Co představí Fiat na pařížském autosalonu?

Tisková zpráva: Expozice společnosti Fiat na pařížském autosalónu má letos dva hlavní poutače. Prvním je světová premiéra modelu Fiat Stilo SW (Station Wagon). Tři vystavené exponáty, všechny ve verzi Dynamic, svědčí o tom, že tomuto vozu byl věnován opravdu velký prostor. Dva z nich jsou vybaveny vznětovými motory, jeden o obsahu 1,6 litru a výkonu 103 k, druhý, šestnáctiventilový, o obsahu 1,8 litru a výkonu 133 k. Třetí model, verze JTD, je zážehový o obsahu 1,9 litru a maximálním výkonu 115 k.

Vůz má výrazný vnější design, který upoutá na první pohled, celou řadu užitečných prvků již ve standardním provedení a především jeden z největších zavazadlových prostorů ve své třídě o celkovém objemu 510 litrů. Tento prostor lze zvětšit až na závratných 1 480 litrů při sklopení zadních sedadel. Některé výrazné konstrukční prvky Fiatu Stilo SW byly převzaty z pětidveřového modelu, z něhož vychází, jiné jsou zcela nové.

Nový model zdědil kupříkladu palubní desku, pohodlné řízení, mnohoúčelovost či některé bezpečnostní prvky základní verze. Jiné části vozidla, jako například zavazadlový prostor, představují úplně nové konstrukční řešení. Úložný prostor je mnohem lépe přístupný nežli je tomu u běžných kombíků, především díky velmi nízkému prahu a nově uzpůsobenému oknu, které lze otevřít nezávisle na zadních dveřích.

Druhým poutačem je Fiat Ulysee, vozidlo pro všechny, kdo mají zájem o pohodlný, prostorný a všestranný vůz typu MPV (Multi Purpose Vehicle). Fiat Ulysee nabízí velké množství sedadel s možností několika rozdílných uspořádání. Na autosalónu v PařížI jsou k vidění dva modely, CEE 2,2 JTD o výkonu 128 k a šestnáctiventilový CEE 2,0 o výkonu 109 koní, oba v provedení Emotion.

Pařížský autosalón by nebyl úplný bez tří- a pětidveřových verzí Fiatu Stilo. Design prostoru vyhrazeného kompaktním vozidlům střední třídy koresponduje s dynamickou povahou aut samotných. Návštěvníci mají možnost si prohlédnout dva modely, pětidveřový JTD Dynamic o obsahu 1,9 litru a výkonu 85 kW (115 k) a třídveřový Dynamic o výkonu 139 k a obsahu 1,8 litru.

Vedle modelu Stilo se skvěle vyjímá také Fiat Punto, na pařížském autosalónu k vidění ve dvou verzích, pětidveřové Dynamic 1,9 JTD a třídveřové Sporting 1,2 16v.

Tato sekce expozice společnosti Fiat nabízí rovněž tři čistě sportovní vozy, Punto HGT 1,8 a Stilo 2,4 24v, oba třídveřové a v provedení Abarth, a speciál Rally Stilo, automobil určený pro seriál závodů Fiat Stilo Trophy.

Nový Fiat Multipla, nyní nabízen s celou řadou nových doplňků a vybavení už ve standardní verzi, je vystaven v provedení JTD ELX s motorem o výkonu 115 k a obsahu 1,9 litru.

Široká škála automobilů firmy Fiat obsahuje rovněž dva zvláštní modely, Barchetta Naxos a Doblo Malibu, určené pro milovníky neformálních vozů mladistvého vzhledu. Oba se představují po boku populárního modelu Seicento Sporting.

Posledním exponátem na pařížském autosalónu je třídveřová verze Fiatu Stilo o obsahu 1,6 litru vybavená speciálním zařízením pro invalidní řidiče. Vozidlo tvoří součást programu Autonomy, který Fiat zahájil v roce 1995, a jehož hlavním účelem je vyrábět vozidla, která mohou využívat i řidiči se sníženými pohybovými schopnostmi.

Ve speciální sekci lze rovněž spařit lehká užitková vozidla vyráběná společností Fiat. Jedná se o jednu z nejširších nabídek těchto vozidel na trhu (od miniaturní dodávky Panda Van až po rozměrný Fiat Ducato Maxi), a to jak z hlediska jednotlivých modelů, tak z hlediska rozmanitosti jejich provedení.

Novinkou letošního ročníku je také využití multimediálních prostředků. Společnosti nabízí ve své expozici několik počítačových stanic, pomocí kterých lze navštívit internetové stránky buy@fiat  či fiat.com. Na těchto stránkách si lze prohlédnout celý sortiment společnosti a využít zcela nového přístupu k motorismu.

Návštěvníci autosalónu mají rovněž možnosti zakoupit širokou škálu originálních doplňků společnosti Fiat.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 30 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků