16
Fotogalerie

Co nás ve Frankfurtu zaujalo a proč?

Kapitoly článku:


Cadillac Elmiraj, Mercedes-Benz S Coupé

V kontextu všech těch elektrických novinek a hybridů člověka velmi potěší, když potká něco ve stylu Cadillacu Elmiraj. Sice není vůbec jisté, že něco takového zamíří do výroby, ale každopádně je potěšující, že některé automobilky přeci jen vidí budoucnost v trochu jiném světle a hlavně s klasickým motorem pod kapotou. Elmiraj jsme si už představili, kdo by nevěděl, o čem je řeč, tak jde o obří kupé s délkou 5,2 m, koncepcí 2+2 a především s dvakrát přeplňovaným osmiválcem o objemu 4,5 litru pod kapotou. Cadillac uvádí výkon 500 koní, točivý moment 678 Nm. Co raději nikdo nezmiňuje, to je spotřeba paliva. Kupodivu.

V podobném duchu jako Elmiraj se neslo další monstrózní kupé, které je ale určitě podstatně blíže sériové výrobě. Pětimetrový dvoudveřový automobil z dílny Mercedes-Benz vypadá při setkání tváří v tvář neskutečně dobře a od pohledu je mimochodem jasné, že to na rozdíl od Cadillacu není žádná studie s pochybnou budoucností. Pohon má na starost taktéž přeplňovaným osmiválec, tentokrát s objemem 4,6 l a výkonem 455 koní. Mercedes obecně umí ukázat na emisní limity dlouhý nos, když ve své produkci drží věci typu G 63 AMG, G 65 AMG nebo když předvede jejich šestikolovou alternativu.

fr_cadillac_merc.jpgfr_cadillac_merc2.jpg 
Budoucnost z opačného úhlu pohledu. Více než pět metrů dlouhá kupé s dvakrát přeplňovaným osmiválcem pod kapotou. Cadillac je pořád spíše studie, kupé odvozené od nové třídy S má k sériové výrobě podstatně blíže.

Nanuk, když nevíte coby

Vždycky jsem si myslel, že největším hledačem více či méně smysluplných mezer na trhu je automobilka BMW. Nakonec ta přišla s konceptem SUV kombinujícím vysoký podvozek a karoserii kupé, ta přišla s křížencem kombi, kupé, SUV, pětky, sedmičky, jinak řečeno s modelem 5 GT, který dostal svého o dvě čísla menšího sourozence a chystá se i jedničkové GT, kdy už člověk pomalu přestává tušit, o kterou kategorii se vlastně jedná.

Jenže značka Audi si připravila pro všechny své příznivce a fanoušky překvapení, které se jmenuje Nanuk. Určitě si dokážete představit tu situaci, kdy je na tiskové konferenci zcela vážně prohlašováno něco ve stylu "a nyní si pro vás Audi připravilo velké překvapení, přivítejte nanuk...". Nebudu se přetvařovat, v tu chvíli se člověk prostě musí smát, tím spíš, když celé jméno zní nanuk quattro, což tomu ještě více dodává na nesmyslnosti.

fr_nanuk.jpgfr_nanuk2.jpg 
Nanuk je vlastně taková R8 do "terénu". Kombinace supersportu a SUV už je takové hodně velké hledání hodně malých mezer na trhu, ale jako nástroj pro upoutání pozornosti posloužil nanuk na výbornou.

Ovšem Nanuk byl neustále v obležení novinářů a těšil se velkému zájmu, až se nakonec začaly objevovat zprávy, že se tento s prominutím nesmysl bude vyrábět. Jestli jste si mysleli, že kombinace SUV a kupé je maximum, co automobilky dokážou vymyslet, pak jste se mýlili. Nanuk je kombinací supersportu a "off-roadu". Kdo potřebuje jezdit s R8 do terénu, to mi trochu zůstává záhadou, ale tak u Audi asi znají odpověď. Jsem velice zvědav, co přijde příště. Kombi s karoserií kabriolet? Terénní auto do města s trojicí náprav? Jak je vidět, nic není nemožné, hlavně když si to někdo koupí.

Mimochodem Nanuk byl k vidění už v Ženevě, ovšem na stánku Giugiaro, kde se ukázal také s otevřenou karoserií. Jo to tenkrát, když to ještě nebylo Audi, to jste si mohli auto vyfotit ze všech stran, sednout si do něj, prohlížet dle libosti. Zájem byl tak desetinový.

nanuk_giu2.JPGnanuk_giu.jpg 
Nanuk v Ženevě a ve Frankfurtu. Jako Giugiaro se zdaleka netěšil takové pozornosti, jako když dostal znak Audi.

Doporučujeme

Články odjinud