Co se na Slovensku prodává? A co naopak leží?

Počet registrovaných osobních a užitkových automobilů u našich bývalých federálních partnerů stoupl. Alespoň to dokládají čísla za březen a duben 2013. Jak konstatuje Svaz automobilového průmyslu Slovenské republiky (ZAP SR), pokles v porovnání se stejným obdobím roku 2012 však pokračuje.
Co se na Slovensku prodává? A co naopak leží?

Proti březnu se počet dubnových registrací zvýšil o 36 osobních aut (celkem 5765 kusů). Před rokem to bylo 5794 aut, meziroční pokles tak představuje zanedbatelných 0,5 procenta.

Od ledna do konce dubna bylo na Slovensku registrováno dohromady 20 266 vozů (pro srovnání – v České republice 60 118 nových aut). Meziročně to představuje snížení o 9,49 procenta.

Nejžádanější značkou byla v lednu až dubnu podle ZAP Škoda. V dubnu měla tržní podíl 21,17 procenta. Na druhém místě se umístil Volkswagen s 9,68 %, následoval třetí Hyundai 7,84 %, čtvrtá Kia (6,99 procenta) a pátý byl Peugeot s 5,81 %.

Zbylou část slovenského Top 10 tvořily Suzuki, Citroën, Renault, Opel a Toyota. Až na 11. místě se umístil Ford.

Mezi užitkovými auty vedl s 25,40 % Fiat, za ním následoval Peugeot (15,78 %), Citroën (15,09 %), Renault (12,04 %) a VW (8,51 %). Na dalších pozicích se umístily Ford, Mercedes-Benz, Iveco, Opel, Toyota, Škoda a Nissan.

Lépe na tom byli dealeři s užitkovými vozy, ti si v porovnání s letošním březnem v dubnu polepšili o 4,72 procenta. Na kusy to znamená 399 aut v dubnu proti 381 vozům v březnu. V porovnání s dubnem 2012 je to snížení o mírných 2,44 procenta. První třetina roku 2013 byla v užitkových autech (1445 vozidel) o 11,5 procenta slabší než první čtyři měsíce roku 2012 (1633 vozů).

Slováci se mohou radovat v případě registrací nových nákladních vozů nad 12 tun. V porovnání s dubnem 2012 přibylo o bezmála 25 procent nových vozidel. Výrazně vede Volvo s 23,77 %, následuje Mercedes-Benz, (22,54 %), DAF (17,21 %), Scania (13,52 %) a Iveco (9,84 %). 

Hůře jsou na tom ovšem slovenští prodejci užitkových vozů v kategorii 3 až 12 tun. Tam se zájem propadl o značných 32,5 procenta.
 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 72 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků