Co představí Peugeot na autosalonu v Paříži

Jeden ze tří nejprestižnejších autosalonů, ten pařížský, se koná jednou za dva roky a letos začíná 28. září, potrvá do 13. října. Důležitou výstavou je zejména pro domácí výrobce, takže každý se snaží přinést něco nového. Nejinak je tomu u značky Peugeot.
Co představí Peugeot na autosalonu v Paříži

Mezi 41 vozidly bude zařazeno šest konceptních vozů, z nichž čtyři se představí veřejnosti zcela poprvé. Konceptní modely představují základní hodnoty značky Peugeot: estetiku, dynamiku, zaručenou hodnotu a inovaci. Čtyři zbrusu nové  konceptní novinky budou doprovázeny dvěma vozy Peugeot RC Piqu a Carreau, které při posledním autosalonu v Ženevě vzbudily pozornost jak u části tisku, tak u široké veřejnosti.

Modelová řada 206 s novinkou 206  RC

Úspěch tohoto modelu, vyrobeného k dnešnímu dni ve více než 2 900 000 exemplářích, je nepopiratelný a laťka 800 000 jednotek vyráběných ročně by měla být překročena ještě v roce 2002. Poté co bylo dosud vyrobeno téměř 160 000 vozů kupé kabriolet (206 CC), se představí horká novinka značky, model 206 RC s výkonem 130 kW/180 k a točivým momentem 202 N.m. Kromě širokého aerodynamického zadního spoileru je charakterizován výfukovým potrubím s dvojitým výstupem a 17’’ koly s pneumatikami Pirelli P7000 205/40 R17W.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Zcela nová 307 CC

Kupé-kabriolet 307 CC 307 o délce 4,32 m zachovává rozvor hatchbacku 307 ve prospěch prostornější obyvatelnosti. Stejně jako model 206 je i 307 vybavený pevnou střechou skládanou do zavazadlového prostoru, která se tam automaticky přemístí pomocí vlastního mechanismu. Interiér 307 CC přejímá originální elementy z modelu 307s početným vybavením pro komfort a bezpečnost, palubní telematika je soustředěná na obrazovce formátu 16 : 9 uprostřed palubní desky.

Klepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

„Show-car“ 607 Pescarolo

Jde o kombinaci vozu se šestiválcem montovaným již po dva roky v modelu C60, angažovaném týmem Pescarolo Sport v závodu 24 hodin Le Mans. Zvětšila se tedy vstupní plocha přístupu vzduchu v přední masce, což umožňuje čtyřem stům koní účinněji dýchat. Blatníky jsou o 25 mm rozšířené, světlá výška zmenšená o 25 mm proti klasickému hatchbacku.

Šestsetsedmička v tomto provedení má kola z lehké slitiny o průměru 19’’s  pneumatikami o rozměru 245/45 R19.

 

Nový Peugeot Partner ve světové premiéře

Přední část byla zcela přepracovaná, aby lépe vyhovovala trendům současných užitkových vozidel. Nová kapota, nové světlomety s hladkými skly větších rozměrů, nové přední blatníky obsahující výstupek okolo podběhu kola, zvednutý přední nárazník a nová maska chladiče jsou hlavními rysy.

Palubní deska byla zcela přepracovaná tak, aby se zvětšily úložné prostory, přičemž se počítalo s pozdější implantací telematických funkcí. Navíc obsahuje displej se zabudovanými hodinami nebo s informacemi vztahujícími se k autorádiu, podle vybavení vozidla.

Peugeot RC Pique a Carreau

Vždy totožné ve stylu, jak v interiéru, tak v exteriéru, se tyto dva konceptní vozy odlišují na jedné straně barvou - jeden používá červenou a druhý černou - a na druhé straně použitými motory, oba dva jsou umístěné vzadu napříč, jeden benzinový a druhý naftový.

Vůz RC Pique je vybavený motorem EW1 J4S, zatímco vůz RC Carreau je poháněný motorem HDI FAP použitým u modelů 607 a 406 hatchback a kupé, s výkonem zvýšeným na 123 kW /175 k.

Inovace s H2O a Sésame

Mezi konceptními vozy, vystavovanými značkou Peugeot v Paříži v roce 2002, je i H2O, jako chemický vzorec vody. Název vychází z určení vozu pro hasiče. H2O funguje na principu palivového článku. Je to velmi jednoduché: vodík a kyslík při svém střetu vyvolají elektrochemickou reakci. Při této reakci dochází k přemisťování elektronů, při kterém se souběžně produkuje voda, teplo a především elektřina.

Díky svému originálnímu pohonu nabízí vůz H2O schopnost fungovat v anaerobním prostředí, tj. bez kyslíku. To je velmi ocenitelná vlastnost ve velmi zakouřeném prostředí. V takovém případě je kyslík potřebný k fungování palivového článku odebíraný z palubní zásoby a zároveň zásobuje posádku. Zbytek, spočívající v produkci vody, se zcela využije k hašení ohně.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Sésame: další koncept pro budoucnost

Jednoprostorová karoserie má délku jen 3,70 m, dvoje boční posuvné dveře s elektrickým ovládáním umožňují snadný přístup ke čtyřem místům. Sésame je vybaven bohatě zasklenou plochou s rozměrným předním sklem a se střechou z atermického skla.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků