Co mají společného Ford Mustang Shelby GT500 a Chevrolet Corvette?

Ford a Chevrolet jsou dva odvěcí rivalové. Boj panuje nejen mezi zapálenými fanoušky, ale i mezi samotnými automobilkami. Nyní ale používají stejnou techniku více než jindy.

Chevrolet při uvedení nového Camara v roce 2009 prohlásil, že jde o zlomyslné zvíře, které požírá Mustangy. Internet je zase plný zlověstných narážek a vtípků. Ne, Ford a Chevrolet rozhodně nezakopali válečnou sekeru. V jejich nových vozech ale najdete některé shodné komponenty. Upozornilo se na to při představení nového Mustangu Shelby GT500.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Vidlicový osmiválec, kompresor, výkon přes sedm set koní a stovka zhruba za tři vteřiny. To je nový Ford Mustang Shelby GT500, jeden z nejočekávanějších automobilů na letošním autosalonu v Detroitu. Co vše o něm víme, si můžete přečíst zde.

Například 2,7litrový kompresor Eaton, který dává novému Mustangu takovou sílu, je totožný s tím z nejrychlejší verze Corvette, ZR1. Rozdíl je jen v tlaku, zatímco v Shelby to dělá 12 PSI, v ZR1 tlačí 14 PSI.

Ford GT a Mercedes-AMG GT sdílí převodovku. Proč je ale u Fordu dvakrát dražší?

Ford GT a Mercedes-AMG GT sdílí převodovku. Proč je ale u Fordu dvakrát dražší?

Jim Owens, marketingový manažer Fordu, nicméně uvedl, že kompresor je speciálně vyvinut pro Shelby GT500. Nejde prý jen o to, že ho vyndali z police v regálu a namontovali. Kódové označení výrobku TVS R2650 je ovšem u obou vozů stejné.

Stejné by to mělo být i s převodovkou. Owens tvrdí, že sedmistupňová automatická převodovka značky Tremec je také speciálně vyvinuta pro Shelby. Podle posledních informací se ale objeví i v nově chystané Corvettě s motorem uprostřed, která se bude nabízet také jen s automatickou převodovkou.

Corvette C8 s motorem uprostřed již testuje na Ringu. Zní pořád skvěle

Corvette C8 s motorem uprostřed již testuje na Ringu. Zní pořád skvěle

A jak to tedy bude s manuální převodovkou u nového Mustangu? Původně se s ní vůbec nepočítalo, navíc zvolený sedmistupňový automat je prostě znatelně rychlejší. Novinka tak bude prvním Shelby ve více jak padesátileté historii, který nenabídne možnost manuální převodovky.

Hlavní inženýr divize Ford Performance, Carl Widdman, ale při povídání o manuální převodovce prozradil magazínu Road & Track, že ve Fordu naslouchají svým zákazníkům. Zřejmě tím chtěl naznačit, že pokud budou nadšenci křičet dostatečně nahlas, nakonec může být i manuál.

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Zajímavé je, že velmi podobné prohlášení pronesli i v Chevroletu a očekávaná novinka s motorem uprostřed se tak stane první Corvettou v historii, která také nebude mít v nabídce manuální převodovku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest BMW X3 M40d: Opravdu těžká volba!

BMW X3 M40d (minitest)

M40d sice není nejvýkonnější, ale zato nejdražší verzí modelu X3. Srdce by sáhlo po benzinovém šestiválci M40i, dříve nebo později se vám však do rozhodování začne plést mozek.

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

21.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 72 příspěvků