Co se chystá u Alfy a Abarthu?

Jižní vítr má brzy přivát originální SUV Alfa Romeo Kamal, nebo zcela nový roadster od Abarthu. Je zkrátka nač se těšit.

Šéfové koncernu Fiat se nedávno rádi rozpovídali o tom, jak vyvíjeli novou Alfu MiTo. Zároveň se vyjádřili k novinkám, jež se chystají pod značkami Alfa Romeo a Abarth a k některým dosavadním spekulacím. Je jasné, že se nyní vše točí okolo nové Alfy MiTo, jež nahrazuje dosluhující třídveřovou Alfu 147 a zařadí se na spodní hranici současné modelové nabídky pod nový typ 149. Představitelé firmy poprvé potvrdili, že model 149 nebude sdílet podlahovou plošinu s Fiatem Bravou, ale dostane zcela novou platformu. Zároveň uvedli, že připravují malý roadster, který však nebude odvozen od MiTa, ale bude designován zcela svérázně. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Souběžně s finišem prací na typu 149, jenž se představí letos v Paříži, pracují v Alfě na nové vlajkové lodi, jež nastoupí na místo uvolněné ukončením produkce modelu 166. To, jestli nová Alfa 169 skutečně obdrží podvozek Maserati nebo Jaguar se zadním pohonem, manažeři nepotvrdili, ale ani nevyvrátili. Zároveň přišla opět řeč na crossover Alfa Romeo, předznamenaný studií Kamal z roku 2003. Jeho budoucnost se zdá být pravděpodobnou a sériový vůz by se měl pustit do křížku s vozy BMW X6 a Infinity XF. Jisté přitom je, že Alfa rozhodně nebude následovat třeba Porsche a jeho Cayanne. Vše se ale může ještě změnit, protože firemní marketingové oddělení varuje, že italské automobilky jsou známé spíše sportovními a kompaktními vozy než automobily SUV. Proto bude třeba najít pro případný nový vůz zcela originální charakter.

Na rozdíl od Kamalu byli ale manažeři Fiatu a Alfy Romeo v případě budoucnosti modelu 8C Competizione o něco sdílnější. Oznámili, že s tímto typem počítají i v budoucnosti a nyní připravují sérii stovky speciálně odlehčených 8C GTA k příležitosti stoletých narozenin značky. Úvahy o nadcházející technické spřízněnosti budoucí generace 8C s Ferrari California však označili za spekulace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Luca de Meo, vedoucí značek Alfa Romeo a Abarth, uvedl, že u Abarthu vyvíjí malý, lehký roadster, jenž se bude svojí povahou a vzhledem lišit nejen od konkurence, ale také od ostatních značek koncernu Fiat. Zároveň ale dodal, že v následujících několika letech se bude značka soustředit výhradně na své variace Fiatů 500 a Grande Punto.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků