Co mají společného Ford Mustang Shelby GT500 a Chevrolet Corvette?

Ford a Chevrolet jsou dva odvěcí rivalové. Boj panuje nejen mezi zapálenými fanoušky, ale i mezi samotnými automobilkami. Nyní ale používají stejnou techniku více než jindy.

Chevrolet při uvedení nového Camara v roce 2009 prohlásil, že jde o zlomyslné zvíře, které požírá Mustangy. Internet je zase plný zlověstných narážek a vtípků. Ne, Ford a Chevrolet rozhodně nezakopali válečnou sekeru. V jejich nových vozech ale najdete některé shodné komponenty. Upozornilo se na to při představení nového Mustangu Shelby GT500.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Vidlicový osmiválec, kompresor, výkon přes sedm set koní a stovka zhruba za tři vteřiny. To je nový Ford Mustang Shelby GT500, jeden z nejočekávanějších automobilů na letošním autosalonu v Detroitu. Co vše o něm víme, si můžete přečíst zde.

Například 2,7litrový kompresor Eaton, který dává novému Mustangu takovou sílu, je totožný s tím z nejrychlejší verze Corvette, ZR1. Rozdíl je jen v tlaku, zatímco v Shelby to dělá 12 PSI, v ZR1 tlačí 14 PSI.

Ford GT a Mercedes-AMG GT sdílí převodovku. Proč je ale u Fordu dvakrát dražší?

Ford GT a Mercedes-AMG GT sdílí převodovku. Proč je ale u Fordu dvakrát dražší?

Jim Owens, marketingový manažer Fordu, nicméně uvedl, že kompresor je speciálně vyvinut pro Shelby GT500. Nejde prý jen o to, že ho vyndali z police v regálu a namontovali. Kódové označení výrobku TVS R2650 je ovšem u obou vozů stejné.

Stejné by to mělo být i s převodovkou. Owens tvrdí, že sedmistupňová automatická převodovka značky Tremec je také speciálně vyvinuta pro Shelby. Podle posledních informací se ale objeví i v nově chystané Corvettě s motorem uprostřed, která se bude nabízet také jen s automatickou převodovkou.

Corvette C8 s motorem uprostřed již testuje na Ringu. Zní pořád skvěle

Corvette C8 s motorem uprostřed již testuje na Ringu. Zní pořád skvěle

A jak to tedy bude s manuální převodovkou u nového Mustangu? Původně se s ní vůbec nepočítalo, navíc zvolený sedmistupňový automat je prostě znatelně rychlejší. Novinka tak bude prvním Shelby ve více jak padesátileté historii, který nenabídne možnost manuální převodovky.

Hlavní inženýr divize Ford Performance, Carl Widdman, ale při povídání o manuální převodovce prozradil magazínu Road & Track, že ve Fordu naslouchají svým zákazníkům. Zřejmě tím chtěl naznačit, že pokud budou nadšenci křičet dostatečně nahlas, nakonec může být i manuál.

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Zajímavé je, že velmi podobné prohlášení pronesli i v Chevroletu a očekávaná novinka s motorem uprostřed se tak stane první Corvettou v historii, která také nebude mít v nabídce manuální převodovku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 66 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků