Co je evidenční kontrola a proč je nutná?

Hodně se o ní teď mluví, protože postihne všechny, kteří budou muset navštívit stanici technické kontroly. Co tedy znamená?

Podle současně platných předpisů se nálepka o ověření registrační značky musí na všechna vozidla zaregistrovaná před 1. červencem 2001 vylepit po evidenční kontrole do 30. června 2004.

Aby příslušné registrační místo mohlo vylepit nálepku o ověření registrační značky musí být prokázáno, že údaje zapsané v registru vozidel odpovídají skutečnosti. K tomu je zapotřebí absolvovat evidenční kontrolu ve stanici technické kontroly, při které nebudou shledány nesrovnalosti mezi údaji v dokladech vozidla a jeho skutečným stavem.

Po evidenční kontrole je možné na příslušném odboru obecního úřadu obce s rozšířenou působností či magistrátu města ve vztahu k trvalému bydlišti provozovatele vozidla, požádat o vydání nálepky.

Na registrační místo je nutné vzít:

  • občanský průkaz,
  • technický průkaz k vozidlu, 
  • osvědčení o registraci (osvědčení o technickém průkazu), 
  • protokol o evidenční kontrole (technické prohlídce), 
  • zadní tabulku registrační značky (SPZ), pokud není připevněna nýty.

Platnost evidenční kontroly je až do doby změny vlastníka časově neomezena. Evidenční kontrolu totiž potřebujete vždy, pokud přehlašujete auto na jiného majitele.

TEST Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid: Zenový silák za všechny prachy

Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid

Je to druhá nejvýkonnější Toyota v nabídce na našem trhu. A nejde o sporťák ani v rámci kategorie SUV. Slouží k přesně opačným účelům, které zvládá na výbornou. I když bez chyb není.

7.  3.  2021 | Richard Herbich
TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

5.  3.  2021 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 26 příspěvků