Co je evidenční kontrola a proč je nutná?

Hodně se o ní teď mluví, protože postihne všechny, kteří budou muset navštívit stanici technické kontroly. Co tedy znamená?

Podle současně platných předpisů se nálepka o ověření registrační značky musí na všechna vozidla zaregistrovaná před 1. červencem 2001 vylepit po evidenční kontrole do 30. června 2004.

Aby příslušné registrační místo mohlo vylepit nálepku o ověření registrační značky musí být prokázáno, že údaje zapsané v registru vozidel odpovídají skutečnosti. K tomu je zapotřebí absolvovat evidenční kontrolu ve stanici technické kontroly, při které nebudou shledány nesrovnalosti mezi údaji v dokladech vozidla a jeho skutečným stavem.

Po evidenční kontrole je možné na příslušném odboru obecního úřadu obce s rozšířenou působností či magistrátu města ve vztahu k trvalému bydlišti provozovatele vozidla, požádat o vydání nálepky.

Na registrační místo je nutné vzít:

  • občanský průkaz,
  • technický průkaz k vozidlu, 
  • osvědčení o registraci (osvědčení o technickém průkazu), 
  • protokol o evidenční kontrole (technické prohlídce), 
  • zadní tabulku registrační značky (SPZ), pokud není připevněna nýty.

Platnost evidenční kontroly je až do doby změny vlastníka časově neomezena. Evidenční kontrolu totiž potřebujete vždy, pokud přehlašujete auto na jiného majitele.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků