Co nabízí Škoda Fabia

Nejmenší škodovka nabízí ve své třídě neobvykle rozsáhlou nabídku karoserií, motorů i vybavení. Podívejme se blíže na to, z čeho je možné vybírat.
Co nabízí Škoda Fabia

Karoserie

Při své světové premiéře se veřejnosti představila jako pětidveřový hatchback a postupně se do výrobního programu dostávaly další karosářské varianty. Konkrétně se jedná o kombi a sedan.

Classic

Základní charakteristikou interiéru Fabie je dostatek odkládacích ploch, řidič navíc ocení dobře čitelné přístroje a na dotek docela příjemný povrch palubní desky. Zákazníci mohou volit mezi těmito stupni výbavy. První je označen Classic a obsahuje airbag řidiče, předpínače předních bezpečnostních pásů či imobilizér. Dále nechybí posilovač řízení, výškově stavitelný volant. U karoserie typu kombi a sedan je navíc i dělené zadní sedadlo.

Comfort

Ve výbavě Comfort najdeme navíc airbag pro spolujezdce, mlhové světlomety, ochranné lišty na bocích karoserie. K pohodlí přispívá centrální ovládání, které je doplněné bezpečnostním systémem. Pokud tento systém aktivujete, není možné otevřít dveře Fabie ani po případném rozbití okna. V interiéru najdeme dále výškově stavitelné sedadlo řidiče, palubní počítač včetně ukazatele venkovní teploty. Nechybí elektricky ovládaná přední okna. V létě cestující ocení tónovaná skla s UV filtrem.

Elegance

Tato výbava je současným vrcholem nabídky Fabie. Ve srovnání s předchozími stupni nabízí navíc informační systém, který upozorní například na otevřené dveře, nezapnutý bezpečnostní pás či na vadnou žárovku u některého z vnějších světel. V výbavě Elegance najdeme však i některé prvky jasně dokazující vrcholné postavení tohoto modelu v rodině Fabie. Máme namysli například automatickou klimatizaci, elektricky nastavitelná a vyhřívá vnější zpětná zrcátka, vyhřívané přední sedadla nebo chromované prvky v interiéru apod. Centrální zamykání je u verze Elegance doplněno dálkovým ovládáním.

Příplatková výbava

V nabídce mimořádných výbav od verze Classic jsou např. boční airbagy, autoalarm, ostřikovače světlometů, tempomat, příprava pro autorádio (včetně antény a čtyř nebo osmi reproduktorů), autorádia Škoda a měnič CD. Patří sem i příprava pro mobilní telefon, elektricky ovládané střešní okno se sluneční clonou a souprava tří sítí do zavazadlového prostoru (Sedan), popř. malý kožený paket (volant, manžeta a hlavice řadicí páky, madlo ruční brzdy v koženém provedení). Od modelového roku 2002 je navíc nabídka výbav na přání rozšířena o paket pro špatné cesty a novou verzi přípravy pro mobilní telefon GSM II, obsahující anténu, elektrickou instalaci, univerzální interface, vestavěný mikrofon a univerzální držák na přístrojové desce.

Na přání lze vozy Fabia v provedení Classic a Comfort vybavit také automatickou klimatizací. Pro verze Comfort a Elegance je v nabídce také kontrola vzdálenosti při parkování (pouze pro Combi a Sedan), navigační systém, soubor sportovních doplňků (tříramenný sportovní volant, manžeta a hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy v kůži a sportovní sedadla vpředu). Verzi Elegance lze doplnit o praktickou schránku pod sedadlem řidiče a interiér v koženém provedení, který zahrnuje sedadla s kůží a malý kožený paket.

Během modelového roku 2002 bude navíc nabídka výbav na přání rozšířena o další zajímavé prvky. Především se jedná o elektronický stabilizační systém ESP určený pro vozy s motorem 2.0 MPI/85 kW, autorádio Symphony s přehrávačem CD, integrovaný držák nápojů, loketní opěrku a třetí hlavovou opěrku na zadních sedadlech. Pro výbavu Elegance budou navíc k dispozici xenonové světlomety s dynamickou regulací nastavení sklonu a s ostřikovači světlometů.

Motory a převodovky

Nabídka motorů obsahuje šest zážehových a dva vznětové motory. Zážehové motory, které splňují požadavky nejpřísnější exhalační normy EU 4, jsou vybaveny dvěma katalyzátory a dvěma lambda sondami.

Výhradně pro vozy Škoda Fabia ve verzi hatchback jsou určeny zážehové celohliníkové motory o objemu 1.0 l s výkonem 37 kW a 1.4 l s výkonem 44 kW.

Ostatní motory jsou k dispozici pro všechny varianty karoserie. Pro verze Combi a Sedan je tedy základní pohonnou jednotkou motor o objemu 1.4 l s výkonem 50 kW.

Další motor má rovněž zdvihový objem 1.4 l a od předchozího se liší mimo jiné rozvodem 2×OHC a čtyřventilovou technikou. Dosahuje výkonu 55 kW. Vozy Fabia s tímto motorem mohou být vybaveny také čtyřstupňovou automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem. Elektronika převodovky pracuje s tzv. systémem Fuzzy Logic; režim řazení se přizpůsobí nejen vozovce, ale i temperamentu řidiče.

Pohonná jednotka s objemem 1.4 l s čtyřventilovou technikou je k dispozici také ve sportovnějším provedení; její maximální výkon je 74 kW.

Nejvýkonnější pohonnou jednotkou pro vozy Fabia je dvoulitrový motor s výkonem 85 kW a točivým momentem 170 Nm/2 400 ot./min.

Vznětové motory jsou zastoupeny dvojicí motorů s přímým vstřikováním. Motor s atmosférickým plněním SDI dosahuje výkonu 47 kW.

Výkonnější je motor TDI s technologií vysokotlakého vstřikování, tzv. systém čerpadlo-tryska. Má výkon 74 kW a průměrnou spotřebu pouhých 4,9 l na 100 km.

Závěrem

Škoda Fabia je nejoblíbenějším automobilem na českých silnicích. Základní cena pětidvéřové verze je stanovena na Kč 269 900,--. Nejlepší Fabia Combi v sériovém provedení stojí Kč 521 900,--. Při doobjednání doplňkové výbavy se cena může vyšplhat až ke Kč 800 000,--

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků