Co přinesl tokijský autosalon?

Co přinesl tokijský autosalon?

V polovině tohoto roku poskytla asociace japonských výrobců automobilů (JAMA) údaje o vývozu svých automobilů do zahraničí. Z nich vyplývá, že za uplynulé období roku klesl vývoz o 8,9 procenta.

Nejvíce japonských automobilů pak směřuje převážně do Severní Ameriky a Evropy, za nima následují ostatní asijské země. Na největším vývozu se samozřejmě podílí automobilky Toyota Motor, Mazda Motor a Nissan Motor. A převážně tyto automobilky se každoročně na tokijském autosalonu starají o zaplnění výstavních ploch. Od 27. října až do 7. listopadu mohou nejen obyvatelé Tokia navštívit jeden z největších autosalonů konaných v Japonsku. Zde se pak setkají převážně s novinkami z domácí provenience. Nejzajímavější z nich se vám zde pokusíme trochu přiblížit.

Automobilka NISSAN se stejně, jako většina ostatních vystavovatelů, zaměřila na všechny kategorie vozů. Mezi určitě ty nejzajímavější patřila novinka v podání nové Primery. Ta si svou premiéru odbyla už v předminulém měsíci na frankfurtském autosalonu, kde vzbudila velkou pozornost. Jedná se totiž o velmi elegantní automobil zajímavých tvarů. Oblé linie a zajímavé křivky karoserie propůjčují tomuto vozu nezaměnitelný design. Nová Primera se bude vyrábět v anglickém závodě firmy v Sunderlandu, a to ve všech karosářských variantách. Z motorů bude potom v nabídce modernizovaný motor o objemu 1,6 litru, doplněný o známý čtyřválec s přímým vstřikováním paliva o objemu 1,8 litru. Celou nabídku bude prozatím uzavírat vznětový turbodiesel s objemem 2,2 litru.

Nissan Primera Nissan X-Trail


Jednou ze zajímavostí je i koncept NISSAN Crossbow 4x4, u něhož automobilka využila svých padesátiletých zkušeností s výrobou offroadů. Jedná se zatím jen o designerský kousek, ale kdo ví... Každopádně už teď je jisté, že by tento vůz měl za volantem přinášet naprostý požitek z jízdy a působit velmi důstojným dojmem.

Mezi studiemi byl na tokijském autosalonu k vidění i malý automobil s názvem TB od Hyundaie. Ten by měl ve výrobě nahradit stávající, nejmenší typ automobilky, Atos. Oproti Atosu by mělo "tébéčko" povyrůst na délku na necelé čtyři metry, přičemž by mělo zachovat zhruba stávající šířku a výšku Atosu (1495mm, 1580mm). Zároveň by se měl prodloužit i rozvor vozu a pomocí delší karoserie skrýt tak značnou výšku. O pohon se zde postará jednak vystavovaný čtyřválec o objemu 1,3 litru, který byl spojen se čtyřstupňovou automatickou převodovkou, ale také v dnešní době populární litrový tříválec. I když je vůz obložen rozměrnými ochranými plasty, oficiální informace mluví o konečné studii podobné té sériové.

Hyundai TB

Velmi reálnou studii představila také automobilka Jeep. Tak jako se nedávno objevil na plátnech kin přepracovaný Dracula, který po několika letech vstal z mrtvých, tak se i dnes představuje znovu zrozený Jeep Willys2. Jeep měl na tokijském autosalonu svou premiéru a nutno říci, že velmi zdařilou. Čtyřválcový motor o objemu 1,6 litru přeplňovaný turbodmychadlem, dává výkon 120 kW a točivý moment vrcholící hodnotou 210 N.m. Pouze 1340 kg "lehkou" karoserii z kompozitního materiálu s hliníkovým rámem dokáže tento motor rozjet až na rychlost 140 km/h a sprint z 0 na 100 km/h zvládne za 10,4 s. Poháněcí síla je přenášena trvale pomocí čtyřstupňové samočinné převodovky na všechna čtyři kola, která měla obří rozměr 21 palců a byla obuta do pneumatik o rozměrech 235/65. Jeep Willys2 měří 3617mm na délku, 1791 mm na šířku, 1778 mm na výšku a to vše při značném rozvoru kol 2413 mm.

Jeep Willys2

Mezi domácími automobilkami měla své polínko v ohni i automobilka Mazda. Ta zde představila nástupce legendární Mazdy 626. Tato novinka nejen, že změnila motory a vzhled, ale změnila i své původní označení. Od nynějška bude totiž označována číslem 6. Jen doufejme, že se změnou image "šestdvašestky" nebude stoupat i pořizovací cena zcela nového vozu. I nadále zůstane však Mazda u tří druhů karoserie, tak jak tomu bylo doposud. Vybírat tak budeme z provedení sedan, hatchback a kombi. V nabídce bude i široká škála motorů. Základ bude tvořit motor o objemu 1,8 litru, na který bude navazovat dvoulitrová verze se 104 kW a vše to završí jednotka o objemu 2,3 litru/122 kW s proměnným časováním ventilů. A samozřejmě, že ani příznivci dieselů nepřijdou zkrátka. Pro ně zde bude Turbodiesel Direco-D 2,0 l, který nabídne rovných 100 kW.

Mazda 6

Na tokijském autosalonu se veřejnosti představila i modernizovaná Honda NSX, která prošla výrazným faceliftem. Právě ten by jí měl prodloužit její, už tak dlouhý život ještě aspoň o dva roky, kdy bychom se mohli dočkat nového modelu. Modernizace se dotkla především interiéru a předních světlometů. Ty jsou zde už projektorového typu a nahradily ty zastaralé výklopné. I zadní svítilny zaznamenaly menší změnu a jsou nyní překryty krycím sklem, které je jinak uspořádáno. Typ R, který byl vystaven na tokijském autosalonu, dával tušit, čím se chce nová Honda NSX pochlubit. Pod typem R (Racing) se totiž skrývá sportovnější provedení automobilů této značky. A tak není divu, že v tomto voze najdeme sportovní volant Momo, skořepinová sportovní sedadla Recaro Aramid a řadu prvků zhotovených převážně z hliníku. Informacím se zatím vyhnuly údaje o motorech, ale i ty původní se nemají za co stydět. 3,0 V6 VTEC se 188 kW a točivým momentem 284 N.m. a 3,2 V6 VTEC s 206 kW a točivým momentem 298 N.m. mluví o všem.

Honda NSX - R (Racing)

Návštěvníci se určitě těšili i na novou Corollu, kterou jim automobilka Toyota naservírovala již v podobě deváté generace. První generace tohoto oblíbeného a údajně nejspolehlivějšího vozu spatřila světlo již v roce 1966 a od té doby si udělala to správné místo na trhu. Toyota tak chce navázat na úspěchy předešlé generace a ukázat zákazníkům i něco víc. Není tedy divu, že nová Corolla nabízí větší rozměry ve všech směrech. K tomu všemu přispěje i nabídka pěti motorů, mezi kterými najdeme i vznětovou verzi s přímým vstřikem paliva systému Common-Rail. Nezbýva tedy nic jiného než držet palce.

Toyota Corolla

Doporučujeme

Články odjinud