kalifornském Monterey se těší čím dál většímu zájmu z řad automobilek. Vůbec poprvé se na této akci představí Audi se svou designovou studií.

Jmenuje se PB18 právě podle Pebble Beach a jedná se o supersport s plně elektrickým pohonem. Autorem designu karoserie je studio Audi v Malibu. Techniku pak měli na starosti inženýři z Audi Sport, kteří pracovali také na speciálech Le Mans. A právě příbuznost s monoposty pro vytrvalostní závody je tu patrná.

TEST Audi RS 4 Avant: Na chalupě budete rychle. Prodloužíte si ale cestu?

TEST Audi RS 4 Avant: Na chalupě budete rychle. Prodloužíte si ale cestu?

Koncept je dlouhý 4,53 metru, široký 2 metry a vysoký pouhých 1,15 metru. Rozvor náprav činí 2,70 metru, převisy jsou kompaktní. Při pohledu zboku vynikne splývavý tvar střechy, který připomíná vozy shooting brake. Výsledkem je nejen nezaměnitelná silueta, ale také neobvykle velký zavazadlový prostor o objemu 470 litrů. Zajímavě řešený je interiér. Sedadla jsou integrována do konstrukce vozu a pokud jede řidič sám, může sedět uprostřed.

Závodním speciálem je inspirovaný i podvozek. Přední i zadní kola jsou zavěšena na horních a spodních příčných ramenech a jejich odpružení zajišťují z motoristického sportu známé systémy „push-rod“ na přední nápravě a „pull-rod“ na zadní nápravě, v obou případech s adaptivními tlumiči magnetic ride. Základním vzorem pro konstrukci byl údajně podvozek závodního vozu R18 e-tron quattro.

Kola mají průměr 22 palců, vpředu s pneumatikami rozměru 275/35, vzadu 315/30. Velké kotoučové brzdy vyztužené uhlíkovými vlákny s průměrem 19 palců bezpečně zpomalují koncept ve spolupráci se systémem brzdění elektromotory a i při ostré jízdě na závodním okruhu netrpí ztrátou brzdného účinku.

Audi RS Q8 se už prohání na Ringu. Nejspíše dostane V8 z Lamborghini

Audi RS Q8 se už prohání na Ringu. Nejspíše dostane V8 z Lamborghini

Studie používá tři elektromotory – jeden vpředu a dva vzadu. Zadní elektromotory jsou uloženy uprostřed mezi čepy nápravy a pomocí hnacího hřídele přímo pohánějí příslušné kolo. Na přední nápravě poskytuje nejvyšší výkon 150 kW, na zadní nápravě celkem 450 kW. Celkový maximální výkon činí 500 kW a při akceleraci může mít řidič krátkodobě k dispozici až 570 kW. Celkový točivý moment až 830 N.m umožní zrychlení z 0 na 100 km/h "lehce přes 2 sekundy".

Zajímavý je v tomto případě přístup Audi k asistenčním systémům řidiče. Čekáte, že vás tento high-tech proveze závodním okruhem sám, aby demonstroval pokrok čtyř kruhů v této dnes populární oblasti? Naopak, Audi se v tiskových materiálech přímo chlubí, že tohle auto má autonomní stupeň nula, a nic podpůrného tak nezvyšuje hmotnost, která se odhaduje na 1.550 kilogramů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků