Co představí Peugeot na autosalonu v Paříži

Jeden ze tří nejprestižnejších autosalonů, ten pařížský, se koná jednou za dva roky a letos začíná 28. září, potrvá do 13. října. Důležitou výstavou je zejména pro domácí výrobce, takže každý se snaží přinést něco nového. Nejinak je tomu u značky Peugeot.
Co představí Peugeot na autosalonu v Paříži

Mezi 41 vozidly bude zařazeno šest konceptních vozů, z nichž čtyři se představí veřejnosti zcela poprvé. Konceptní modely představují základní hodnoty značky Peugeot: estetiku, dynamiku, zaručenou hodnotu a inovaci. Čtyři zbrusu nové  konceptní novinky budou doprovázeny dvěma vozy Peugeot RC Piqu a Carreau, které při posledním autosalonu v Ženevě vzbudily pozornost jak u části tisku, tak u široké veřejnosti.

Modelová řada 206 s novinkou 206  RC

Úspěch tohoto modelu, vyrobeného k dnešnímu dni ve více než 2 900 000 exemplářích, je nepopiratelný a laťka 800 000 jednotek vyráběných ročně by měla být překročena ještě v roce 2002. Poté co bylo dosud vyrobeno téměř 160 000 vozů kupé kabriolet (206 CC), se představí horká novinka značky, model 206 RC s výkonem 130 kW/180 k a točivým momentem 202 N.m. Kromě širokého aerodynamického zadního spoileru je charakterizován výfukovým potrubím s dvojitým výstupem a 17’’ koly s pneumatikami Pirelli P7000 205/40 R17W.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Zcela nová 307 CC

Kupé-kabriolet 307 CC 307 o délce 4,32 m zachovává rozvor hatchbacku 307 ve prospěch prostornější obyvatelnosti. Stejně jako model 206 je i 307 vybavený pevnou střechou skládanou do zavazadlového prostoru, která se tam automaticky přemístí pomocí vlastního mechanismu. Interiér 307 CC přejímá originální elementy z modelu 307s početným vybavením pro komfort a bezpečnost, palubní telematika je soustředěná na obrazovce formátu 16 : 9 uprostřed palubní desky.

Klepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

„Show-car“ 607 Pescarolo

Jde o kombinaci vozu se šestiválcem montovaným již po dva roky v modelu C60, angažovaném týmem Pescarolo Sport v závodu 24 hodin Le Mans. Zvětšila se tedy vstupní plocha přístupu vzduchu v přední masce, což umožňuje čtyřem stům koní účinněji dýchat. Blatníky jsou o 25 mm rozšířené, světlá výška zmenšená o 25 mm proti klasickému hatchbacku.

Šestsetsedmička v tomto provedení má kola z lehké slitiny o průměru 19’’s  pneumatikami o rozměru 245/45 R19.

 

Nový Peugeot Partner ve světové premiéře

Přední část byla zcela přepracovaná, aby lépe vyhovovala trendům současných užitkových vozidel. Nová kapota, nové světlomety s hladkými skly větších rozměrů, nové přední blatníky obsahující výstupek okolo podběhu kola, zvednutý přední nárazník a nová maska chladiče jsou hlavními rysy.

Palubní deska byla zcela přepracovaná tak, aby se zvětšily úložné prostory, přičemž se počítalo s pozdější implantací telematických funkcí. Navíc obsahuje displej se zabudovanými hodinami nebo s informacemi vztahujícími se k autorádiu, podle vybavení vozidla.

Peugeot RC Pique a Carreau

Vždy totožné ve stylu, jak v interiéru, tak v exteriéru, se tyto dva konceptní vozy odlišují na jedné straně barvou - jeden používá červenou a druhý černou - a na druhé straně použitými motory, oba dva jsou umístěné vzadu napříč, jeden benzinový a druhý naftový.

Vůz RC Pique je vybavený motorem EW1 J4S, zatímco vůz RC Carreau je poháněný motorem HDI FAP použitým u modelů 607 a 406 hatchback a kupé, s výkonem zvýšeným na 123 kW /175 k.

Inovace s H2O a Sésame

Mezi konceptními vozy, vystavovanými značkou Peugeot v Paříži v roce 2002, je i H2O, jako chemický vzorec vody. Název vychází z určení vozu pro hasiče. H2O funguje na principu palivového článku. Je to velmi jednoduché: vodík a kyslík při svém střetu vyvolají elektrochemickou reakci. Při této reakci dochází k přemisťování elektronů, při kterém se souběžně produkuje voda, teplo a především elektřina.

Díky svému originálnímu pohonu nabízí vůz H2O schopnost fungovat v anaerobním prostředí, tj. bez kyslíku. To je velmi ocenitelná vlastnost ve velmi zakouřeném prostředí. V takovém případě je kyslík potřebný k fungování palivového článku odebíraný z palubní zásoby a zároveň zásobuje posádku. Zbytek, spočívající v produkci vody, se zcela využije k hašení ohně.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Sésame: další koncept pro budoucnost

Jednoprostorová karoserie má délku jen 3,70 m, dvoje boční posuvné dveře s elektrickým ovládáním umožňují snadný přístup ke čtyřem místům. Sésame je vybaven bohatě zasklenou plochou s rozměrným předním sklem a se střechou z atermického skla.

bazar

Peugeot 3008 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 114 891 km
Cena: 260 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 84 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 158 745 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 155 230 km
Cena: 200 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 166 975 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 156 510 km
Cena: 179 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků