Co je zač syntetické palivo od Porsche? Může být záchranou spalovacích motorů!

40 komentářů

Zvoník
1. března • 6:55

Syn tetičky byl vždycky blb, tak co o tom polemizovat...

Zelí
28. února • 22:45

Porsche se celou svou historií propajcovalo a nejinak je to i s tímto syntetickým palivem. Je to vykradená technologie od Audi. Nu což, když se dostaneš ke korytu, ostatní musí uhnout.

Pavel
28. února • 18:31

Článek je pěkný. Jen by mne zajímalo kolik CO2 vypustí zaoceanské výletní lodě za jednu plavbu přes oceán. Nebylo by lepší řešit tyto lodě než neustále předhazovaní osobnich aut?

Oh.C!
28. února • 9:25

Hezký příspěvek do diskuze lidstva "Jak omezit produkci CO2". Tuto otázku nevyřeší politici ale vědci a technici. Každý dílek řešení se počítá. Nahradit 100% ICE BEV nelze. To je prostě fakt. Uhlovodíková paliva "přírodního" původu jsou pekelně levná. Těžit se nepřestanou. Budoucnost je o alternativách. Zde je to zase a opět o ceně. Za kolik? To je věc co je naprosto klíčová a rozhodne. BEV zůstanou doménou "luxusních vozidel" a směrem k masám budou zůstávat spalovací motory. Jinou technologii aktuálně nemáme k dispozici. Skladování vodíku je v pravdě "pekelná" věc. Pokud ho však "oženíme" s CO2 máme výhru. Získané uhlovodíkové palivo umíme snadno skladovat a transportovat. Na nevyužité půdě, v moři mohou být "eko" obnovitelné zdroje energie. Ukládáním do "e-gasu" získáme "nezávislost" na počasí. Jednoduché skladování a transport. Podle mě jedna ze slibných cest. Ale opět. Klíčem je cena. Je zjevné, že nevyhraje ani jedna technologie. Ani nemůže protože "fyzika" a "chemie". Ne politika.;-) V tomto ohledu vnímám budoucnost pozitivně. Lidstvo ani jinou možnost na přežití nemá. Žabomyší války BEV/FCEV/ICE jsou mino mísu! ;-)

:-)
28. února • 12:33

Ekosoudruzi už ti tu fyziku, chemii a ekonomii vymlátí z hlavy. Když ti nařídíme chránit přírodu, tak to prostě dodržovat budeš i kdybychom kvůli tomu měli vybít lední medvědy!

Oh.C!
28. února • 18:36

Tak to každopádně. Oni ta sprostá a zlá slova neznají a raději nepoužívají. Přinášelo by to do jejich "jednoduchého" života spoustu problémů. :-)
P.S. Úplně jako první bych zakázal postele, nejnebezpečnější místo na světě. "Zabiják" lidí. ;-) A potom už přijde jenom nesmrtelnost. Problém vyřešen! Dotazy?

Twan
27. února • 21:18

Ještě tu nikdo nezmínil energii vynaloženou na výrobu baterií a elektromobilů. Tak si to dohledejte, a asi ubyde hodně "eko" komentářů o dojezdech atd...

:-)
28. února • 12:36

Výroba akumulátorů udržuje dětskou práci při těžbě lithia ve třetím světě, a o to nám jde, ne? Jináč by chudinky dětičky hladověli...

Fri
28. února • 13:29

Když už tak kobalt. Ale renomované automobilky si zdroje nechávají certifikovat, navíc Tesla už má ve článcích obsah kobaltu 0

News
28. února • 13:33
Fri
28. února • 16:31

Není špatně si občas své uložené znalosti aktualizovat.
Nemáme rok 19 ale 21
https://oenergetice.cz/elektromobilita/tesla-zac...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
News
28. února • 16:42

http://www.hybrid.cz/toyota-v-roce-2020-nova-g...
A je jisté,že ji opravdu má a bude se vyrábět na rozdíl od plkajici Tesly

News
28. února • 16:40

Až se začnou a pokud vůbec se začnou vyrábět.
Tesla má i 5 let jako že už zrovna teď.
Toyota má daleko lepší a modernější novou trakční baterii.

News
28. února • 13:30

Grafitová složka, to je hnus

Lll
28. února • 7:36

Ale no tak, tohle přece ekouše nikdy nezajímalo, elektrika přece teče ze zásuvky a nesmrdí...

..
28. února • 7:17

A likvidaci starých baterií.

Moik
27. února • 20:45

Tak budoucnost je 100% elektrika. Otázka kde bude brát energii, ale spojka převodovka diferenciál, oleje a časem třeba i poloosy opravdu v autě být nemusí... Jízda s ev je příjemnější tišší... Není co řešit. Jen to ukládání energie...

News
28. února • 7:54

Palivový článek
To je jediná budoucnost

Pilot
2. března • 14:21

Nechtěj, aby byla ...Nic jednoduššího a efektivnějšího než EV není ...
... tedy pokud nepočítám Flintstoenovic paleokchár ... :-D

27. února • 17:58

Poprve se take vyrabi pri vedomi automotive v historii vozy, o ktere lidi nemaji zajem.

Fri
27. února • 19:46

Jasně, dělají je na sklad..bože..

News
27. února • 19:54

30 tisíc ID 3
Přes 20 tisíc Audi eTron
Vše jen zaregistrované a parkují a čekají a čekají.
Kvůli pokutám CO2 se je vyplatí vyrobit , zaregistrovat ikdyž je neprodali a neprodaji. Neprodejné zboží.
Kalkulace je jednoduchá .
Dostanou nové VIN a znovu registraci .
A to jsou ty zázračné prodeje EV, kteréž na cestách vidíš velice zřídka.

Fri
28. února • 4:54

Tak všichni víme že šlo.o.uceliv3vragistrace kvůli flotilivym emisím.
Ale věř že pokud tyto skladovky neprodaji tak další takové registrace už dělat nebudou.

Fri
27. února • 14:35

Takže, na výrobu jednoho litru tohoto syntetického paliva se spotřebuje 25 kWh energie.
Při spotřebě 7l/ na100 to znamená 175 kWh. Na to ujede adekvátně Ev 900 -1200 km.
Je to extrémně nehospodárné spalování El.energie.
I pokud by se rozjela Průmyslová výroba ve velkém tak litr se v ideálním případě nedostane pod 50Kč, ale spíš více protože by se musely zaplatit nové rafinerie. vynásobte si to a zjistíte že vás náklady na palivo vyjdou cca 8x dráž.

Michal2
27. února • 16:31

Fri taková Toyota dle výrobce žere 3,5l benzínu na 100km takže i když palivo bude po tvém přepočtu 4x dražší pořád máš oproti e.autu rozdíl v ceně 300-400tisíc na palivo v 5letech než to prodáš a koupíš nové.

Ipace Taycan (iPace)
27. února • 17:45

dnes, jak to bude za 5-10-15-20 let kdy se mozna do vyroby tohle palivo dostane
to ze dnes je nejaka cena neznamena ze za nejake pobdoby bude porad stejna, pred 11 lety slo za cenu dnesniho rekneme mainstreamu Tesly 3 poridit elektromobilek s dojezdem cca 100km, takze co bude za dalsich 5-10 let se da vesmes jen odhadovat na zakladech vyvoje cen soucasnych produktu, a ty naznacuji ze nekdy mezi 2025-2027 se cenove ICE a BEV vyrovanaji, tohle palivo synteticke palivo s ema teprve pristi rok zacit testovat a drive nez 2025 se s nim komercne nepocita, co se take malo uvadi je fakt ze na to palivo bude moci bez uprav jezdit jen cca 70% soucasnych benzinovych aut

Michal2
27. února • 22:39

To vidíš moc černě :) Pokud sjednotí ceny za palivo v celé EU jak mají v NL tak ještě rádi si ty elektro zmetkY koupíme.

News
27. února • 17:54

Ale ale.
Jsi si jistý ?!?

Fri
27. února • 16:37

Já beru reálné spotřeby. I těch Ev které mají tabulkovou 12 kW tak počítám 15-20.
Ale počítám i reálnou u Toyoty
A s aurisem had 2.0 jsem jezdil 5.8
A to jsem se snažil.

Fri
27. února • 17:02

Eh, myslel jsem samozřejmě Corolla HSD 2.0. vloni

News
27. února • 16:13

A proto je budoucnost Toyota a jeji modry plyn - vodik.
Ostatni jsou zcela mimo, jejich BEV je jen plytvani casem, financemi a nerostnym bohatsvim. Jeho tezba kvuli bateriim je devastacni a nenavratne nici zivotni prostredi.
Zrudnost, nesmyslna zrudnost je cely BEV nesmysl.
Palivovy clanek je jedine rozumne reseni.

Fri
27. února • 16:25

Mimochodem, víte že auto na vodík je elektromobil s baterií?

News
27. února • 16:27

Ano.

Rayman
1. března • 9:05

A víš panáčku, že i tebou milovaný Hyundai má také vodíkový model Nexo. Takže Toyota není jediná.

Fri
27. února • 16:22

Vodík zatím vyrábíme z ropy takže to neřeší CO2 a neřeší to ani naši závislost na producentech ropy, takže neřeší vůbec nic.
Na výrobu elektrolýzou spotřebujeme 60 kWh na kg (který vystačí tak na 100km) ale na těch 60 kWh ujede Ev 400km.
Takže auto na vodík je efektivnější než na to syntetické palivo, ale pořád 4 x méně efektivní jak Ev.
Problematika skladování a distribuce je taky lahůdka, ale to už by bylo vážně na dlouho..

News
27. února • 16:27

Ano, jistě.
Dočkají času, panáčku a budou čumět na drát.

Fri
27. února • 16:38

Já si rád počkám, věřte mi že pokud se najde energetický nenáročný technologie získávání vodíkem z ne-fosilnich zdrojů buď tleskat ve stoje, ale nic takového zatím nemáme ani na papíře..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
News
27. února • 18:37

https://www.sciencealert.com/rust-and-light-promise-to...
Rok stará věc.
Víc už říkat nebudu.

News
27. února • 16:13

A proto je budoucnost Toyota a jeji modry plyn - vodik.
Ostatni jsou zcela mimo, jejich BEV je jen plytvani casem, financemi a nerostnym bohatsvim. Jeho tezba kvuli bateriim je devastacni a nenavratne nici zivotni prostredi.
Zrudnost, nesmyslna zrudnost je cely BEV nesmysl.
Palivovy clanek je jedine rozumne reseni.

Doporučujeme

Články odjinud