Co se špinavým autem? Do mycí linky!

Každý řidič, nebo spíše majitel vozidla je na svůj „kočár“ náležitě pyšný. Málokomu nevadí, když musí nasednout do svého vozu, který je zašpiněn, že téměř není vidět ven.
Co se špinavým autem? Do mycí linky!
V dnešní uspěchané době, kdy času se nedostává, v době tvrdých ekologických předpisů, vysokých cen vstupů a nedostatku prostoru už málokdo umývá svého čtyřkolového miláčka „ve vlastní režii“ před domem, jak tomu bylo v době minulé. Stále více se prosazují automatické myčky. Ne každý je však zastáncem mytí vozu tímto způsobem. Argumentují nešetrností k laku, nedůkladností umytí, problémy s mytím v zimě a v neposlední řadě i tím, že občas dojde k většímu poškození auta, když dojde k poruše mycího zařízení.

Všechno ovšem není vždy pravdou. Velmi záleží na vlastní technologii mytí a kvalitě mycího zařízení. A v tom jsou velké rozdíly.

Většina automatických, poloautomatických a třeba i ručních myček je u nás instalována jako součást čerpacích stanic. Dá se říci, že ve městech (a příměstských částech) je myčka součástí každé čerpací stanice. Tyto myčky jsou ve většině případů vybaveny technologiemi, které zajistí takové umytí, které zákazníky uspokojí. Zvláště v zimním období, kdy auto nachytá ze silnice spoustu posypového štěrku a hlavně soli, je častější mytí potřebné a přitom před domem díky nízké teplotě velmi krušné. Pak přichází ke slovu ten správný program automatické myčky, který vůz nejen umyje, ale i navoskuje a usuší. Ne všechny myčky ovšem toto vše svedou (hlavně s důkladným sušením bývají problémy) a program za 50,- Kč jistě také nebude dostačující. Bude nutné sáhnout hlouběji do kapsy.

A jak je to s myčkami v ČR?

V ČR je v provozu něco málo přes 700 mycích linek. Okolo 600 jich je součástí čerpacích stanic. Pořízení a provoz mycí linky je poměrně nákladnou záležitostí. Kvůli prodejnosti této služby ale nelze zvyšovat ceny nad únosnou mez. Proto klasické tunelové myčky provozují jen velké a střední čerpací stanice, především ve městech, jako doplňkovou službu.

Stále více se prosazuje technologie mycích boxů, kde si vozidlo umyjete ručně pomocí tlakové pistole s regulací mycího média (teplá-studená voda, šampon, vosk). Tyto boxy většinou nebývají úplně uzavřené a tak hlavně mytí v zimním období (kdy bývají často kvůli možnému zamrznutí i uzavřeny) není příliš komfortní. Nehledě na nutnost „rozumného“ oblečení pro toto mytí svépomocí.

Není to sice příliš časté, ale existují i ruční myčky, kde však mytí provádí obsluha, a to většinou v krytém boxu. Toto je řešení asi nejlepší, pokud je obsluha pečlivá a zkušená, umytí vozu nemá chybu. Například loukotě litých disků kol vám žádná automatická myčka neumyje tak dobře jako kvalitní obsluha v myčce ruční.

Když už si jedu nechat někam umýt auto, jistě s tím chci spojit také minimálně jeho vyluxování, vyklepání koberečků, vyházení odpadků, případně dofouknutí kol. Pokud toto vše nemohu uskutečnit v místě, kde probíhá mytí, většinou už to neudělám vůbec. Proto raději vyberu myčku, která má také zázemí pro všechny tyto přidružené činnosti. To znamená – dostatečnou parkovací plochu, funkční vysavač, oklepávač koberečků a zařízení pro dohuštění pneumatik. Od věci není možnost nákupu kompletního sortimentu autokosmetiky včetně potřeb pro údržbu a provozních náplní. Vstřícný a aktivní přístup obsluhy je též velkým plusem.

Mnoho čerpacích stanic také nabízí různé akce jakými jsou například: „Každé páté mytí zdarma“, nebo „Třikrát natankuj za 500 a máš umytí zdarma“.

S rostoucím počtem vozidel bude do budoucna využití myček jistě stoupat. Především stále tvrdší ekologické předpisy uberou jiná místa pro mytí automobilů. To, že nám, motoristům, budou mycí linky a ruční boxy s obsluhou šetřit čas, budou stále dokonalejší a poskytnou nám nesrovnatelnou míru pohodlí také podstatně zatíží misky vah v jejich prospěch.

A co vy? Jaké máte zkušenosti s mycími linkami? Pochlubte se v diskusi pod článkem.

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 430 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 65 750 km
Cena: 140 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků