Co nás na silnicích nejvíc štve a co je opravdu nebezpečné

68 komentářů

Ajvn
5. srpna • 15:06

Koukám velké téma pomalí vs. rychlejší řidiči. A přitom by stačilo tak málo. Upozadit své ego a přijmout fakt, že ti druzí mají potřebu/chuť/nutnost jet jinou rychlostí a pokud mohu takovému řidiči umožnit např. předjetí, tak takovou činnost nesabotuju. Opačně jsem-li rychlejší, zkousnout fakt, že mohu dojet někoho pomalejšího. Je to ale především o oboustranné ohleduplnosti a nedělat si naschvály. Já si dovolím tvrdit, že oba tábory, předjíždějící i předjížděné umí za volantem potěšit, pokud Vám ten druhý blikne poděkování, stejně jako že potkáte člověka, kterému rádi ten dík zablikáte Vy sám. Někdy stačí opravdu málo. Řeč "těla", dát tomu za sebou svým pohybem na vědomí "Vím o Tobě, jak to půjde, udělám Ti prostor." Rychlík pak není nervní, ví, že se dočká. Netvrdím, že je to nezbytné, ale zamyšlení to hodné je .. v Norsku je zcela běžné, že Vám předjížděný sám od sebe zpomalí, abyste ho mohli předjet co nejsnáze a nejrychleji. Je to dáno samozřejmě neustálou členitostí, takže jde o prevenci před krizovkama.
P.S. To, co zde píši, povětšinou zažívám v roli předjížděného, který ale nebývá brzdou provozu, tzn. nejsem rychlík, co by zde loboval za rychlejší jízdu. ;-)

Mirek
3. srpna • 15:04

Mne štvou řidiči dopravních společností jako DPD atd. Jezdí jako prasata a porušují snad všechny dopravní předpisy, když se jim zdá, že to zrychlí jejích přesun.

DarkNight
3. srpna • 8:08

Co mě opravdu na silnicích štve je nedodržování bezpečné vzdálenosti při maximální povolené rychlosti. Týpek si myslí, že při předjíždění na dálnici mu někam uhnete, když jedete 130 a předjíždíte vozidla, kteří jedou 80 - 120, tak se na vás tupě nalepí a kdyby se něco stalo, tak je ve vašem kufru.Taky zbytečné předjíždění v nepřehledných úsecích. Týpek vás předjede a pak se lekne auta v protisměru, tak to před vás narve.. on brzdí, vy brzdíte za vámi brzdí.. no a po dvou minutách odbočí.. :X na pěst.

anon
2. srpna • 9:10

hlavním problémem na silnicích je vytrácející se tolerance. Nevadí mi lidé, kteří spěchají - asi si neumějí zorganizovat čas. Ale vadí mi lidé co mi visí na nárazníku se zapnutým blinkrem, když předjíždím kolonu náklaďáků a jejich představa je, že uhnu do malé mezery mezi nimi a dupnu na brzdy jenom kvůli tomu, že oni nevyjeli o 10 minut dřív. Nevadí mi lidé co jedou pomalu - asi pro to mají důvod , ale vadí mi lidé co jedou 70km/h udělají kolonu a v úseku, kde je možné předjíždět už jedou přes 100km/h.

JirkaK
2. srpna • 17:55

To už jsem zažil vyšší level. Přede mnou jede tříhnková Fábie, ještě před ní Peugeot 406, naftová zdechlina evidentně se pohybující vpřed z posledních sil. Rychlost mezi 70 - 75 km/h. Když přijde kopec a stoupací pruh, peugeot se uklidí vpravo a statečně drží 70, mladoboleslavský zahradní traktůrek se nacpe vlevo a skoro celý stoupací pruh jede přesně vedle peugeota, tak aby nikdo nepředjel. Půl kilometru je pryč, cedule navádějící k návratu vpravo, ale není kam protože vzadu jsou dvě kolony naštosovaných aut a nasraných řidičů. Tak jsem tu houkačku holt chvíli podržel, no. Ve fábii vidím cosi jako máchání rukou nad volantem, ale nakonec jsem se aspoň protáhnul přes zebru na konci pruhu. Někdy to holt prostě po dobrým nejde....

st
5. srpna • 12:04

Taky dost dobře nechápu proč na dálnicích se někteří bojí jezdit v pravém pruhu... asi je to ostuda jezdit v pruhu určeném pro kamiony. Mě osobně nevadí tam jezdit, když nespěchám, proč bych neuhnul těm co spěchají.... Nic mě to nestojí a já je aspoň nezdržuji.

zastava
2. srpna • 8:33

Za prvé, takový článek je potřeba minimálně jednou za čas, dík autorovi.Za druhé, hodně se tady namluvilo o chování řidičů - ok, spousta z nich jsou svému okolí fakt nebezpeční, hlavně typ "agresivní kokot", ale těch na severu Moravy není nějak extrémně moc, ti mají větší koncentraci spíš v Praze. Ale rozhodně i typ "louda", který se starou dieselovou dvěstěšestkou zásadně jezdí o 20 km/h pod limitem a nejvíc si to vychutnává tam, kde je plná čára. Naprostý souhlas, že za tohle by se měly taky sázet mastné pokuty, to je chování stejně nebezpečné jako přehnaná rychlost.Málo se ale namluvilo o chování úředníků a policajtů a to je podle mě taky faktor jako hrom. Za prvé se cesty staví tak, aby byly co nejdražší, a ne nejbezpečnější, neboli čím víc zatáček, tím líp. Za to by se mělo rovnou zavírat. A za druhé způsob, jakým policie, popřípadě městské úřady, určují rychlostní limity, mnohdy hraničí s regulérní imbecilitou. Policajti se obzvlášť vyžívají v tom, že zabodnou padesátku na nějaký bezproblémový, přehledný, rovný úsek, schovají se za buk, a pak to dávají sežrat těm zlým, zločinným, krvelačným řidičům, co při jízdě používají více vlastní rozum a méně zdeúřední c.k. regule.

JirkaK
1. srpna • 21:29

Když se člověk zamyslí nad tím, proč je u nás takový binec a proč se jezdí o dost líp třeba v Německu? Protože v Německu je povolená rychlost mimo obec 100 km/h a každý tou stovkou plus minus jede. Od evidentně dobře situovaných majitelů nadupaných sporťáků, přes dodávkáře po důchodce.
U nás v podstatě devadesát nejede nikdo. Národ se rozdělil na dva tábory - jedni jedou pomalu a opatrně s přesvědčením, že všichni kdo jedou víc než 70 jsou magoři, druzí na limity absolutně kašlou s přesvědčením že všichni kdo jedou pod 120 jsou magoři. Pokud náhodou se rozhodnete jet podle předpisů, řekněme 100 tacho, jste pro všechny magor nad magora. Když jsem dělal kdysi autoškolu, bylo nám řečeno že mimo obec se jezdí 90. Kdo pojede víc, samozřejmě vyletí. A kdo pojede pod 90 když k tomu není žádný důvod, prostě jen proto že se bojí jet víc, znamená to že není schopen zvládnout běžný provoz a vyletí taky. Největší problém je v tom, že oba tábory se snaží ostatní často "vychovávat" k obrazu svému. Pokud se spěchálci přestanou lepit na zadek autu před sebou i v situaci kdy nemají absolutně šanci předjet, nebudou předjíždět jak sebevrazi a loudalové a kochači zase uhnou třeba na autobusovou zastávku a pustí občas kolonu za sebou, bude na silnicích líp.

Fantomas
1. srpna • 16:26

Jak to tak pročítám, tak docházím k názoru, že:
- je nás moc
- neumíme být tolerantní
- ani chápaví
- a rozhodně nehodláme být jakkoliv slušní a vstřícní, to nás totiž nesmírně ponižuje a to nesmíme dopustit.
Škoda, takhle to nikdy lepší nebude. Spíš stále horší.

k22
1. srpna • 20:53

Protože společnost vyznává takovou zvláštní mantru individualismu a "svobody". Já mám PRÁVA a ti ostatní mají povinosti...:-/

Experience
1. srpna • 14:25

Opravu nebezpečné je místy dopravní značení v kombinaci s neschopností některých řidičů odhadnout šířku svého auta a rozpoznat jízdní pruhy. V místě, kde se jeden pruh zužuje a oba pruhy mění trochu směr (např. pravý do odstavného), některá auta jedou dál rovně, přejedou středovou plnou čáru a jedou chvilku v obou pruzích místo toho, aby vybočila a jela tom svém původním pravém. Když vedle nich jede v levém pruhu jiné auto, tak ho tím ohrožují. Pak si to občas uvědomí, a vrátí se do pravého. Anebo ti co jedou v levém, tak se bojí najet blíž k těm sloupkům nalevo od auta. Takže jedou částečně v pravém pruhu - zřejmě nemají správný odhad ohledně šířky pruhu a svého auta. Sice slibovali jakási nová svodidla mezi pruhy, ale nikde tam zatím nejsou. :-/Třeba teď při rekonstrukci na D1 jsou ve směru z Prahy u Měřína (134km) postupně převedeny oba pruhy do protisměru. Je tam v obou pruzích zpomalení až na 60 a nejdříve přejezd pro levý pruh a o kus dál přejezd pro pravý pruh. Jenže svislé značky se světelnou signalizací v levém jsou asi postavené špatně právě těsně před převedením toho pravého pruhu do protisměru. Takže ti, co jedou v levém v místě, kde přejíždí i pravý pruh do protisměru, mají občas pravá kola napravo od středové plné čáry a přesahují tak částí auta do převedeného pravého pruhu. Nejspíš je to svislé a vodorovné značení nenavede tak, aby tu plnou čáru neměli uprostřed pod autem, jeli jen ve svém zúženém levém pruhu a nezasahovali do pravého?

hlídač
1. srpna • 12:07

opět článek o ničem, měl spíše pracovat jako nějaká výzva

Jiří  Duchoň
1. srpna • 21:24 • redaktor AutoRevue.cz

Dobrý den, pokud můj článek "zapracoval jako nějaká výzva", pak přesně splnil to, co jsem při jeho psaní chtěl. Když už se v médiích mluví o bezpečnosti provozu, pak je to prakticky vždy jen v souvislosti s nejnověji zveřejněnými statistikami nehodovosti. Vítám každý podnět, který co nejvíce řidičů přivede alespoň ke krátkému zamyšlení nad tím, jak se na silnicích chováme. Může se nám všem jezdit lépe, pohodlněji, bezpečněji, a není to přitom nijak složité a nikdo z nás tím strádat nemusí.Takže pokud je podle vás "zapracovat jako nějaká výzva" znamením "článku o ničem", pak jsem rád, že jsem takový článek napsal.

Karel Semelka
3. března • 12:58

Dobrý den pane Duchoni, gratuluji k Vašemu uspokojení ze své vlastní práce. Tato problematika stojí každoročně spoustu lidských životu, tedy záslužná práce. Odezva je rovněž uspokojivá. Jenom by asi nejenom mě zajímalo, jakou odezvu a zdali vůbec jste zaznamenal z míst a instituci, která by chronicky se opakující nebezpečné nešvary mohly řešit a dlouhodobě neřeší. Pokud žádnou, pak je to smutný normál a nic si z toho nedělejte /tolik jim zase nepřidali/. Nám ostatním alespoň diskuse poodhalila nitro všech těch čepičkářů a rádoby závodníků, nad kterými denně kroutíme hlavou.
Krásná práce.

JD
1. srpna • 11:22

Mně tedy doopravdy vadí jen moje chyby a chyby ostatních vnímám jako možnost k upřímné sebechvále, že já jsem to zvládl. Také doufám, že až dojde na mne, tak mi to někdo s úsměvem vrátí. Z diskuse si kladu otázku, proč je špatně, když někdo jede podle výrobcem dodaného a certifikovaného tachometru řekněme -3 km/h pod maximální povolenou rychlostí. Protože je tady mnoho dopravních expertů oživím jednoduchý test: Při jaké rychlosti je za dodržení bezpečnosti propustnost silnice největší a) 150 km/h, b) 90 km/h, c) 50 km/h.

Vana666
1. srpna • 11:35

JD: a tady snad někdo píše že je špatné jet na hranici limitů ?A co se týká vztahu rychlosti a propustnosti, ten má význam až když se provoz nahustí do jedné souvislé kolony. Jinak je samozřejmě pro každého důležitějším parametrem doba jízdy do cíle, a ta bude při těch 150 kmh pochopitelně nejkratší.

JD
1. srpna • 19:25

Odpověď na vaši otázku. st | 01. 08. 2013 09:18 | [95.173.217.xxx]
Odpověď na moji otázku je podle Cimrmana úkrok stranou :-). Někdy to umožňuje přijít na nové věci, ale tady mně to tak nepřipadá. Takže doplněk. Myslíte si, že souvislá kolona vypadá při různých rychlostech stejně?

Vana666
1. srpna • 20:05

JD: určitě nevypadá, ale přece když se vytvoří kolona, je už všechno špatně. V koloně si nikdo nemůže určovat rychlost jízdy podle sebe ale řídí autem vpředu (pokud se nenajde ještě větší brzdič:-) ) takže diskuze o tom jaká rychlost je pro kolonu nejvýhodnější jsou stejně bezpředmětné. Lepší je ptát se proč kolony vůbec vznikají - a mám pocit že pár zdejších diskutujících se na nich radostně podílí taky

JD
2. srpna • 21:29

Nevím proč je všechno špatně, když se jede v koloně. Nebylo by lepší se naučit v kolonách jezdit. Přece kolona jedoucí reálně po normálních silnicích cca 85 km/h není zase nic tak špatného. Kdybych tam jel sám tak bych stejně do cíle dojel maximálně cca o 7% dřív a s větší spotřebou. Je sice možno nasadit bodovanou jízdu, ale o to je jiná kapitola. Já vím, že to není taková zábava, že se z řízení auta stane řízení vlaku, ale upřímně, řízení mne baví, ale kvůli tomu nejezdím autem. Zdá se mi, že toto dobře chápou v Rakousku, Švýcarsku i Německu. Když se chci vydovádět, tak si mohu vzít kolo a jet do hor (samozřejmě na tom kole). Jinak tam kde je problém s předjížděním, a to je na jednoproudových silnicích velmi často, je od určitého počtu aut kolona docela logická a je špatné proti tomu bojovat intenzivnějším předjížděním. Myslím, že v Rakousku byla taková kampaň, která směřovala k tomu, aby se každý zamyslel, jestli opravdu právě teď je to předjetí bezpečné a nutné. Na našich silnicích je docela početná skupina řidičů, kteří předjíždí z psychických důvodů. A kdo se rozčiluje nad brzdičem, ať si představí přepravu nadměrného nákladu a bude se usmívat, že to může být ještě horší. Kdo se rozčiluje nad starými lidmi za volantem, může se zůčastnit soutěže o Darwinovu cenu a problém jednoho starého vyřešit.

Filip
1. srpna • 11:21

je fajn psát bez registrace:) Co je na silnicích nebezpečné? No přeci samotná silnice! Vidím po Liberci (myslím, že jinde to bude stejný) když dělaj novej povrch (rychle, rychle) jsou uzavírky a nervy pracujou u každyho řidiče... Poté co je silnice udělaná tak do pul roku se propadnou kanály popř do roka až dvou popraskaj a nakonec přijdou znova opravy uzavírky a nervy... Stará silnice na prahu se neopravovala už dvacet let teda co si pamatuju :-D. zda se nekdo loudá ..no taky nejezdím po tankodromu rychle .. ale je fakt že na rovných, přehledných cestách když nekdo jede předpisově tak to kvetu :D. Co se týče lidí tak nejhorší jsou ti, co si myslej, že jsou něco extra - já mám vytuněnou feldu já nemusím ... já mám nový velký auto já neuhnu a ostatní se poserte...

Johny Dinner
1. srpna • 10:38

Po přečtení diskuze trochu nabývám dojmu, že jsou největší problém pomalí řidiči, kteří "zdržují" dopravu. Opravdu? Tak například já se snažím jezdit předpisově, což tedy logicky nelze považovat za zdržování dopravy, protože ty čísla na cedulích jsou !MAXIMÁLNÍ POVOLENÁ RYCHLOST! přátelé, a stejně mám věčně na zadku nalepené auta co mě při první příležitosti předjíždí a ještě se na mě stihnou při tom podívat co to je za idiota, který jede v devadesátce opravdu devadesát (pro ty rýpavé... myslím opravdu devadesát, ne tachometrových devadesát). Tohle mě na našich silnicích štve asi nejvíc.

Antiautomat
1. srpna • 10:19

Moj rebricek veci, ktore ma naseru a bez obalu:
a/ pouzivanie smeroviek (neviete kam ma kkt namierene a co v jeho kktnom mozgu prave je a co kkt prave chce)
b/ pouzivanie dennych svetiel vecer a v noci (kkt je zozadu je tym padom bez svetiel)
c/ dialkove, ci uz protismer alebo spatak - tuto zver treba pri kazdej prileziosti dat kktovi RTG vlastnymi dialkovymi
d/ trvale nasadene tazne a cuvanie do ostatnych aut (kktovi mu to odmontovat a j.bnut do okna, pripadne do hlavy - co keby policia zacala kontrolovat toto?)
e/ vytrubovanie a vyblikavanie (niekedy kktovi necvakne ze vodic pred nim nieco hlada a musi ist pomalsie aby stihol odbocit a nemusel brzdit a ohrozovat toho kkta ktory sa mu lepi na zadok)
f/ bezhlave lepenie sa na zadok (spustit nohu z plynu a dat mu hmlovku kktovi)
g/ kkt sa zenie v lavom prude, pred vami to zarazi, lebo potrebuje odbocit z dialnice na exit, pumpu alebo cokolvek ine, na co si jeho kktny mozog spomenie
h/ zdrzovanie, kkt ide v lavom prude kilometre vedla druheho auta (ina vec je samozrejme ked ocividne nieco hlada)
i/ jazdenie 'po pamati', casty to zjav v meste. Znamena, ze kkt rano vstane, v jeho prvej signalnej sustave (druhu nema) ma pavlovov reflex kade a kde musi ist a akonahle sa nieco stane, zmeni apod, kkt je zrazu prekvapeny ked to hodi cez budu pretoze za volantom chrapal.
j/ cyklisti, najlepsie dvaja vedla seba (uz som videl aj troch), mozete na nich kktov trubit ale im nedojde ze toto na cestu nepatri
k/ neprimerane rychla jazda po parkoviskach, najlepsie s vyfukom typu 'hukotu po kkt', kktovi nedochadza ze spoza smetiaku, resp.zaparkovanej rady aut moze vyjst decko, navyse o svojej kktnosti hlukom presviedca kilometrovy okruh ludi

Tom
1. srpna • 10:13

1.Nepoužívání blinkrů (třeba pří výjezdu z kruháče) obecně....
2.Nepochopení "zipu" .... jak ti co nepouštějí a jedou nalepení na zadku auta před sebou, tak ti co se najednou snaží zařadit zbytečně brzy a tím udělají špunt. O vychovávačích raději ani nepíšu.
3.Nepoužívání pravého pruhu na tříproudovce, nebo stoupacího (pro tir, bus...)
4.Vzájemné předjíždění kamiónu při malé rozdílné rychlosti a nejlépe v kopci.
5.Parkující ignoranti (kdekoliv jakkoliv), ostatní počkají nebo se nějak vyhnou ne...
ukázkový příklad, maminky vozící děti do školy (jednu mám u práce)... prostě to tam nějak nechají jdou dítko vyprovodit a nezájem.

Like a Boss
1. srpna • 9:54

Tož já si to valim jak velkej kápoB-] svetla nesviti , hlavne neblikat a poradne na to slapat jo a taky vyuzit ty keramicky brzdy ne? Kdyz na to mas tak to ukaz srabe!

st
1. srpna • 9:15

Osobně mi nejvíce vadí bezohlednost mnoha řidičů a jejich neschopnost používat mozek. Nechápu, když už někdo jede pod limit a vidí, že za ním je hezká kolona, proč takový člověk se nesnaží jet co nejvíce vpravo jak to vyhláška vyžaduje a schválně jede uprostřed.
Bohužel spousta lidí si myslí, že čím pojedou pomaleji, tím pojedou bezpečněji...

Atomas
1. srpna • 9:10

Víte, co mne dokáže vytočit? Když jsou na světelné křižovatce dva pruhy. Pravý se směrem rovně (většinou s kolonou) a levý s možností odbočit doleva a nebo jet rovně. Když vidím, že tam stojí auto, které nebliká, tak se za něj zařadím v domnění, že odjezd z křižovatky bude plynulejší. A tady bych nejraději vraždil ty pitomce, kteří dají blinkr až tehdy, když se začnou rozjíždět na zelenou...

josephko
1. srpna • 9:01

Najčastejšie ma vytočí taká "drobnosť" - zvyčajne v meste. Je hustá premáva a vychádzam z vedľajšej na hlavnú. Sprava je voľno, zľava vidím prichádzať vozidlo. Tak mu dávam prednosť. Pár metrov pred odbočkou šofér vyhodí smerovku a začne odbočovať na "moju" vedľajšiu cestu. Medzitým už samozrejme sprava prichádza ďalšie vozidlo a ja stojím a stojím.
A potom vodiči z Bratislavy - majú na háku vôbec dávať nejaké smerovky - hlavne na diaľnici.
Mám dojem, že veľká časť vodičov doteraz nepochopila účel smeroviek. Že nie sú pre srandu králikov, ale že ostatným vodičom dávajú informácie o plánoch vodiča, ktorý smerovku dáva.

pavel
1. srpna • 8:55

Pomineme nějaké absurdity typu alkohol a totální blbec, tak za největšího viníka považuji „nedostatek senzitivity“. Lidé se na jízdu nesoustředí, nemyslí u ní. Mají ji za nutné zlo a samozřejmost a už se vidí v cíli cesty a ono to nějak, ostatně jako vždy dopadne. Špatně, právě cesta má být cíl. Právě na ní se rozhodne zda dojedu, v kolik a jak. Já měl autoškolu bohužel velice formální, hodně předpisů doopravdy dodnes neznám. Ke zkoušce jsem šel jen s citem, ono se jezdí prostě takhle, a kupodivu to vyšlo na plný počet. Jezdím (skoro denně) víc jak 10 let a nevzpomínám si, kdy jsem zavinil nějakou prekérní situaci. Naučila mě praxe, kterou jsem postavil na základě toho, co jsem jako teenager ze sedadla spolujezdce za ta léta vypozoroval. Že je nějaké pravidlo pravé ruky, jsem zjistil až po cca 5 letech řízení. Jsem měl jen vypozorované, že "spolujezdkyni je třeba pohladit přes nožky" tedy ten pohyb rukou, tedy ti co jsou v pravém okýnku tak jako že jedou. Vždycky to tak bylo, tak jsem přijal jako hotovku a dobré. Šups, a ono je to nejzákladnejší pravidlo. Prostě se jezdí tak a tak, na to a to je třeba dávat pozor. V těch a těch situacích může překvapit to a to. Proč a na základě čeho? Nevím netuším, prostě selským rozumem. Někdo kdo striktně dodržuje předpisy a má svou pravdu, nad jeho úsudek není a ostatním to dá najevo působí daleko více škody. Silnice jsou dnes auty doslova zaplněny, pokud spolu řidiči nekomunikují (nejsou vzájemně senzitivní) je problém. Značky a paragrafy to usměrní, ale nezachrání. Spousta věcí paragrafy popsat nejde. Autoškola, což mají mnozí jako dogma naučí jen základy. Pokud vidím nákladní auto, rozumím, že potřebuje více životního prostoru. V zatáčce si nadjet, nabrzdit toho moc nenabrzdí tak mu před předek prostě nelezu. Jsem menší, rád mu to umožním. Že to nemám v předpisech? No a co jako. Potřebuju do jiného jízdního pruhu, dám si blinkr, kola na čáru. V zrcátku sleduju účastníky daného pruhu, oni můj úmysl pochopí, hned poznám kdo mě pouští tak tam ihned vlezu, aniž bych musel zastavit a tím oba zdržet. Naopak když mě někdo pustit nechce, tak mu tam nelezu, ať si projede, je to přece jeho pruh. Jako lidé se domluvíme, chápeme své úmysly a vzájemně si více či méně vyjdeme vstříc. Na křižovatce také nejedu s klapkama na očích, vždyť jsem na hlavní. Koukám, zda všichni chápou, že se domnívám, že na hlavní jsem. Podle toho přizpůsobím průjezd. Je tedy krajně nepravděpodobné, že dojde ke střetu, protože o sobě víme, víme co ten druhý chce udělat. Co s tím když už je rozbité auto, že jsem měl kosočtverec (hlavní). Tak to akrát nezaplatím, ale auto už bude rozbité stejně. Stejně jako je na okresce štrúdl, tak když spěchám, tak ho nepředjíždím hlava nehlava, ale počítám s tím, že dobrovolně tam asi nestojí, může někdo odbočovat doleva. A šups, taky že jo. Prostě koukám a dávám pozor. Zda jel někdo na 50 třeba 70, neznamená že je pirát. 50 je obecný pojem. Ono by stačilo obligátní a mé oblíbené, přizpůsobit rychlost stavu a povaze situace. Kdyby byli všichni zodpovědní, tak by jsme si vystačili s touto formulací. Bohužel už vidím úsměv Trpišovského, co není zakázáno je povoleno, pro mě je 200 mezi domy „přiměřeně“. Proto byly určeny nějaké limity, jako vodítka. Někde ve dvoře, kde je hodně chodců, když je kluzko, není vidět za rohy atd to může být 50 víc než příliš. Někde nad ránem na konci města když jsou 2 pruhy tam a 2 zpátky a okolo jen kopřivy, tak je to skoro jedno. Nadávání na „zdržovače“ moc nechápu. Každý jede na tolik, na kolik má. Třeba ho bolí břicho, něco píská pod kapotou tak potřebuje dojet. Nebo prostě nechce se spoceným čelam škubat volantem na všechny strany a přišlapávat co chvíli do podlahy. Dokud jede „zdržovač“ po kraji, svým stabilním tempem, jeho reakce a úmysly jsou zřejmé, tak problém až tak nevidím. Třeba je pro něj řízení španělská vesnice, Vám ve škole šly taky úplně všechny předměty? Sice mrzuté, ale buďme tolerantní. Horší je, když někdo jede co to dá, před nenápadnou odbočkou skočí na brzdy a strhne to do ní, nějaké plynule snížit rychlost a dát si blinkr ho nenapadne ani ve snu, to považuji za horší.

k22
1. srpna • 9:15

" Že je nějaké pravidlo pravé ruky, jsem zjistil až po cca 5 letech řízen"
Hlavně nejezdit pomalu :-D

qwertyuiop
1. srpna • 7:18

Hlavni pricinou nehod je spech a stres, kdyby se jezdilo tzv. na pohodu, tak by bylo nehod urcite mene. Nejvetsim nebezpecim jsou vystresovani spechaci ve firemnich autech.

trent
1. srpna • 8:11

Co je jízda na pohodu? Já to třeba vidím u svého otce. Čím je starší, tím jezdí pomaleji. A je opravdu v pohodě. A za námi se pak na pohodu dělají kolony. Jako ti spousta "chlapáku" bude říkat, jak prohání svoje dízly dvoustovkou po dálnici. Taky na pohodu. Co je tedy pohoda, a co ne?

Vana666
1. srpna • 8:54

trent: myslím že zákonné limity rychlosti jsou nastavené natolik nízko, že jízdu při jejich těsném dodržování by měl s rezervou zvládat každý. Pokud ne, stává se dotyčný brzdou provozu a potenciálním nebezpečím pro ostatní účastníky a měl by sám zvážit jestli toho raději zavčas nenechat

fri
1. srpna • 8:30

Na prázdné silnici ať si každý jede jak chce, ale je li součástí provozu, a přesto si jede po svém protože se mu prostě tak jede dobře, je to prostě omezování a bezohlednost vůči ostatním. Nechci vašemu panu otci upírat jeho práva, ale řízení automobilu na veřejných komunikacích není právo dané ústavou, na které má právo každý. Pokud nestačí provozu, nemá za to sedat. Stejně jako když nemám na to abych si nesačím na ovládání jeřábu, tak to prostě nedělám - jsem nebzečný ostatním...
S úctou a přáním zdraví Vašemu otci.

Dan
1. srpna • 8:05

Nevím, kolik km máte najeto a jak často jezdíte. Ale rozhodně se mýlíte.
Velký problém jsou pomalu jedoucí "kochmeni". Spousta silnic, zejména díky kamiónům a chybějící koncepci silniční dopravy, nezvládá hustoutu provozu resp. na tuto hustotu není a nebyla stavěna. O trapnosti radarů nemluvě.
Co se týká těch "kochmenů":
- jedou pomalu/zdržují
- než odbočí dlouhou dobu se na to připravují
- poté, co začnou odbočovat, dají blinkr
- na kruhových objezdech zastaví, ikdyž tam žádné auto není. Ale co kdyby byo? :-D
- přes vesnici stejně jako mimo vesnici
- rozjezd na semaforu? Klid zítra je taky den...:-))
- traktor před kochmenem? Dojede traktor, v klidu za ním jede, pak ho napadne, že by mohl traktor předjet. Ale pozor, není to nebezpečné? Tak se vrátí za traktor a pokračuje za ním :-D
A takto lze pokračovat dále a dále:-D
Toto je dle mého názoru největší problém. Nesouhlasím a vadí mi bezohledná jízda, ale s tou se moc nepotkávám. S kochmeni ? Denně a často
Hezký den všem

Karelse
16. června • 8:16

Mám už najeto opravdu hodně a s chutí. Všechny Vámi zmíněné body mají svou příčinu právě v bezohlednosti, tak tedy já vnímám shodu.;-)

st
1. srpna • 9:27

Ale to je ta bezohledná jízda... např. to nepředjíždění traktorů... o vyjíždění z křižovatek nemluvě... takový váhavý střelec dokáže vytvořit pěkné peklo na cestě....
Nemluvě o tom, že když člověk takovému člověku vjede, tak se může zbláznit... a to ani nemusel přibrzdit... a experti co vám vjedou z vedlejší a pak se loudají je kapitola sama o sobě...

Vana666
1. srpna • 8:02

Nemyslím že spěch je příčinou nehod. Naopak když člověk spěchá a jede rychlejí, dává o to víc pozor. Podle mě je příčinou nehod hlavně nepozornost a ta klidně přijde i při pohodové jízdě.
Druhým důvodem je přecenění vlastních schopností nebo extrémně nepřiměřená jízda. Viz například veselé noční návraty z diskoték.

Karel
10. října • 9:50

Já bych se spíše přiklonil k bezohlednosti, jako nejčastější příčině dopravních nehod. Ať jsou to hlupáci, kteří na to nemají a řidičák si koupili, nadopovaní, rozjívení frackové, kteří nevědí co činí, suveréni, co si to užívají, nebo amatérští profesoři autoškoly, kteří v rámci předpisů schválně znepříjemňují život ostatním a přitom se stále diví, že za to občas dostanou po papuli, namísto nominace na státní vyznamenání. Společným jmenovatelem je prostá bezohlednost, zmínění si honí své mindráky z neuspokojivého života na silnici, bez ohledu na ostatní. Až na čestné vyjímky se zde poznáme všichni, tedy pokud jsme upřímní a měli bychom se poznat už jenom proto, že v téhle ruletě s náma hraje jedna dáma... s kosou, říká se jí smrt.

LanRic
1. srpna • 20:05

Myslím, že to myslel tak, že lidi ve spěchu zbytečně riskují a vyvolávají krizové situace - lepí se na pr**l, podjíždějí, nebezpečně předjíždějí, řadí se na poslední chvílí apod. Samotná rychlost problém není. Je spousta okresek, kde se dá jet pohodlně a bezpečně 110 - 120km/h. Nejčastější co se mi stává je, když v napjatých hodinách, kdy je velký provoz (třeba po Praze) na vás lidé tlačí výše uvedenými způsoby a přitom nemají kam jet protože provoz je prostě moc hustý - tzn. člověk se může snažit sebevíc, ale nenažene víc než jednotky minut.

Vana666
2. srpna • 6:51

Tak po Praze moc nenaspěcháš, tam se spíše vyplatí vědět kudy.
Ale mimo město už rozdíly naskakují víc, na delší cestě to můžou být i hodiny

st
1. srpna • 9:25

Tak nějak. Mohu-li říci za situaci u nás na okrese tak drtivá příčina všech tragických nehod je to, že nějaký většinou mladý kluk posilněný nějakou tou omamnou látkou (alkohol, THC, extáze...) to ve velké rychlosti někde zapíchne, většinou v tom nejede sám.
Pak druhou kategorií jsou lidé, kteří se diví, že to v zimě, na ledu sněhu či na mokru klouže...
Pak se všude mluví jak rychlost je nebezpečná.... Ne rychlost, ale blbost zabíjí... resp. je příčinou nehod.

jarecek
1. srpna • 7:07

kolik procent druhe kapitoly clanku je ctrl+c / ctrl+v? nemluve o tom krecovitem naroubovani na cast prvni. prosim te, jiri, venuj se radeji tem tuningum. ono je to sice porad dokola a obcas nejaka chyba, ale jsou tam alespon hezky obrazky. tohle je jen dalsi z naprosto bezobsaznejch prispevku, kterej jsi akorat nafouknul, aby lidi v komentarich zase nervali, ze to nestalo za nic. jedina hodnota je ten link na policejni statistiku a to jeste hodnota velmi slusne receno nanejvys relativni. protoze jak zminuje vana666 vyse, kdo vi, jak se na ministerstvu pravdy a lasky vytvareji cisla pro krmeni ovcanu, tak si tom mysli sve ..

Vana666
1. srpna • 5:58

K přiložené policejní statistice - netuším z čeho policie dělá tak podrobné statistiky, když se o spoustě nehod ani nedozví - hlavně o těch podlimitních, se škodou do 100 tis. bez zranění, které se nemusí vůbec hlásit. Je pochopitelné, že celkový počet nehod pak ve vyhodnocení výrazně klesá.Dále silně postrádám vyhodnocení počtu a závažnosti nehod vzniklých kvůli jízdě nepovolenou rychlostí, což je bezpochyby nejvíce kontrolovaný a postihovaný přestupek. Divné že ve vyhodnocení není o tomto problému ani zmínkaJinak souhlas že dost řidičů se chová na silnicích celkem něčitelně až bezohledně, viz. např. blinkry na výjezdu z kruháčů nebo při odbočování, náhlé bezdůvodné snižování rychlosti, obsazování levých pruhů i tam kde k tomu není vůbec žádný důvod ...

fri
1. srpna • 5:55

Jsem na silnici denně. Ne z vlastní vůle - je to součást mé práce - ale opravdu denně. A nejčastější přestupek který zaznamenávám je zdržování. Pokud vím tak i silniční zákon má tuto formulaci - zdžování plynulosti provozu bezdůvodně pomalou jízdou. Na frekventovaných silnicích např. Litomyšl - Hradec, kde je půlka cesty vyznačená bílou čárou na středu (to za mě v mé nesvépravnosti ve jménu mého dobra rozhodla vrchnost, že jako řidič nepoznám, kdy a koho mohu bezpečně předjet) to je opravdu peklo. Nakonec za těmito brzdiči vznikají kolony, kde je větší riziko kontaktu, řidiči jsou nuceni více předjíždět, a nakonec jim často rupnou nervy (někdy i mě) a v rámci dohánění času po předjetí jedou - no - ne zrovna předpisově.
Opravdu by mě zajímalo, kolik policie např. za loňský rok dala za tento přestupek pokut. Ten přestupek je opravdu častý, ale ono je asi jednodušší se někde postavit na rovném přehledném úseku za strom s radarem...

David
22. srpna • 19:30

Tak nevím, jezdím dost často a článek o zdržovačích mě dost naštval. Jezdím podle předpisů a nemyslím si , že jsem zdržovač. Jednou se mi stalo , že jsem jel přes vesnici 50 km/hod a přes plnou čáru měl předjížděl náklaďák firmy Šmidberský, tak jsem na něho zatroubil, on prudce zastavil , vylezl z auta a řekl mi, že se tu "seru" padesátkou a zdržuju, kdežto on se tím živí. Takže jsem asi zdržovač. A za další, je zajímavé, že nikomu ani těmco jsou za bezpečnost zodpovědní , nevadí, že umírají 3 lidé denně na silnicích. A to nemluvím o těch, co jsou na doživotí zmrzačeni. To, že mě předjíždějí auta vysokou rychlostí kde nemají , že předjíždějí v nepřehledných zatáčkách, že jsou na křižovatkách bezohlední, tak to se mi v Rakousku, v Německu ani v Anglii, kde jsem byl, nestalo. Doufám, že se konečně někdo vzpamatuje a bude vyžadovat dodržování předpisů !

vstanik
11. srpna • 11:57

Jako profesionlní řidič souhlasím bez komentáře.37 let za volantem a 1 300 000km(jen v tuzemsku,1malá nehoda) a tak vím o čem mluvím.

Martin Hodek
7. srpna • 18:56

Ano, přesně tací, jako Vy, nemají za volantem co dělat. Jedu na devadesátce 85, debil za mnou mi najíždí na záda, jede prosředkem silnice a pak mne riskantně předjede. Na 20 kilometrech tak naspěchá asi tak 15 sekund.

Saj
5. srpna • 16:31

Tak to naprosto souhlasím s těmi zdržovačemi. A oni si ještě myslí, jak jedou bezpečně..jet 89km/h na krásném rovném úseku zdržování, sice ne nezákonné, ale v praktickém provozu ano.ale jsou lidé., co jedou 70-80km/h na rovině...a to je horší.

JirkaK
2. srpna • 4:47

HK - Litomyšl, hlavně potom úsek okolo Janova je příklad zprasené smrtelně nebezpečné silnice. Ano, silnice nemůže vést stále rovně, ale to co udělali inžinýři u Janova je neskutečné - silnici trasovali v neustálých táhlých obloucích, do kterých není pořádně vidět. Dnes všichni brečí, co je tam havárek a že za všechno můžou zlí řidiči.
A co takhle udělat 1km rovinku, a z ní na půlce pro každý směr udělat třetí předjížděcí pruh, se zákazem pro vše nad 3.5 tuny? Potom by pro spoustu lidí odpadl důvod předjíždět.

defender110
1. srpna • 9:31

Asi je třeba si uvědomit , že 50 ,90,130 jsou maximální povolené rychlosti, né předepsané. Takže, když jede mimo obec 60 má na to právo ( občas opravdu bohužel) ,ale víc jsou nebezpeční, né ti co na 90 jedou 70, ale ti co na 70 jedou 90 a víc. že....
A to, že lidi za nimi stresujou je jejich vlastní problém, když své nervy neumí ovládnout.
Ale to neznamená , že s těmito brzdami souhlasím! pouze podotýkám, že na silnicích jsou mnohem větší hrozby. Hlavně 18. letí namachrovaní koko.i ve starých golfech a chrochtávkách, co si myslí, že jsou pány silnic.

Vana666
1. srpna • 10:48

defender110: na 60 kmh mimo obec máš právo jen pokud tím nezdržuješ provoz, jinak ne. Kdybys měl řidičák, tak bys ty zákony znal. A tím hůř jestli řidičák máš a stejně zákony neznáš.

st
1. srpna • 12:04

Nejde jen o zákony, ale hlavně o slušnost a ohleduplnost. Pokud člověk přemýšlí a není totální sobec, tak mu není jedno co se kolem něj děje. A když už jede pomaleji než ostatní, tak by měl jet tak, aby se dal co nejsnadněji předjet a snažit se chovat tak, aby jeho chování bylo čitelné a předvídatelné.

st
1. srpna • 9:18

Mluvíte mi naprosto z duše... osobně občas jezdím stylem výlet kochám se cca 70-80. Ale když vidím, že je někdo za mnou tak buď uhnu nebo zrychlím tak, abych ostatní nezdržoval. Bohužel spousta řidičů si neuvědomuje, že když mají na tachometru 50 tak jedou 40. Jenže oni raději jedou pod tachometrových 50 takže ve skutečnosti 30.... Co se děje za nimi je bohužel nezajímá.... :-(

k22
1. srpna • 9:12

Máš pravdu soudruhu, každý opravdový řidič (ne po*raná baba), jede i naokresce aspoń 140, potom není problém to stynhout i před horizontem na dvojitý lajně, Jo a žádná lajna není zeď, prostě mám silnýho turbodýzla, tam to tam prostě střelím a von si ten sralbotka v prostisměru eště rád přibrzí (můj stroj má 6* a 7 pytlů, ABS, ESP,ESC, ERW, StB a podobný pý*oviny ty mě podržej).Prostěkdo na to němá goule a chce jen prudit a zdržovat, ať radši sedí doma. Jako vobchoďák jsem na silnici ve dne v noci (fialky jsou dobrááá věc) aby jste si vy sr*lbotcibez goulí mohli koipit prací prášek a Deli tyčinky.
Tak se podle toho chovejte a uhýbejt včas!!
:-D;-):-(:-OB-]

Martin Hodek
7. srpna • 18:58

Od Vás žádné Deli nechci, seďte na prdeli doma Vy, ale to by nebyly chechtáky, že, takže raději riskujete, že někoho zabijete.

Jimmy74
3. srpna • 16:16

tak takových jako ty potkávám docela dost.v..ů,co předjíždí zleva zprava a myslí si,že jsou bůhví co.ale když dojedou do města tak umí akorát zdržovat.rychlost mám rád,na okresce klidně i 160,ale takovou tupost jako v tvém případě odsuzuju.a připrav se na to,že až tě někdo ve 120 neuhne z levého pruhu tak to můžu být klidně i já.na takový obchodní pi...ce jako ty z vysoka s..u.spíš si připrav brzdy a nervy,protože obojí budeš potřebovat,b..e jeden.B-]

E430
1. srpna • 7:41

Jsou opravdu silnice, kde se předjíždět moc nedá. Už jsem se setkal s tím, že přede mnou jel ............., kterej mi v obci ujel, protože jel šedesát a za obcí jsme ho o5 dojeli, protože jel, světe div se, ..........šedesát. A říkal si jak krásně a plynule jede. Ale že řidičům za ním vře krev v žilách si asi neuvědomoval. A z toho pak vznikají hodně nebezpečné situace.

Psenda
1. srpna • 7:40

Bezva pasovat se do role Boha co zna duvody ostatnich...
Jelikoz ten ten zakon nestanovuje co je a co neni duvod, muze byt duvodem cokoliv. Treba i uspora paliva a nebo dostatek casu.

st
1. srpna • 12:02

Právě o to jde, že by se člověk měl nad sebou zamyslet a nebýt bezohledný, to že má někdo dost času nebo jede ekorallye ještě neznamená, že ostatní jsou na tom stejně.
Prostě a zkrátka by se mnozí lidé měli více používat jak zrcátka, tak i rozum.

Vana666
1. srpna • 10:44

Psenda: právě kvůli takovým jako ty co neznají dopravní předpisy vznikají kolony. Zákon zakazuje omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích obecně. Tvoje úspora paliva ani jiný rozmar nejsou žádnou omluvou

Mirek
3. srpna • 14:59

Myslím si, že nemáš pravdu. V zákonu se píše, že řidič nesmí omezovat plynulost silničního provozu bezdůvodně pomalou jízdou. Nikde není napsáno, kolik to činí, jestli to je při 90 km/hod již 80 km/hod, nebo 70 km/hod....... Problém je, že se tam také píše, že řidič musí přizpůsobit rychlost svým schopnostem, stavu vozidla, povětrnostním podmínkám atd. Tím vlastně vyvrací jakékoliv diskuze o bezdůvodně pomalé jízdě a možnosti policie jakkoliv toto trestat. Tady by snad pomohlo jen přezkoušení a odebrání řidičského oprávnění ze zdravotních důvodů. Pokud máš, nebo víš, odkud čerpat bližší vysvětlení k tomuto, tak dej odkaz, také by mne to zajímalo.

Vana666
3. srpna • 18:10

Mirek: v kterém zákonné se píše že řidič nesmí omezovat plynulost silničního provozu BEZDŮVODNĚ pomalou jízdou ?
Prosím o citací dotyčného paragrafu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
3. srpna • 18:33

Pardon opravují, tahle formulace v zákoně je. Souhlasím že tohle se bude posuzovat obtížné, že policie se raději zabývá snadnějšími úkoly a že dost brzdíčů možná opravdu neumí jet rychleji. Možná až budu starší budu na to koukat jinak ale myslím že z případného zdržování provozu nebudu mít radost nikdy. Na rozdíl od některých diskutujících tady.

Jaromír Mikuláštík (Andilek1)
1. srpna • 7:37

A mohu se zptat kdo je u vás zdržovač? Někdo, kdo jede 89?
Velmi mne pobavilo "...a nakonec jim často rupnou nervy (někdy i mě) a v rámci dohánění času po předjetí jedou - no - ne zrovna předpisově..." chtělo by to lepší time managment ;-)

. .
3. srpna • 11:50

89 km/h takoví zdržovači jezdí až na dálnici.

JuDr. Dolfi
5. srpna • 7:19

B-] to na silnici mezi Litvínovem a Mostem (nejfrekventovanější silnice v kraji) je možno každou hodinu vidět desítky kktů co jedou 70 místo 90. A stejně tak vyfetovanejch kktů v kšiltovkách co jezdí jen tak po městě bez cíle - bezdůvodné ježdění by měl být také přestupek NE? aspoň dříve tomu tak bylo, když nám obecní SNBák uděloval pokuty za bezdůvodné pojíždění na fichtlu nebo ve starý Volze vle. Co na to dnešní STBáci kkti?

LOL
1. srpna • 8:32

už jsem potkal dvě slepice v autě, co mimo obec jely 50, nalepené na dělící čáře a štěbetaly, až se jim od hub prášilo. Bohužel toto policie nevidí a nepokutuje.

Vana666
1. srpna • 7:58

Jaromír Mikuláštík: Ne, zdržovač je ten co jede například 70 na devadesátce, a je takových taky dost. Nejde kvůli tomu samozřejmě o život, ale v místech kde nelze snadno předjíždět to opravdu zvyšuje stres ostatních co chtějí jet plynule. Pak následuje ono rizikovější předjíždění, kolony apod.

Doporučujeme

Články odjinud