Co nabízí Škoda Fabia

Nejmenší škodovka nabízí ve své třídě neobvykle rozsáhlou nabídku karoserií, motorů i vybavení. Podívejme se blíže na to, z čeho je možné vybírat.
Co nabízí Škoda Fabia

Karoserie

Při své světové premiéře se veřejnosti představila jako pětidveřový hatchback a postupně se do výrobního programu dostávaly další karosářské varianty. Konkrétně se jedná o kombi a sedan.

Classic

Základní charakteristikou interiéru Fabie je dostatek odkládacích ploch, řidič navíc ocení dobře čitelné přístroje a na dotek docela příjemný povrch palubní desky. Zákazníci mohou volit mezi těmito stupni výbavy. První je označen Classic a obsahuje airbag řidiče, předpínače předních bezpečnostních pásů či imobilizér. Dále nechybí posilovač řízení, výškově stavitelný volant. U karoserie typu kombi a sedan je navíc i dělené zadní sedadlo.

Comfort

Ve výbavě Comfort najdeme navíc airbag pro spolujezdce, mlhové světlomety, ochranné lišty na bocích karoserie. K pohodlí přispívá centrální ovládání, které je doplněné bezpečnostním systémem. Pokud tento systém aktivujete, není možné otevřít dveře Fabie ani po případném rozbití okna. V interiéru najdeme dále výškově stavitelné sedadlo řidiče, palubní počítač včetně ukazatele venkovní teploty. Nechybí elektricky ovládaná přední okna. V létě cestující ocení tónovaná skla s UV filtrem.

Elegance

Tato výbava je současným vrcholem nabídky Fabie. Ve srovnání s předchozími stupni nabízí navíc informační systém, který upozorní například na otevřené dveře, nezapnutý bezpečnostní pás či na vadnou žárovku u některého z vnějších světel. V výbavě Elegance najdeme však i některé prvky jasně dokazující vrcholné postavení tohoto modelu v rodině Fabie. Máme namysli například automatickou klimatizaci, elektricky nastavitelná a vyhřívá vnější zpětná zrcátka, vyhřívané přední sedadla nebo chromované prvky v interiéru apod. Centrální zamykání je u verze Elegance doplněno dálkovým ovládáním.

Příplatková výbava

V nabídce mimořádných výbav od verze Classic jsou např. boční airbagy, autoalarm, ostřikovače světlometů, tempomat, příprava pro autorádio (včetně antény a čtyř nebo osmi reproduktorů), autorádia Škoda a měnič CD. Patří sem i příprava pro mobilní telefon, elektricky ovládané střešní okno se sluneční clonou a souprava tří sítí do zavazadlového prostoru (Sedan), popř. malý kožený paket (volant, manžeta a hlavice řadicí páky, madlo ruční brzdy v koženém provedení). Od modelového roku 2002 je navíc nabídka výbav na přání rozšířena o paket pro špatné cesty a novou verzi přípravy pro mobilní telefon GSM II, obsahující anténu, elektrickou instalaci, univerzální interface, vestavěný mikrofon a univerzální držák na přístrojové desce.

Na přání lze vozy Fabia v provedení Classic a Comfort vybavit také automatickou klimatizací. Pro verze Comfort a Elegance je v nabídce také kontrola vzdálenosti při parkování (pouze pro Combi a Sedan), navigační systém, soubor sportovních doplňků (tříramenný sportovní volant, manžeta a hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy v kůži a sportovní sedadla vpředu). Verzi Elegance lze doplnit o praktickou schránku pod sedadlem řidiče a interiér v koženém provedení, který zahrnuje sedadla s kůží a malý kožený paket.

Během modelového roku 2002 bude navíc nabídka výbav na přání rozšířena o další zajímavé prvky. Především se jedná o elektronický stabilizační systém ESP určený pro vozy s motorem 2.0 MPI/85 kW, autorádio Symphony s přehrávačem CD, integrovaný držák nápojů, loketní opěrku a třetí hlavovou opěrku na zadních sedadlech. Pro výbavu Elegance budou navíc k dispozici xenonové světlomety s dynamickou regulací nastavení sklonu a s ostřikovači světlometů.

Motory a převodovky

Nabídka motorů obsahuje šest zážehových a dva vznětové motory. Zážehové motory, které splňují požadavky nejpřísnější exhalační normy EU 4, jsou vybaveny dvěma katalyzátory a dvěma lambda sondami.

Výhradně pro vozy Škoda Fabia ve verzi hatchback jsou určeny zážehové celohliníkové motory o objemu 1.0 l s výkonem 37 kW a 1.4 l s výkonem 44 kW.

Ostatní motory jsou k dispozici pro všechny varianty karoserie. Pro verze Combi a Sedan je tedy základní pohonnou jednotkou motor o objemu 1.4 l s výkonem 50 kW.

Další motor má rovněž zdvihový objem 1.4 l a od předchozího se liší mimo jiné rozvodem 2×OHC a čtyřventilovou technikou. Dosahuje výkonu 55 kW. Vozy Fabia s tímto motorem mohou být vybaveny také čtyřstupňovou automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem. Elektronika převodovky pracuje s tzv. systémem Fuzzy Logic; režim řazení se přizpůsobí nejen vozovce, ale i temperamentu řidiče.

Pohonná jednotka s objemem 1.4 l s čtyřventilovou technikou je k dispozici také ve sportovnějším provedení; její maximální výkon je 74 kW.

Nejvýkonnější pohonnou jednotkou pro vozy Fabia je dvoulitrový motor s výkonem 85 kW a točivým momentem 170 Nm/2 400 ot./min.

Vznětové motory jsou zastoupeny dvojicí motorů s přímým vstřikováním. Motor s atmosférickým plněním SDI dosahuje výkonu 47 kW.

Výkonnější je motor TDI s technologií vysokotlakého vstřikování, tzv. systém čerpadlo-tryska. Má výkon 74 kW a průměrnou spotřebu pouhých 4,9 l na 100 km.

Závěrem

Škoda Fabia je nejoblíbenějším automobilem na českých silnicích. Základní cena pětidvéřové verze je stanovena na Kč 269 900,--. Nejlepší Fabia Combi v sériovém provedení stojí Kč 521 900,--. Při doobjednání doplňkové výbavy se cena může vyšplhat až ke Kč 800 000,--

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků