Co se na Slovensku prodává? A co naopak leží?

Počet registrovaných osobních a užitkových automobilů u našich bývalých federálních partnerů stoupl. Alespoň to dokládají čísla za březen a duben 2013. Jak konstatuje Svaz automobilového průmyslu Slovenské republiky (ZAP SR), pokles v porovnání se stejným obdobím roku 2012 však pokračuje.
Co se na Slovensku prodává? A co naopak leží?

Proti březnu se počet dubnových registrací zvýšil o 36 osobních aut (celkem 5765 kusů). Před rokem to bylo 5794 aut, meziroční pokles tak představuje zanedbatelných 0,5 procenta.

Od ledna do konce dubna bylo na Slovensku registrováno dohromady 20 266 vozů (pro srovnání – v České republice 60 118 nových aut). Meziročně to představuje snížení o 9,49 procenta.

Nejžádanější značkou byla v lednu až dubnu podle ZAP Škoda. V dubnu měla tržní podíl 21,17 procenta. Na druhém místě se umístil Volkswagen s 9,68 %, následoval třetí Hyundai 7,84 %, čtvrtá Kia (6,99 procenta) a pátý byl Peugeot s 5,81 %.

Zbylou část slovenského Top 10 tvořily Suzuki, Citroën, Renault, Opel a Toyota. Až na 11. místě se umístil Ford.

Mezi užitkovými auty vedl s 25,40 % Fiat, za ním následoval Peugeot (15,78 %), Citroën (15,09 %), Renault (12,04 %) a VW (8,51 %). Na dalších pozicích se umístily Ford, Mercedes-Benz, Iveco, Opel, Toyota, Škoda a Nissan.

Lépe na tom byli dealeři s užitkovými vozy, ti si v porovnání s letošním březnem v dubnu polepšili o 4,72 procenta. Na kusy to znamená 399 aut v dubnu proti 381 vozům v březnu. V porovnání s dubnem 2012 je to snížení o mírných 2,44 procenta. První třetina roku 2013 byla v užitkových autech (1445 vozidel) o 11,5 procenta slabší než první čtyři měsíce roku 2012 (1633 vozů).

Slováci se mohou radovat v případě registrací nových nákladních vozů nad 12 tun. V porovnání s dubnem 2012 přibylo o bezmála 25 procent nových vozidel. Výrazně vede Volvo s 23,77 %, následuje Mercedes-Benz, (22,54 %), DAF (17,21 %), Scania (13,52 %) a Iveco (9,84 %). 

Hůře jsou na tom ovšem slovenští prodejci užitkových vozů v kategorii 3 až 12 tun. Tam se zájem propadl o značných 32,5 procenta.
 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků