Co mají společného Ford Mustang Shelby GT500 a Chevrolet Corvette?

Ford a Chevrolet jsou dva odvěcí rivalové. Boj panuje nejen mezi zapálenými fanoušky, ale i mezi samotnými automobilkami. Nyní ale používají stejnou techniku více než jindy.

Chevrolet při uvedení nového Camara v roce 2009 prohlásil, že jde o zlomyslné zvíře, které požírá Mustangy. Internet je zase plný zlověstných narážek a vtípků. Ne, Ford a Chevrolet rozhodně nezakopali válečnou sekeru. V jejich nových vozech ale najdete některé shodné komponenty. Upozornilo se na to při představení nového Mustangu Shelby GT500.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Vidlicový osmiválec, kompresor, výkon přes sedm set koní a stovka zhruba za tři vteřiny. To je nový Ford Mustang Shelby GT500, jeden z nejočekávanějších automobilů na letošním autosalonu v Detroitu. Co vše o něm víme, si můžete přečíst zde.

Například 2,7litrový kompresor Eaton, který dává novému Mustangu takovou sílu, je totožný s tím z nejrychlejší verze Corvette, ZR1. Rozdíl je jen v tlaku, zatímco v Shelby to dělá 12 PSI, v ZR1 tlačí 14 PSI.

Ford GT a Mercedes-AMG GT sdílí převodovku. Proč je ale u Fordu dvakrát dražší?

Ford GT a Mercedes-AMG GT sdílí převodovku. Proč je ale u Fordu dvakrát dražší?

Jim Owens, marketingový manažer Fordu, nicméně uvedl, že kompresor je speciálně vyvinut pro Shelby GT500. Nejde prý jen o to, že ho vyndali z police v regálu a namontovali. Kódové označení výrobku TVS R2650 je ovšem u obou vozů stejné.

Stejné by to mělo být i s převodovkou. Owens tvrdí, že sedmistupňová automatická převodovka značky Tremec je také speciálně vyvinuta pro Shelby. Podle posledních informací se ale objeví i v nově chystané Corvettě s motorem uprostřed, která se bude nabízet také jen s automatickou převodovkou.

Corvette C8 s motorem uprostřed již testuje na Ringu. Zní pořád skvěle

Corvette C8 s motorem uprostřed již testuje na Ringu. Zní pořád skvěle

A jak to tedy bude s manuální převodovkou u nového Mustangu? Původně se s ní vůbec nepočítalo, navíc zvolený sedmistupňový automat je prostě znatelně rychlejší. Novinka tak bude prvním Shelby ve více jak padesátileté historii, který nenabídne možnost manuální převodovky.

Hlavní inženýr divize Ford Performance, Carl Widdman, ale při povídání o manuální převodovce prozradil magazínu Road & Track, že ve Fordu naslouchají svým zákazníkům. Zřejmě tím chtěl naznačit, že pokud budou nadšenci křičet dostatečně nahlas, nakonec může být i manuál.

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Zajímavé je, že velmi podobné prohlášení pronesli i v Chevroletu a očekávaná novinka s motorem uprostřed se tak stane první Corvettou v historii, která také nebude mít v nabídce manuální převodovku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků